שתף קטע נבחר
 

צפו: שלט משתנה לפי סוג הרכב

שיטת הפרסום המותאם יוצאת מהאינטרנט אל שלטי החוצות. השלטים שיפעלו תחילה במוסקבה, ומהקיץ גם בארה"ב, ידעו לזהות את סוג הרכב באמצעות מצלמה חכמה וכך להתאים את הפרסום לקהל היעד. דבר שגם צפוי להוזיל את עלות הפרסום

בחודש נובמבר האחרון, אם נסעתם בב.מ.וו או וולבו בכביש המקיף את מוסקבה, אולי שמתם לב לשלט חוצות דיגיטלי בצד הכביש שהשתנה בדיוק כשהתקרבתם אליו. הפרסומת הציגה לנהגים הרלוונטיים דגם חדש של יגואר. 

 

צמיחת שוק השלטים הדיגיטליים, וריבוי הנחשפים הפוטנציאליים, הוביל לפיתוח יצירתי - שלטים בהתאמה אישית, המשתנים בהתאם לקהל היעד, בדומה לשיטת הפרסום באינטרנט. השלטים יפעלו בינתיים במוסקבה ואולי בקרוב גם בארצות הברית.

 

צפו: שלט בהתאמה אישית כפי שהוצג באתר MIT Technology Review

השלט כפי שהוצג באתר MIT Technology Review    (באדיבות: https://www.technologyreview.com/)

השלט כפי שהוצג באתר MIT Technology Review    (באדיבות: https://www.technologyreview.com/)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

אתר MIT Technology Review כתב על הפיתוח של חברת ההזנק Synaps Labs, שהמירה את רעיון המודעות המתחלפות, הקיים כבר באינטרנט, לעולם האמתי. המערכת משלבת מצלמות המותקנות לפני גוף השלט לצורך זיהוי סוג הרכב. המערכת בעלת יכולות למידה אוטומטית המזהה את דגם הרכב, וכך מתאימה את המודעה לקהל היעד הרלוונטי. בנוסף, השלט יודע להתאים את עצמו לשעות היום, ולמזג האוויר, כך שבשעות הערב המודעה תופיע עם רקע כהה, על מנת לבלוט, ובמזג אוויר חורפי, למשל, המודעה תציג רכב מנווט את דרכו בשלג.

 

על פי Synaps ומחקרים רבים שנעשו לאחרונה באוניברסיטת המחקר קורנל שבניו יורק, הגיעו למסקנה שאפשר להסיק באופן סטטיסטי מדגם הרכב נתונים כגון הכנסה, גזע, רמת השכלה ואפילו נטייה פוליטית.

 

 (צילום מסך) (צילום מסך)
(צילום מסך)

 

תשלום לפי מספר חשיפות

החברה טוענת כי מודעה מותאמת המוצגת 8,500 פעמים בחודש בלבד תגיע אל אותו מספר יעד של נהגים כמו מודעה "רגילה" המוצגת 55,000 פעמים. מעבר לפיתוח הטכנולוגי החדשני, למפרסמים קיימת כדאיות כלכלית מפני שהם ישלמו לפי מספר חשיפות, בדומה לקמפיינים אינטרנטיים, ולא לפי זמן באוויר כפי שנהוג עד כה.

 

החברה הצהירה כי לא תשתמש במצלמות למכירת נתונים על נהגים אינדיבידואלים, אך היא שוקלת להשתמש בתבניות התנועה המצטברות לשירותים כמו חיזוי וניתוח תנועה. עוד הוסיפו כי מתוך חשש לענייני בטיחות, לוחיות הרישוי המצולמות יוצפנו.

 

החברה הצהירה שתעמוד בתקנות המקומיות של הגבלת זמן בה חברה רשאית לשמור נתונים. "זה ממש כמו 'מטמון' במחשב, אבל בעולם האמתי", מוסיף אחד ממייסדי החברה, אלכסי אוטקין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
שלטי חוצות שלט חוצות פרסום פרסומת
צילום: Shutterstock
מומלצים