ריינג' רובר וולאר - הריינג' הכי דינמי שיש
לקראת תערוכת ז'נבה חושפת יצרנית היוקרה הבריטית דגם נוסף שישתלב בין האיווק לספורט, הרביעי בהיסטוריה של היצרנית. עשוי להגיע לישראל לקראת סוף השנה הנוכחית
ריינג' רובר מרחיבה את היצע דגמי היוקרה עם וולאר, רכב פנאי שצפוי להשתלב בין האיווק המצליח לספורט הגדול והיקר ממנו משמעותית. על הכוונת: פורשה מקאן ודומיו. היצרנית הבריטית מבטיחה כי בהתאם, הדגם הרביעי בהיסטוריה של ריינג' צפוי להיות גם בעל יכולות דינמיות (לכביש) גבוהות מכל בני משפחתו העכשוויים וכמובן הוותיקים. תחילת שיווק ברחבי העולם צפויה בעוד מספר חודשים, והוא עשוי להגיע גם לישראל עוד לפני תום השנה הנוכחית, אם כי ליבואנית - חברת המזרח - אין עדיין תאריך הגעה רשמי.
לנד רובר חושפת קדימון לריינג' רובר חדש
הוולאר מבוסס על ה-F פייס של האחות לקונצרן, יגואר, ועושה שימוש נרחב גם בחלקים מדיסקברי 5 החדש שהוצג לאחרונה. היצרנית המצהירה כי מרבית חלקי המרכב מיוצרים מאלומיניום, אם כי נתון משקל לא התפרסם בשלב זה. בסיס הגלגלים עומד על 284 ס"מ ומרווח הגחון יכול להגיע ל-251 מ"מ מרשימים, הגם שיש להניח כי הדגם החדש ינוצל בעיקר לכביש, כמו כל בני המשפחה. אורכו של הוולאר 480 ס"מ, רוחבו 193 ס"מ וגובהו 157 ס"מ. מידותיו מגבילות אותו לחמישה מושבים בלבד.
יחידות המנוע יהיו מבית היצרנית כמובן, והבסיסית שבהן תהיה דיזל בנפח 2.0 ליטר והספק מרבי של 180 כ"ס. בנוסף אליה תהיה גרסת 240 כ"ס של המנוע, דיזל בתצורת V6 עם 300 כ"ס, בנזין עם 250 כ"ס והחזקה מכולן - 3.0 ליטר בנזין עם מגדש-על ו-380 כ"ס, זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. לכל המנועים תשודך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית מבית ZF.
הוולאר יעשה שימוש במערכי המתלים המוכרים של לנד רובר, לרבות אדפטיביים, וכמובן במערכות ההנעה הכפולה המתוחכמות ובעלות מספר מצבים קבועים מראש לתנאי שטח-כביש שונים. ריינג' רובר מציידת את הוולאר בשני מסכי מגע בגודל "10 שתפקידם לא רק לסייע בתפעול מערכות הרכב, אלא גם להפחית באופן דרמטי את מספר מתגי התפעול בקונסולה המרכזית.