לצאת מהקופסה: הפרסומות שהלכו רחוק
גם השבוע, יצא ערן יסעור כדי ללקט ברחבי העולם פעילויות שיווקיות חדשניות, יצירתיות, מקוריות ומאד לא שגרתיות. כתבה שנייה בסדרה
לחשוב מחוץ לקופסה. בכתבה הקודמת, הצגתי בפניכם 10 פעילויות שיווקיות חדשניות ומקוריות במיוחד שמצאתי ברחבי העולם. אז אם אהבתם את פרץ היצירתיות הקודם, אתם מוזמנים להצטרף לחלקו השני של המסע העולמי בעקבות דרכי השיווק והפרסום המקוריים ופורצי הדרך.
הפרסומות שיצאו מהקופסא - חלק א'
נתחיל במשקה אנרגיה, שרצה להעביר את המסר שהוא יכול להוות מקור אנרגיה חילופית לגוף שלך. כדי לעשות את זה, עלה המותג בקמפיין בתחנות אוטובוס, שבמסגרתו הפכו שלטי הפרסומות שלו גם למקור חילופי לאנרגיית הטענה לטלפונים סלולרים.
עוד קמפיין בתחנת אוטובוס לקח את עצמו צעד אחד רחוק יותר, והתקין גופי חימום בתקרת התחנה כדי לפנק את הממתינים לאוטובוס בחורף הקר. המסר של רשת המזון המהיר הממוקמת בסמוך לתחנה, הוא שמעבר לפינה ממתין לנוסעים מזון חם ומנחם:
ידיים למעלה!
יצירתיות אפשר למצוא לא רק בתחנות האוטובוס, אלא גם באוטובוס עצמו. הנה קמפיין מדליק שנוהל על ידיות אחיזה של אוטובוסים, המסיעים בשדות התעופה נוסעים מהמטוסים אל הטרמינל, עם הכותרת "כל מי שחושב שהוא שילם יותר מדי על המלון שלו שירים א היד", ושנועד לקדם אתר הזמנות מקוון למלונות.
עמדתם מספיק באוטובוס, אולי כדאי שתשבו. חברת ניוואה ייצרה ספה שאמורה להדגים בצורה מוחשית איך זה יראה העור, לפני ואחרי שמשתמשים בקרם החדש שלה נגד צלוליטיס:
השמים הם (לא) הגבול
פרסום סמוי מאוד: גם בשמים אפשר למצוא יצירתיות. המטוס שגרר אחריו קוד QR נועד לפתות את העוברים ושבים לכוון אליו את הסמארטפון שלהם ולסרוק אותו, כדי שעל הדפדפן שלהם יתגלה מיהו המפרסם המסתורי ומה הוא רוצה למכור להם:
ואיך מקדמים ערוץ טלוויזיה המתמחה בסרטי טבע ומציג את חיות הפרא? מכסים את התקרה, הרצפה וקירות המעלית בדרך שמשאירה אותך פעור פה:
מסתבר, שחיות בר מוציאות את הצד היצירתי מהמפרסמים, כפי שמעיד שלט החוצות לגן החיות של לונדון, שהוצב בתחתית גרם המדרגות הנעות של הרכבת התחתית בעיר:
נכנס יין – יצא קמפיין
חנות יין החליטה להעביר – ובגדול – את המסר שהיא חנות יין:
כשקולגייט רצתה להעביר בשלט החוצות שלה את המסר שהיא מסייעת להלבנת שיניים, היא יצרה שלט יצירתי, שבתוך שפופרת השיניים המגולגלת שלו הוצב זרקור להעצמת המסר.
עוד קמפיין שעוסק בתאורה עשה שימוש בצבע שזורח בחשיכה כדי להדגיש מסלולי הליכה להולכי רגל ולרוכבי אופניים:
הבלרינה שפרסמה אותי
אני אוהב פרסום, שעושה שימוש במשאבים קיימים, כדי להעביר מסר שיווקי. ודוגמה טובה לשימוש כזה מגיעה מבית ספר לבלט, שהדביק פוסטרים המציגים בלרינה, על דלתות מסתובבות של מגדלי משרדים ברחבי העיר:
דוגמה נוספת לשימוש מהסוג הזה הוא הקמפיין הבא, שאם תקחו לכם כמה שניות כדי להתרכז בו, תבינו כמה גאונית היא הדרך שבה החברה, שמתמחה בהדבקת שלטים על מכוניות, מעבירה את המסר שלה:
והנה דוגמא נוספת, של חברה להשמת כח אדם, שמצליחה להוכיח באמצעות רעיון מעולה וביצוע מצוין, שכדאי לך לנסות לשדרג את עצמך לג'וב חדש:
ונסיים את מסענו בקמפיין חזק של יצרנית רוכסנים שהלכה רחוק עם היצירתיות שלה כדי להעביר את המסר שלה:
ערן יסעור הוא מומחה לשיווק ולמותגים ומייצג בישראל את פרסי החדשנות הבינלאומיים של "מוצר השנה "