נשיא אובר התפטר: "תפיסת המנהיגות שלי אינה מתאימה למה שראיתי בחברה"
לאחר הסערות של החודשים האחרונים, אובר סופגת מכה תדמיתית נוספת - פחות משבעה חודשים מאז מינויו לתפקיד הודיע ג'ף ג'ונס על פרישתו
משבר נוסף באובר: נשיא החברה, ג'ף ג'ונס, הודיע על התפטרותו, פחות משבעה חודשים מאז הצטרפותו לחברה ומינויו לתפקיד הבכיר, באוגוסט האחרון.
כתבות נוספות בערוץ הכלכלה
ההתפטרות לוותה בביקורת לא פשוטה מצד ג'ונס על הנהגת החברה. "הצטרפתי לאובר בשל היעדים והמשימות שלה, ובגלל האתגר לפתח יכולות גלובאליות שיסייעו לחברה להתפתח ולשגשג בטווח הארוך. אולם בשלב הזה ברור שתפיסת העולם שהנחתה אותי לאורך הקריירה לגבי מנהיגות אינה מתאימה למה שראיתי וחוותי באובר", אמר ג'ונס.
ג'ונס מונה לתפקיד נשיא אובר באוגוסט האחרון, לאחר שזכה לקרדיט כמנהל השיווק של רשת הקמעונאות טארגט, שעברה בהובלתו תהליך מודרניזציה מוצלח.
מעמדו של ג'ונס בחברה הועמד בסימן שאלה בתחילת החודש, לאחר שאובר החלה בתהליך לאיתור מנהל תפעולי ראשי, מתוך כוונה מוצהרת לתמיכתו של בעל התפקיד החדש במנכ"ל החברה, טרוויס קלניק.
מקורות בחברה סיפרו שהכוונה היא שבעל התפקיד יפעל בצמוד לקלניק ויהיה שותף בקבלת כל ההחלטות המרכזיות במפתחת אפליקצייית הזמנת הנסיעות. קלניק, שביחד עם שני מייסדים אחרים מחזיק בשליטה בחברה, ניהל אותה עד היום ללא מספר 2 רשמי, כאשר ההכרעה הסופית במרבית הסוגיות המרכזיות מתקבלת על ידו - ואולם ג'ונס מילא בפועל חלק מהסמכויות המקובלות של סמנכ"ל תפעול.
בשבועות האחרונים מתמודדת אובר עם שורה של משברים תקשורתיים וציבוריים, שהחלו לאחר שהחברה ניסתה לשבור שביתה של נהגי מוניות בניו יורק, שפרצה בעקבות איסור הכניסה ממדינות מוסלמיות שפרסם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. המהלך עורר קמפיין ציבורי שקרא למשתמשים למחוק את האפליקציה, וזכה לתהודה רבה. בעקבותיו, פרש קלניק מוועדה מייעצת לטראמפ שבה היה חבר.
במקביל לכך, התנהלה סערה סביב האשמות על תרבות של הטרדות מיניות בחברה, וטענות שלפיהן תלונות בנושא לא זוכות לטיפול הולם. בתחילת החודש התפטרו במפתיע שני בכירים באובר - סמנכ"ל המוצר והצמיחה, אד בייקר וסמנכ"ל ההנדסה, עמית סינג'ל. זאת, לפי דיווחים, בעקבות תלונות על הטרדה מינית.
ואם לא די בכך, לפני כשבועיים חשף הניו יורק טיימס שאובר הפעילה תוכנית סודית שנועדה להונות את הרשויות ולאפשר לרכבי החברה לחמוק מגורמי אכיפת חוק. זאת, באמצעות זיהוי אותם גורמים כאשר הם משתמשים באפליקציה, יצירת מצג שווא שלפיו אין רכבים של אובר בסביבתם, ושליחת הודעה לנהגים שלא ליצור אתם קשר.
הסתבכויות מסוג זה אינן יוצאות דופן. למעשה הן דפוס פעולה שחוזר על עצמו ואחד המאפיינים המזוהים ביותר עם החברה - התנהגות נכלולית על מנת להשיג את מטרותיה העסקיות, הוא הופך בעייתי יותר ויותר ככל שפעילותה של אובר גדלה והחברה מתקרבת להנפקה.