קיה פיקנטו חדשה - החל מ-65 אלף שקלים
ימים ספורים לאחר השקתה הרשמית בעולם, נוחתת קיה פיקנטו החדשה בישראל, עם עיצוב מרשים מבעבר, תא נוסעים איכותי ומרווח יותר ומערכות בטיחות מתקדמות כציוד תקני. תג המחיר מתחיל ב-65 אלף שקלים לידנית, 70 אלף לאוטומטית
פחות מחודשיים לאחר שנחשפה לראשונה, וכמה שבועות לאחר ההשקה הרשמית בתערוכת ז'נבה, נוחתת הפיקנטו החדשה בישראל. קודמתה הייתה רבת-מכר בשוק הרכב, עם יותר מ-55 אלף מכוניות שנמכרו בישראל מאז הושקה ב-2011, ובמהלך השנתיים 2013 ו-2015 הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל. גם 2016 יכולה להיחשב כמוצלחת עבורה, שכן היא סיימה אותה במקום השני בטבלת הדגמים הנמכרים ביותר.
לדגם החדש יוצמד תג-מחיר של 65 אלף שקלים לגרסת הבסיס הידנית עם מנוע בנפח ליטר, או 70 אלף שקלים לגרסתה האוטומטית. ה-1.2 האוטומטית שמיועדת לציי רכב תעלה 79.5 אלף שקלים, והיקרה מכולן תהיה גרסת אבזור עשיר יותר עם מנוע 1.2 ליטר ותג-מחיר של 80 אלף שקלים.
הפיקנטו החדשה שומרת על מידות חיצוניות זהות לדור היוצא, אך מבוססת על פלטפורמה חדשה עם בסיס גלגלים של 240 ס"מ, 1.5 ס"מ יותר מבעבר. יחד עם הסטת הקונסולה הקדמית כ-1.5 ס"מ לפנים, מבטיחה קיה מרחב מחיה טוב יותר לנוסעים לפנים. שיפור הנוחות לנוסעים מאחור מגיע בזכות הסטת המסעד מעט (שתי מעלות) לאחור. תא המטען גדל ב-55 ליטר, ל-255 ליטר.
היצע המנועים עבר בירושה מהדגם היוצא, עם מנוע 3 צילינדרים בנזין בנפח 1.0 ליטר המפיק 67 כ"ס ותיבת 5 הילוכים ידנית או 4 הילוכים אוטומטית, ומנוע 4 צילינדרים בנפח 1.25 ליטר עם 84 כ"ס בשידוך לתיבת 4 הילוכים אוטומטית. כפועל יוצא, הביצועים נותרו כבעבר: 14.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש בגרסת 1.0 ליטר הידנית ו-13.7 שניות ב-1.2 האוטומטית, ואילו צריכת דלק השתפרה באחוזים בודדים עם 22.7 ק"מ לליטר ו-18.5 ק"מ לליטר בהתאמה.
הפיקנטו תוצע בשתי רמות אבזור, כולן כוללות מערכת בלימה אוטונומית מקורית, מערכת להתראה של מובילאיי בהתקנה מקומית ו-7 כריות אוויר. גרסת LX הבסיסית כוללת מערכת שמע עם מסך "TFT 3, שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB. גרסת EX הבכירה שמשווקת רק עם המנוע הגדול מוסיפה מסך מגע מקורי בגודל "7 עם אפשרות צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto בקרת אקלים דיגיטאלית, חיישני חניה אחוריים הגה מצופה עור וחישוקי "15 קלים.