מותג חדש משבדיה הגיע לישראל: בקבוק שחור לתינוק
המותג השבדי Twistshake הגיע לארץ, והוא כולל מוצצים ובקבוקים ב-10 צבעים זרחניים, עם מחלק מנות שיכול לשמש גם כמכל לפירות, מיקסר למניעת סתימות בפטמה ולהכנסת פירות למי השתייה. מחירי ההשקה: דומים למחירי המתחרים. כוסות האימון יקרות יותר
המחירים לצרכן של הבקבוקים והמוצצים של המותג דומים למחירי המתחרים: MAM (שלפי ההערכה מחזיק ב-40% משוק הבקבוקים), אוונט (25%) וטומי טיפי (16%). אם כי הבקבוקים של Twistshake מכילים ערך מוסף בדמות מחלק המנות, מעצור לפטמה ומעין מסננת לאבקת תרכובת החלב לתינוקות, על מנת שזו לא תצטבר בפטמה (הבקבוקים מתאימים גם לחלב שאוב עבור תינוקות יונקים).
מחיריהם גבוהים יותר ממחירי ספקים כמו NUK וממחירי מותגים פרטיים. יחד עם זאת, מדובר במחירי השקה בלבד שייתכן שיעלו בהמשך. לעומת המוצצים והבקבוקים, כוסות האימון הן מהיקרות בשוק כבר עכשיו. אולי משום שהן מכילות המיקסר שאמור לרסק פירות בתא נפרד וכך להקנות למים טעם של פרי, לפי רצון ההורה.
מחירים בשקלים:
בקבוק 180 מ"ל 49.90
בקבוק 260 מ"ל 54.90
בקבוק 330 מ"ל 59.90
פטמות לבקבוק 35.90
פטמות 4+m לכוס מעבר 39.90
מוצצים 44.90
כוס מעבר 300 מ"ל 69.90
כוס לפעוט 360 מ"ל 69.90
נציין כי לפי אחד מבעלי החברה, קמילו אריקסן, שמבקר בארץ, המותג השבדי נמכר ב-53 מדינות והגיע ל-20% נתח שוק בשבדיה. המהלך השיווקי בישראל נאמד בהשקעה של כ-2 מיליון שקל של שילב והיבואן בייבי סמארט.
אין בקבוק של 90 מ"ל אך יש פטמה לפגים
המוצרים מגיעים ב-10 צבעים, זרחניים למדי, והפופולרי שביניהם בצבע שחור. יש 6 גדלי פטמות ו-3 גדלי בקבוק: 180, 260 ו-330 מ"ל. החיסרון: אין גודל של 90 מ"ל כמו בחברות אחרות לתינוקות קטנים במיוחד.
עוד מנתוני הבקבוקים: ישנה זרימה איטית 0+, זרימה בינונית 2m+, זרימה בינונית 4m+, זרימה רב שלבית 6m+, פטמה בזרימה איטית במיוחד - לפגים 0+ ופטמה לכוס מעבר - SPOUT ופטמת אימון. ניתן גם לרכוש בנפרד פטמת אימון למעבר מבקבוק לכוס. כוסות האימון יימכרו בשני גדלים: כוס מעבר 8m + 300 מ"ל וכוס לפעוטות 12m + 360 מ"ל.
איך זה עובד?
בתוך כל בקבוק TWISTSHAKE יש גם מחלק מנות, מכל גלילי שמתאים למנה אחת בנפח 100 מ"ל. אם קונים כמה בקבוקים אפשר לחבר את מחלקי המנות אלה לאלה וליצור גליל ארוך המכיל כמה מנות.
הפקק / מכסה של מחלק המנות, מורכב על גבי מכסה המגן של הבקבוק, כך שיש להוציא את מחלק המנות מתוך הבקבוק, למלא אותו באבקה (או בפרי, תלוי בגיל), לסגור אותו בפקק שכאמור מורכב על גבי המכסה של הבקבוק עצמו ולשאת אותו בנפרד מהבקבוק.
הבקבוק, כאמור, מכיל פטמה שאמורה למנוע סתימות והיווצרות אבקה (באמצעות מעצור ייחודי) ואמורה להיות אנטי קוליק (גזים). ישנה גם מעין מסננת, שאמורה למנוע סתימות בפטמה, להמס את האבקה ביעילות וללא שקשוקים הגורמים לגזים ולאפשר הכנסת פירות למי השתייה ללא נגיעה בפטמה.
ניסינו את הבקבוק
נסיינית שניסתה את הבקבוק המיועד לתינוקות אמרה ל-ynet: "הבקבוק אכן מעוצב כגליל אחיד יחסית, כפי שטוען היצרן וזה בהחלט מאפשר ניקיון קל ונוח, בלי נקיקים בהם מסתתר חומר.
"גם סרגל המידות אכן ברור וקריא. הפטמה מאוד מזכירה מבנה של שד.. בחלק התחתון של הפטמה יש מן מעצור כזה שאמור להבטיח את יציבותה, לא הרגשתי בשוני לעומת בקבוקים של יצרנים אחרים.
"מחלק המנות מעוצב מאוד יפה, שני גלילים שמתחברים זה לזה. הבעיה: המחלק מוגבל למנה אחת בלבד. יש לי מחלקי מנות עם 4 תאים. לגבי פירות: הבן שלי בדיוק התחיל טעימות - זה בהחלט נראה מתאים גם לאחסון של פירות והכי חשוב: קל לניקוי. במחלק המנות שלי יש דפנות ופינות קשות לניקוי ופה זה לא קיים, בשל העיצוב העגול. התינוק שלי שתה מהבקבוק ללא בעיה וגם החזיק אותו למרות שהוא מעט גדול למידותיו".
כוס האימון: הידית התנגשה באף
באשר לכוס האימון, נתנו לניסיון לפעוט בן שנה וחצי. הוא לא התלונן על צבעה השחור הדרמטי, אבל לא ממש אהב את הידית של המכסה, ש"התנגשה" לו באף. סובבנו את הבקבוק, כך שהידית כעת נמצאת מתחת לסנטר והכל הסתדר.
החברה מסרה ש"כל כוס מצוידת במיקסר לפירות המעניק למים טעם וויטמינים של פרי טרי". היא מייעצת לערבב "את הפירות האהובים עליכם עם מים ו'שקשקו'. המיקסר המצורף ייצר עבורכם את מי הפרי הטעימים והטבעיים".
ניסינו את הטריק עם תפוח צהוב. השקשוק לא גרס את הפירות, אך כן העניק למים טעם חיוור של פרי. זה לא בדיוק מיץ פירות, אבל כנראה שטוב שכך – לא להרגיל את הילד לשתייה מתוקה. בסופו של דבר, הכוס נאה מאוד ודי נוחה, רק חבל שהמחיר שלה מוגזם בהחלט: 69.90 שקל.
TWISTSHAKE נוסדה בשבדיה ב-2014 על-ידי ויינר רואקס (31), נשוי ואב לתינוק, וקמילו אריקסן (26) מתכנת מחשבים ורווק. סך הכל החברה נמצאת בבעלות 4 שותפים. באפריל 2015 הושק הבקבוק של החברה ואחריו המוצצים, מחזיקי המוצץ, הכוסות והתרמוסים. בתחילת דרכה, החברה שיווקה את מוצריה אונליין בלבד.
כאמור, מוצרי החברה יימכרו בישראל ברשת שילב, בעלת התדמית היקרה. בתחום הבקבוקים-כוסות-מוצצים היא מתחרה בסופר פארם, ניו פארם, רשתות המזון (שופרסל, יינות ביתן, רמי לוי ואחרות) וכן ברשתות לממכר מוצרי תינוקות כמו בייבי סטאר ומוצצים.