שתף קטע נבחר
 

ענקית פרסום צרפתית מפסיקה את השת"פ עם גוגל

ענקית הפרסום Havas הודיעה כי תפסיק את השימוש עם שירות המודעות של גוגל לאחר שזו "לא הצליחה לספק בטחונות וערבונות ספציפיים לכך שמודעות הטקסט והוידיאו שלה יעברו סיווג עם המסננים הנכונים", אמרו בחברה בצרפתית. גוגל: "נבצע שינויים כדי לתת למותגים שליטה גדולה יותר על המקום בו המודעות שלהם מופיעות"

קרב ענקיות. חברת הפרסום Havas הצרפתית הודיעה כי היא מוציאה את תקציביה מגוגל ויוטיוב. Havas, קבוצת שירותי הפרסום השישית בגודלה בעולם, עם לקוחות כמו 02, EDF והדואר הצרפתי, מוציאה בשנה כ-175 מיליון ליש"ט על פרסום דיגיטלי בשם הלקוחות שלה, כך נכתב באתר הגרדיאן.

 

החברה נקטה בצעד החריג לאחר שהמשא ומתן עם גוגל קרס משום שחברת הטכנולוגיה "לא הצליחה לספק בטחונות, מדיניות וערבונות ספציפיים לכך שמודעות הטקסט והוידיאו שלה יעברו סיווג במהירות מספיקה או עם המסננים הנכונים", כך על פי הודעתה.

 

במסגרת המשבר סביב גוגל נשמעו טענות על כך שתוכן המודעות מופיע לצד תוכן "בלתי ראוי", שלא עובר סינון או הסרה ידנית.

 

לדברי Havas, "יש לנו מחויבות לדאוג ללקוחות שלנו לקידום, מיתוג ומיקום המותגים שלהם בהקשר הנכון, בו אנחנו יכולים להיות בטוחים שהסביבה בטוחה ומפוקחת במידה הראויה", אמר מנכ"ל Havas בריטניה, פול פראמפטון, והוסיף כי "עד שנהיה בטוחים שהפלטפורמה של יוטיוב ורשת מודעות התצוגה של גוגל יצליחו לספק את הסטנדרטים שאנחנו והלקוחות שלנו מצפים להם, לא נזוז מעמדתינו".

 

המהלך מגיע לאחר שגוגל נאלצה לבחון את מדיניות המודעות שלה, כאשר ממשלת בריטניה חברה למספר ארגונים, ביניהם הגרדיאן וה-BBC, והפסיקה את הפרסום בגוגל וביוטיוב. גוגל אף זומנה לדיון בקבינט הבריטי.

 

מנכ"ל קבוצת שירותי הפרסום הגדולה בעולם, WPP, סר מרטין סורל, הביע גם הוא ביקורת על גוגל. "תמיד אמרנו שגוגל, פייסבוק וחברות אחרות הן חברות מדיה ויש להן את אותה אחריות כמו חברת מדינה. הן לא יכולות להסוות את עצמן בתור חברות טכנולוגיה, במיוחד כשהן ממקמות מודעות".

 

מנכ"ל גוגל בריטניה, רונאן האריס, אמר כי "אנחנו בוחנים את מדיניות המודעות והפיקוח על המותגים, ובשבועות הקרובים נבצע שינויים על מנת לתת למותגים שליטה גדולה יותר על המקום בו המודעות שלהם מופיעות ביוטיוב וברשת המודעות של גוגל".

 

לדברי האריס, בשנה שעברה גוגל הסירה קרוב ל-2 מיליארד מודעות מהמערכות שלה, מעל 100 אלף מפרסמים מתכנית ה-AdSense שלה, ומנעה מודעות מהצגה ליותר מ-300 מיליון קטעי וידיאו ביוטיוב. התוכן הבלתי ראוי כולל קטעי וידיאו של תנועות לאומיות בארה"ב, מטיף לשנאה וחרם בבריטניה ומטיף מוסלמי מעורר מחלוקת.

 

יש לציין כי השימוש במסחר מודעות מתוכנת, המבצע את תהליך הרכישה והמכירה של מודעות מקוונות, מעורר מחלוקת יותר ויותר. בנוסף עולים חששות על כך שהשיטה פוגעת בהכנסות המדינה ותומכת בחומרים של תנועות קיצוניות.

 

בחקירה שנערכה על ידי עיתון ה-Times נטען כי גם מודעות במימון ממשלתי של ממשלות שונות, כמו גם חברות מסחריות כמו ערוץ 4 הבריטי, BBC, Argos ולוריאל, הופיעו לצד תוכן של ארגונים קיצוניים בגוגל ויוטיוב.

 

ממשלת בריטניה הודיעה בתגובה כי היא מגבילה זמנית את הפרסום שלה ביוטיוב, "עד לקבלת הבטחה מגוגל כי מודעות ממשלתיות יוצגו באופן בטוח וראוי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים