חנויות ומסחר מתחת לקרקע: המנהרה בין איכילוב לרכבת הקלה
שר התחבורה סיכם על כריית המנהרה שתחבר בין תחנת שאול המלך לבית החולים, ותיחנך גם היא באוקטובר 2021. העלות: 50 מיליון שקל. היא תכלול בתי מסחר וכנראה גם מסוע בדומה לנמל התעופה
במסגרת העבודות על הקו האדום של הרכבת הקלה תיחפר מנהרה בין תחנת שאול המלך בתל אביב לבין בית החולים איכילוב. כך סוכם ביום חמישי בין שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ לבין מנהל בית החולים, פרופ' רוני גמזו.
על האפשרות לכריית המנהרה פורסם ב"ידיעות אחרונות", וכעת סוכמו הפרטים: אורכה יהיה כ-200 מטר והיא תכלול שתי יציאות - אחת לשדרות שאול המלך והשנייה למרכז הרפואי. לאורך המעבר התת-קרקעי ייפתחו חנויות ובתי מסחר שיושכרו לצרכים שונים, וההכנסות יאפשרו להפעיל ולתחזק את המעבר התת-קרקעי.
במשרד התחבורה מדגישים שתיבחן אפשרות להקים מסוע לאורך המנהרה, בדומה לזה הקיים בנמל התעופה בן גוריון, שיקל על הולכי הרגל שיגיעו לבית החולים, ובעיקר על אנשים עם מוגבלויות.
במהלך הישיבה סוכם כי עלות הפרויקט, הנאמדת ב-50 מיליון שקל, תתחלק בין משרד התחבורה (50%) בית החולים (25%) ועיריית תל אביב (25%).
השר כץ הודיע שהמנהרה תיחנך במקביל לפתיחת תחנת שאול המלך. "הקמת המנהרה מתחת לרחוב שאול המלך הסואן תעודד את השימוש ברכבת הקלה ותהווה אלטרנטיבה נוחה, מהירה ובטוחה עבור אלפי האנשים המבקרים מדי יום במרכז הרפואי, שיעדיפו לעשות שימוש בתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי", הוסיף.
לפי תכניות משרד התחבורה, הקו האדום של הרכבת הקלה יחל לפעול באוקטובר 2021. הוא יחבר בין פתח תקווה לבת ים, ויעבור בבני ברק, רמת גן ותל אביב. שמונה מכונות TBM החלו לחפור בחודש שעבר בעומק של 30 מטרים את התוואי הממונהר באורך 12 קילומטרים.