5 חודשים אחרי שנפתח: קו הלואו-קוסט למינכן ייסגר
חמישה חודשים בלבד אחרי שהחלה לטוס בקו ת"א-מינכן, חברת הבת של KLM-אייר פראנס הודיעה כי תסגור את הבסיס שלה בעיר - והטיסות מישראל לבירת בווריה שבגרמניה יסתיימו בסוף אוקטובר 2017. החברה תמשיך לטוס לאמסטרדם, פריז וליון. בהודעת החברה נמסר: אנו מתאימים את המודל העסקי לתנאי השוק החדשים"
פחות לואו-קוסט: טרנסאויה, חברת הבת לטיסות לואו-קוסט (טיסות חסך) של קבוצת KLM-אייר פראנס החליטה לסגור את הבסיס שלה במינכן בסוף חודש אוקטובר השנה. המשמעות היא שהחברה תפסיק את מרבית הטיסות שביצעה בין מינכן ליעדים שונים באירופה - וכן לישראל, קו אותו פתחה רק לפני כחמישה חודשים.
כבר עתה ניתן לראות כי מערכת ההזמנות של החברה לטיסות בין תל אביב ומינכן אינה מאפשרת ביצוע הזמנות לחודש נובמבר. החברה תמשיך להפעיל טיסות מישראל לפריז, אמסטרדם וליון.
הנהלת טרנסאויה מסרה כי היא נמצאת בהתאמת המודל העסקי שלה לתנאי השוק החדשים, ועל כן החליטה לשנות את המדיניות שלה ולהתמקד בצמיחה בשוק הביתי שלה. בשל הערכות לרווחיות נמוכה, אם בכלל, בבסיס שהחברה פתחה במינכן, היא החליטה לסגור אותו אבל מסרה כי תמשיך בשלב זה לבצע טיסות בין מינכן לאמסטרדם ובין מינכן לאיינדהובן.
הטיסה האחרונה: בסוף אוקטובר
חברת טרנסאויה פתחה את הבסיס במינכן בחודש מרס 2016 והפעילה בו ארבעה מטוסי בואינג 737-800. היא היתה למעשה חברת הלואו-קוסט הראשונה שפתחה בסיס במינכן וביצעה משם טיסות להולנד, צפון אפריקה וישראל. לשם הפעלת הבסיס שכרה טייסים, דיילים ואנשי צוות קרקע מקומיים.
טרנסאויה החלה להפעיל את הטיסות שלה למינכן בחודש ספטמבר האחרון וביצעה שלוש טיסות שבועיות בקו, ואף תכננה לעבור לארבע טיסות. מחירי הכטיסים שהוצעו עמדו על החל מ-69 אירו לכיוון, כולל מזוודת טרולי במשקל של עד עשרה ק"ג.
לוח ההזמנות של החברה מלמד כי הטיסה האחרונה בקו לתל אביב תהיה ב-27 באוקטובר. מחיר טיסה ממינכן לתל אביב באותו יום עומד על 134 אירו, ומחיר טיסה מתל אביב למינכן על 93 אירו.
עם סגירת הקו של טרנסאויה מישראל למינכן, החברות שימשיכו לפעול בקו ישיר ליעד יהיו אל על, ארקיע ולופטהנזה, כמו גם ישראייר באופן חלקי.