שאטלים ותגבור אוטובוסים: מנתקים את הצפון מהדרום לשבוע
מהלילה שבין ראשון לשני ועד 12 במרס לא יעברו רכבות דרך תחנת תל אביב השלום בשל חפירות הרכבת הקלה. המשמעות: לא יעברו רכבות ישירות מהצפון לדרום ולהיפך. במשרד התחבורה פעלו למצוא חלופות. שגיא מחיפה: "זה יעשה בלגן, אבל נצטרך להתמודד"
החפירות בגוש דן: חשש מסדקים באיילון ומעיוות בפסי הרכבת
בימים אלו תצומצם תנועת רכבות הנוסעים ויחולו שינויים במסלולי הרכבות כשהמשמעות שלא יעברו רכבות ישירות שמחברות בין צפון הארץ לדרום הארץ ולהיפך. תנועת הרכבות מדרום תופעל עד תחנת תל אביב ההגנה וממנה דרומה. תנועת הרכבות מצפון תופעל עד תחנת תל אביב סבידור מרכז וממנה צפונה. בקו ירושלים-הרצליה, תנועת הרכבות תחל ותסתיים בתחנת לוד ובקו הוד השרון תצומצם תנועת הרכבות.
במשרד התחבורה יפעילו שאטלים בין תחנות תל אביב ללא עלות. קו 777 ייצא בתדירות גבוהה ובשיטת "מלא וסע". הקו יעבור במיקומים הבאים:
ת"א ההגנה - מסוף החרש
ת"א השלום לכיוון דרום - ברחוב דרך בגין/גבעת התחמושת (סמוך לתחנת האוטובוס לכיוון דרום)
ת"א השלום לכיוון צפון - ברחוב דרך בגין/גבעת התחמושת (בסמוך לתחנת האוטובוס לכיוון צפון)
ת"א סבידור מרכז - בתחנה קווים 20 ו-21 של דן
כמו כן יופעל שירות אוטובוסים ללא תשלום, כל היום, בין תחנת ת"א מרכז/סבידור ונמל התעופה בן גוריון, בשני הכיוונים.
בנוסף, במשרד התחבורה מדגישים כי שירות האוטובוסים הבינעירוני לתל אביב וממנה יתוגבר באופן משמעותי ולמידע מפורט ניתן להתקשר ל-8787* או להיכנס לאתר האינטרנט www.bus.gov.il.
רכבת ישראל גם תפעיל קו ייעודי במסלול עוקף תל אביב בין נהריה ובאר שבע בשני הכיוונים. הקו יעבור בנהריה, תחנות חיפה, הרצליה, לוד, רמלה, קריית גת, להבים-רהט ותחנות באר שבע. נוסעי הרכבת מתבקשים להתעדכן בפרטים המלאים באתר רכבת ישראל, בפייסבוק, באפליקציה או במוקד שירות הלקוחות 5770*.
כמו כן, לקוחות בעלי כרטיס תקופתי (גמיש 7, גמיש 30), שהינו בתוקף בזמן סגירת המקטע ושאחת או יותר מהתחנות הסגורות נכללות בו, יהיו זכאים לפיצוי שיינתן בהארכת תוקף הנסיעה, בהתאמה לכמות הימים, שבהם כרטיס הנסיעה היה בתוקף ומקטע הנסיעה היה סגור. הפיצוי ייטען אוטומטיות במכונות הכרטוס או בקופות עד ליום 10/5/2017.
שגיא, תושב חיפה, נוסע מדי יום ברכבת ומעריך שמדובר בעיכוב של כ-20 דקות בבוקר ועד חצי שעה בשעות אחר הצהריים. "אין ספק שזה יעשה בלגן", אומר שגיא. "אני מבין שאני ברירה. זה נפל על הרכבת כמו שזה נפל עלינו. זה לא נוח, אבל נצטרך להתמודד".
שלשום התקיים דיון על התרחישים האפשריים בעקבות כריית המנהרות מתחת לנתיבי איילון, בין היתר על אפשרויות של סדקים בנתיבי איילון ועיוות במסילות של רכבת ישראל. מכונת ה-TBM הראשונה ("גולדה") תתחיל לחפור את תוואי הקו האדום מתחת לעורק התחבורה המרכזי. המכונה, שתצא מפיר "גלי גיל" הממוקם באזור הבורסה ליהלומים ברמת גן במרחק מטרים ספורים מנתיבי איילון, תחפור בעומק של 30 מטרים מנהרה לכיוון מרכז תל אביב שם מתבצעות כבר העבודות להקמת תחנות ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית וקרליבך. על פי התוכניות, החפירה תתבצע מדרום למחלף ההלכה ומצפון למחלף השלום - כך שמעליהם עלולות להינזק תשתיות מרכזיות בתל אביב: מסילות רכבת ישראל ונתיבי איילון.