שתף קטע נבחר
 

רשת הספורט אינטרספורט מגיעה לארץ

המשביר לצרכן תפתח במרס 2018 חמש חנויות של רשת הספורט האירופית, שפועלת ב-43 מדינות. במקביל, כ-30 מחלקות ספורט בתוך סניפי המשביר ימותגו מחדש. בעלי המשביר, רמי שביט, טוען שהורדת המכס תסייע לו להפחית מחירים: "אין מפעל נעלי ספורט בישראל, אז בשביל מה לשלם 12% מכס?"

שוק נעלי ובגדי הספורט מתחמם: רשת המשביר לצרכן חתמה על הסכם זכיינות עם קמעונאית הספורט INTERSPORT (אינטרספורט), שמפעילה חנויות ב-43 מדינות, בעיקר באירופה, אבל גם במזה"ת ובקנדה.

 

במסגרת ההסכם, שתקף ל-10 שנים, המשביר לצרכן תקים ב-2018 חמש חנויות INTERSPORT בארץ בשטח של כ-1,000 מ"ר כל אחת ובנוסף, מחלקות הספורט ברשת המשביר לצרכן בכ-30 סניפים יותאמו לסטנדרטים של INTERSPORT, במתכונת של חנות בתוך חנות. ל-INTERSPORT כ- 5,400 חנויות המשתרעות על פני 500-1000 מ"ר. המחזור השנתי שלה גבוה מ-11 מיליארד אירו.

  

רשת המשביר לצרכן נחשבת לרשת רווחית, אך קבוצת המשביר הציגה דו"חות צוננים ברבעון האחרון. הקבוצה מכרה לאחרונה את חברת קשרי תעופה ונמצאת במו"מ למכירת ניו-פארם. 

 

"בארץ שוחטים את מחירי ציוד הסקי"

INTERSPORT מוכרת מותגים שכבר נמכרים בישראל כמו אדידס, נייקי, אנדרארמור, אסיקס, ניו באלאנס, פומה ונורת' פייס, אך החברות הללו גם מייצרות דגמים וקולקציות ייחודיים לרשת. בנוסף תמכור ציוד סקי. מנכ"ל המשביר לצרכן, רמי שביט, אמר ל-ynet: "בארץ שוחטים את מחירי ציוד הסקי. נוריד מחירים בתחום הזה, המגוון יגיע ל-3 חודשים, יותאם לתקופה ולצרכנים, זה היתרון של רשת ספורט גדולה".

   

יש לכם הרבה תחרות בארץ בתחום הספורט.

"אין תחרות, אנחנו מביאים את התחרות. זה תחום שנמצא בעלייה בארץ ובעולם".

חנות אינטרספורט באירופה ()
חנות אינטרספורט באירופה
 

"אם המכס יירד המחירים יהיו כמו באירופה"

הרשת תתחרה בחנויות פרטיות, ברשתות ספורט כמו מגה ספורט, ספורט ורטהיימר, ברשתות אופנת ספורט כמו Foot Locker (פוט לוקר) ובחנויות מותג כמו נייקי ופומה. עד היום, המשביר מכרה מותגי ספורט בדגש על מחירים. שיטת השיווק של המשביר היתה למכור דגמים משנים קודמות במחירים נמוכים.

 

שביט טוען שהרשת תמשיך במדיניות הזאת. "שברנו את השוק, עשינו גידול משמעותי בשנתיים האחרונות בתחום הזה", הוא טוען. "הבנו שהדרך היחידה להתחרות בטווח הארוך בתחום הספורט, זה להביא חברה רב לאומית שיש לה יתרון גדול ברכש".

  

תמשיכו למכור פריטים מסוימים במחירים נמוכים?

"כן. יהיה גם וגם. בזכות הרשת, תהיה לנו תוספת של מכירות בקטגוריות שלא היו לנו. אני ממשיך להביא קולקציות סקנד-ליין ועכשיו אביא גם את הקולקציות החדשות".

 

איך יהיו המחירים לעומת אירופה?

"זהים. יש תמיד את הבעיה של המכס, בעיקר על נעלי ספורט וביגוד. זה מייצר בעיה לכולנו. המכס הזה יירד בזמן הקרוב ואז המחירים יהיו כמו באירופה. משרדי הממשלה מבטיחים לנו את זה כבר כמה שנים. זה מייקר את רמת החיים של האנשים. ילדים נועלים נעלי ספורט, למה הם צריכים לשלם יותר? אין מפעל נעלי ספורט בישראל, אז בשביל מה לשלם 12% מכס? אני מתמודד היום עם תחרות מול אתרי האינטרנט. בממשלה חייבים להבין את זה. למה אנשים צריכים לחכות לחו"ל כדי לקנות נעלי ספורט? נכנסות פוט לוקר ודקתלון, השוק מתעורר. שמשרדי האוצר והכלכלה יורידו את המכס".

  

לפעמים הרשתות מוכרות יותר יקר בישראל, גם בלי קשר למכס

"אנחנו מוכרים בושם יותר זול מבדיוטי פרי, כי הורידו את המכסים. תנו לנו להתחרות. אם יורידו את המע"מ ואת המכס יהיה פה יותר זול".

 

לפעמים הנחות כאלה מתגלגלות לכיס של היבואן ולא לצרכן.

"זה לא נכון לגבי רשתות קמעונאיות שמרוויחות 2%-3%".

 

צפו בהשקת קניון האופנה החדש גינדי TLV: 

צילום: יוגב אטיאס

צילום: יוגב אטיאס

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים