כך עושים זאת נכון: מכתב ההתנצלות המרשים של דלתא לנוסע הישראלי
נוסע ישראלי פספס את טיסתו לישראל בגלל טיסת קונקשן שהתעכבה בין סן פרנסיסקו לניו יורק. חברת דלתא פיצתה אותו בתוך שלושה חודשים בסכום של 3,080 שקלים - וצירפה מכתב התנצלות מרשים במיוחד
"אנחנו יודעים שהתחרות בענף רבה ורוצים להמשיך להיות הבחירה הראשונה שלך בכל הנוגע לטיסות". כך כתבה האחראית על שירות הלקוחות של חברת דלתא, במכתב אישי שקיבל נוסע ישראלי שטס עם החברה לסן פרנסיסקו, אך חזרתו לארץ התעכבה ארוכות בשל טיסת קונקשן שהתעכבה - וגרמה לו לפספוס הטיסה לישראל. על פי המכתב שהגיע לידי ynet, הנוסע פוצה תוך שלושה חודשים מרגע קבלת התלונה שהגיש בעניין במשרדי דלתא בארה"ב, בסכום של 3,080 שקלים.
יצוין כי לדברי הנוסע, בתחילה החברה טענה כי הוא אינו זכאי לפיצוי, וכי החוק חל רק על הטיסה מניו יורק לישראל. אך לאחר חלופת מיילים ארוכה שכללה הוכחה מצד הנוסע כי החוק חל גם על עצירות ביניים, ואף איומים בתביעה, התרצתה החברה והחליטה לפצות את הנוסע.
עדכונים נוספים גם בפייסבוק של ynet חופש
לשון המכתב: "בשם חברת דלתא, אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהתנצל עמוקות על העיכוב שחל בטיסה DL267 מסן פרנסיסקו לניו יורק ב-18 נובמבר, כתוצאה מתקלה טכנית שגרמה לך לפספס את טיסתך לתל אביב. אנו יודעים שחששת שלא תספיק להגיע ליעדך, ואנו מתנצלים על כך שהגעת לתל אביב הרבה יותר מאוחר משתכננת. בראש סדר העדיפויות של דלתא נמצאים ביטחונם ובטיחותם של הנוסעים והעבודים. שוב, אני מתנצלת על כך שהדברים השפיעו על תוכניות הנסיעה שלך.
"לאחר שסקרנו את טענותיך, על פי חוק שירותי תעופה הישראלי, אנו מפצים אותך בסכום של 3,080 שקלים.
"בנוסף, הצטערתי לשמוע שתנאי הטיסה ומצב תא הנוסעים במטוס לא היו לשביעות רצונך. אנו רוצים שתאי הנוסעים שלנו יהיו נקיים וייצרו חלל מזמין עבור הנוסעים, ואני מתנצלת שוב על החוויה שעברת בהקשר זה. העברתי את הערותיך למנהלי שירות הלקוחות העוסקים בחוויית הטיסה ובשדות התעופה. תודה שהסבת את תשומת לבנו.
"יש תחרות גדולה בענף שלנו. בדלתא אנו עושים מאמצים גדולים כדי לספק שירות מקצועי, טיסות שיוצאות בזמן ונסיעות בטוחות למגוון יעדים. אנחנו רוצים להמשיך ולהיות הבחירה הראשונה שלך בכל הנוגע לתעופה, ואנו מתנצלים שאכזבנו אותך.
"לסיום, אני מתחייבת בפניך שאנו מחויבים לספק שירות בטוח ובזמן. אנו מקווים שתאפשר לנו בעתיד לשרת אותך שוב בטיסות דלתא. תודה על הבנתך ותודה שטסת דלתא איירליינס".
כאמור, הנוסע הישראלי קיבל בצמוד למכתב זה צ'ק פיצוי על סך 3,080 שקלים - וסיפק לנו הזדמנות להציץ אל עולם הפיצויים של חברות התעופה הזרות הפועלות בישראל ובכלל, בימים בהם אנחנו שומעים על לא מעט ישראלים שנאלצים "לרדוף" אחר חברות התעופה הישראליות שלא תמיד ממהרות לפצות את נוסעיהן - עניין שאמור להיפתר בעקבות התיקונים לחוק שירותי תעופה בישראל (חוק טיבי), תיקונים שיוכנו בקרוב לקריאה ראשונה בכנסת.
נזרקה ממחלקה ראשונה
כזכור, חברת דלתא עלתה לכותרות לאחרונה בעקבות סיפור מאוד בעייתי שהסעיר את העולם, של הבלוגרית אריאל נועה צ'ראנס (במקור אריאל נחמני) שטענה כי נזרקה מהמחלקה הראשונה במטוס דלתא, לאחר שבתה התינוקת בכתה.
"ניסיתי להתעלם מהאנשים שהתלוננו על הבת שלי אבל עשר דקות לאחר מכן הדיילת הגיעה וביקשה שאעבור לחלקו האחורי של המטוס, כאילו שלאנשים מאחורה לא אכפת", שחזרה צ'ראנס את התקרית שזכתה לתגובה בעייתית משהו מצד חברת התעופה. "אנו תומכים בכל הנוסעים על פי מחלקת השירות עליהן שילמו", אמרו אז בדלתא.
בעקבות התקרית של צ'ראנס שאלנו אתכם כאן ב-ynet האם לאפשר להטיס תינוקות במחלקה הראשונה במטוס. 55% מבין כ-25 אלף גולשי ynet שהשיבו בחרו בתשובה "מה זאת החוצפה הזאת, תנו לישון בשקט", בעוד 45% השיבו "מה הבעיה? קצת התחשבות בבני אדם".