אל על מזהירה: התפטרות הטייסים המפקחים תקרקע את כל המטוסים
חברת התעופה מסרה לבורסה כי פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בדרישה ל"סעד זמני דחוף". לטענת אל על, התפטרות הטייסים המשמשים כפקחים עלולה לגרום לכך שלא תתאפשר הפעלת טיסות החברה. ועד הטייסים: "ההנהלה מקפידה להאשים אותנו בכישלונה שלה ללא סיבה"
המשבר באל על נמשך, והחברה מזהירה כי התפטרות הטייסים עלולה לקרקע את כל מטוסיה. בעקבות זאת פנתה אל על היום (ג') לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. אל על מסרה זאת בדיווח לבורסה בתל אביב, וציינה כי פנתה לבית הדין "בבקשת צד בסכסוך קיבוצי לסעדים זמניים דחופים".
הבקשה הוגשה לקראת כניסתן לתוקף של הודעות ההתפטרות שנמסרו לחברה, לטענתה באופן קולקטיבי, על-ידי כמה טייסים המשמשים בתפקידי פיקוח בחברה, וביקשו לסיים את תפקידיהם כמפקחים. כניסה לתוקף של התפטרות המפקחים בימים הקרובים, לפי אל על, עלולה לגרום לכך כי לא תתאפשר הפעלת טיסות החברה.
בדיווח לבורסה של אל נמסר כי "הדבר שיגרום לחברה לנזקים שאין החברה יודעת להעריכם בשלב זה. לאור זאת, פנתה החברה לבית הדין בבקשה להצהיר כי ההתפטרות של המפקחים מהווה שביתה שלא כדין ולמנוע נקיטת פעולה אשר תגרום שיבוש הפעילות בחברה".
מבחינה רגולטורית אמנם אפשר להפעיל טיסות בלי פקחים, אבל ללא טייס ראשי אסור לחברה להוציא טיסות. על פי הערכות, על הטייס הראשי מופעלים לחצים להתפטר מתפקידו.
בנוסף טענה אל על בפני הבורסה כי "במסגרת ההסכם בין החברה לבין הטייסים הם התחייבו לשקט תעשייתי. חרף האמור אירעו שיבושים נוספים ובעקבות זאת ניתן צו ארעי של בית הדין האזורי ב-6 בפברואר, המחייב את נציגי מגזר הטייסים להפעיל מרותם ופיקוחם הארגוני על מנת לגרום לשקט תעשייתי מוחלט ולעבודה תקינה. מעבר להגשת הבקשה, החברה נוקטת בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע פגיעה ביכולתה להפעיל את טיסותיה כסדרן".
בתגובה לטענות אל על, אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי ועד הטייסים לא פוצץ את המו"מ וכי נציגי הוועד לא חזרו בהם מההסכמות שהושגו בימים האחרונים. לפי ניסנקורן, נציגי הוועד לא ביזו ולא נטשו את הישיבה אמש: "חברת אל על יקרה וחשובה לכולם. אני קורא לצדדים לשוב אל שולחן המשא ומתן בכדי להביא לסיום המשבר".
מוועד טייסי אל על נמסר בתגובה: "מנהלי הציים והטייסים הראשיים בחברת אל על, חברי הנהלה שאינם שייכים לוועד טייסי אל על, הביעו אי אמון במנכ"ל דוד מימון ובדרך ניהולו. גם כשמדובר בחברי הנהלה שאינם שייכים לוועד ואיבדו אמון במנכ"ל ומבקשים להתפטר, מקפידה ההנהלה להאשים את ועד הטייסים בכישלונה שלה ללא סיבה. מנכ"ל שיודע לנהל חברת תעופה רק דרך צווים ובתי משפט הוא מנכ"ל כושל שלא מסוגל לנהל.
"הנהלת אל על פנתה לבית המשפט כדי להוציא צווי מניעה למפקחים ולמדריכים העוזבים. מכתבי ההתפטרות של טייסים מנהלים רבים המשמשים כמפקחים ומדריכים באגף מבצעי אוויר באל על הוגשו לפני שלושה חודשים ובהם הודיעו שאין ביכולתם לממש את אחריותם במצב הנוכחי. במשך כל תקופה זו – לא נמצאו להם מחליפים. הסיבה: כל הצוות המקצועי הקיים באל על מבין שאין ביכולתם לחתום על כשירות מבצעית עם מנכ"ל כושל שמרסק את החברה במקום לפעול לפתרון והרגעת המצב. רק בראשית החודש הודיעה החברה כי 'בשבועות הקרובים יוחלפו בעלי התפקידים שמסיימים את תפקידם', בשעה שהיה ברור שבמצב הנוכחי לא יימצאו בעלי תפקידים חלופיים. זהו צעד ברור של אי אמון בהנהלה הנוכחית ובמנכ"ל כושל שהתאהבו בסכסוך ואיבדו את דרכם – תוך שהם פוגעים בנוסעים, בעובדים ובחברה".