מיצובישי אקליפס קרוס נחשף. בישראל עוד השנה
מיצובישי לא מתאפקת ומשחררת מידע רשמי על רכב פנאי חדש שיערוך בכורה בעוד ימים ספורים בתערוכת ז'נבה. היבואנית: יגיע לישראל ברבעון האחרון של 2017
מיצובישי אקליפס קרוס יגיע אלינו לקראת סוף השנה. רכב פנאי חדש מבית מיצובישי יזכה לבכורה עולמית בתערוכת הרכב הגדולה של ז'נבה, שתפתח שעריה בעוד מספר ימים. היצרנית היפנית מרחיבה בעזרתו את היצע רכבי הפנאי שתשווק עוד השנה, ותמצב אותו בין האאוטלנדר המוכר ובעל המרכב הגדול יותר, וה-ASX הקופמקטי עוד יותר. לדברי היבואנית, חברת כלמוביל, האקליפס צפוי לנחות כאן ברבעון הרביעי של השנה. יש להניח שתג המחיר שיוצמד לו יהפוך אותו למתחרה מן המניין בקטגוריית רכבי הפנאי הגדלה בהתמדה.
מיצובישי אקליפס - שם ישן לרכב פנאי חדש
האקליפס שמוגדר על-ידי מיצובישי כרכב פנאי-קופה זוכה לחזית העדכנית של דגמי מיצובישי הגדולים, צללית דינמית עם חלק אחורי משתפל בחדות ואחוריים מקוריים. מאחור תופסת יחידת תאורה גדולה את כל רוחבו של המרכב, ואחראית כך לשמשה אחורית מפוצלת מעשית. ראש מחלקת העיצוב של החברה בשלוש השנים האחרונות והאחראי לעיצוב הוא סנהירו קונימוטו (Tsunehiro Kunimoto), האחראי לעיצוב המוצלח של ניסאן ג'וק.
אורכו של האקליפס 440 ס"מ, ובכך הוא קצר במספר סנטימטרים מיונדאי טוסון למשל (447 ס"מ) וארוך בסנטימטרים ספורים מטויוטה CH-R החדש (436 ס"מ). רוחבו 180 ס"מ, בדומה לרכב הפנאי הקומפקטי והחדש של טויוטה (וצר משמעותית מהטוסון) וגובהו 168 ס"מ - גבוה במעט מהיונדאי. עם בסיס גלגלים של 267 ס"מ, מיישר האקליפס קו עם מידה מקובלת כיום בקטגוריית הג'יפונים, אותה חולקים בין היתר קיה ספורטאז', פיז'ו 3008, פולקסווגן טיגואן ואחרים.
האקליפס יציע שתי יחידות מנוע-גיר שונות בתכלית. מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר עם תיבה רציפה, או מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. בשני המקרים עם הנעה כפולה. מיצובישי מבטיחה כי האקליפס יאובזר בנדיבות, ויכלול בין היתר תצוגת נתונים עילית, קישוריות לכל המכשירים הסלולרים ועוד.