שנים חיכינו לנשיקה בין טוני לאנג'לה: בחזרה ל"מי הבוס?"
עקר בית איטלקי שעושה בית ספר לג'ואי טריביאני, סבתא פלרטטנית עם המון קלאסה, מתח מיני שנמרח על פני שמונה עונות ואליסה מילאנו שגדלה אצלנו בסלון. הרבה דברים לא הגיוניים קרו ב"מי הבוס?", אבל למי אכפת
"מי הבוס?" משובצת בזיכרון הקולקטיבי שלנו כסיטקום מקסים ונורמטיבי, אבל אחד ההישגים שלה היה הצגה טבעית של סיטואציות שלא היו כל כך טבעיות בתקופה ההיא, בלשון המעטה (כי היום אתה זורק אבן ברחוב ונופל על עוזר בית ממין זכר, כן?). בין אם אלה חילופי התפקידים בין הגבר המפרנס והאישה שמשגיחה על הבית והילדים, או באמצעות הדמות של מונה, סבתא (!) שמפלרטטת את דרכה אל העשור השישי של חייה. אפילו מבחינת האופן בו היא הציגה את האיטלקים האמריקנים באופן שמאוד קל לחבב אותם היא הייתה חדשנית. טוני מיסלי היה שם הרבה לפני שג'ואי טריביאני איגף בחורות עם "האו יו דואינ'".
היא הגיעה בעיתוי מושלם. כשהסדרה עולה לשידור בארה"ב (1984), בפעם הראשונה בהיסטוריה 50% מהאימהות האמריקניות מחתימות כרטיס בשוק העבודה. ברשת ABC מחפשים קומדיה שתעסוק בפועל קשה יום ואשה אריסטוקרטית שעוברים לגור יחד. במקרה, לבליין האנטר ומרטין כהן יש רעיון דומה - אבל הפוך. אחרי משא ומתן עם הרשת מסכימים השניים להפוך את הכיוונים.
טוני דנזה היה שחקן בייסבול עד שפציעה בכתף הוציאה אותו מכלל שימוש והכניסה אותו לשואוביז. אחרי "טקסי", סדרה מצליחה יחסית בת חמש עונות בה גילם מתאגרף, הוא קיבל הצעות לשלושה תפקידים: טייס הליקופטר, בלש ניו יורקי קשוח ועקר בית. באופן טבעי הוא בחר בשלישי.
דנזה היה בחירת היוצרים לתפקיד אבל התפקידים האחרים לוהקו קצת פחות בקלות. אליסה מילאנו הייתה בת 10 כשנבחנה לתפקיד. היא גרה עם המשפחה שלה בניו יורק והגיעה ללוס אנג'לס לאודישן עם "הבחור החמוד מ'טקסי'". 1,500 בנות נבחנו לתפקיד שלה אבל אליסה קטפה את התפקיד בפיילוט והמשפחה שלה עברה לגור בלוס אנג'לס, מבלי לדעת אם הסדרה אכן תעלה. היה זה רק סמלי שגם סמנתה מיסלי נאלצה לעזוב את ניו יורק - הפעם את ברוקלין - ולעבור עם אבא שלה לקונטיקט, כדי להציל אותה מהמסלול המהיר לפושטקיות בברוקלין הקשוחה.
ג'ודית לייט הגיעה לאודישן אחרי שמונה חודשים של אבטלה, כשהתפקיד האחרון שלה כלל בעיקר התייפחויות בסבוניה "One Life to Live". היא עלתה להיבחן על הבמה בחלוק רחצה ומגבת, כפי שדרש הטקסט. כשהיא חצתה את הבמה מצד אחד לשני היא קלטה את דנזה נועץ מבט בישבן שלה, ומיד ירתה את השאלה שלא נכתבה בתסריט - "על מה בדיוק אתה מסתכל?". דנזה התחיל לצחוק ואמר שבאותו הרגע ידע שהם מצאו את האישה הנכונה לתפקיד. מיסלי זכה לראות אפילו קצת יותר מלייט בצילומים של אחד הפרקים הראשונים, כשהוא אמור היה להתפרץ למקלחת בזמן שאנג'לה מתקלחת בה. לייט חיכתה למיסלי וכשהוא נכנס היא הראתה לו את החזה האמיתי שלה.
קתרין הלמונד גנבה את ההצגה על בסיס קבוע בתפקיד מונה, הסבתא השובבה והמינית שלא הבינה מאיפה יצאה לה ילדה כל כך סחית (עד שהגיעה "הדרמה של הילד המחונן" שהסביר לכולנו הכל). במקור הייתה מונה אמורה להיות האחות המתירנית של אנג'לה, כי עם כל הקידמה ABC לא רצו שאנג'לה תפקיר את ילדה בבית עם גבר זר. אלא שמסעות הליהוק לתפקיד הזה הסתיימו במפח נפש, עד שהוחלט להציע את התפקיד להלמונד, יוצאת "בועות", שהפכה לסבתא הכי פרי ספיריט בעולם.
בדיעבד הודו גם הכותבים שמונה הביאה לסדרה הרבה יותר עומק מאשר התפקיד הקטן והתאוותני שייעדו לה מלכתחילה. זה לא היה פשוט כי מונה הפלרטטנית יכלה בקלות להידרדר למופקרות, אבל תמיד ידעה לשמור על קלאס. הלמונד עצמה הסבירה שזה מפני שהיא חיבבה מאוד את מונה. "היא לא הייתה זנותית, היא פשוט מצאה פתאום באמצע החיים שלה חופש לצאת ולפרלטט. זה לא אומר שאני כזאת בחיים, אגב" היא מסייגת. "במציאות אני הרבה יותר מאופקת, אחרת לא הייתי נשארת עם גבר אחד 40 שנה".
"מי הבוס?" עלתה בפעם הראשונה בשיבוץ קשה מול סדרות מצליחות, נמשכה חזרה לבנק הסדרות ועלתה שוב אחרי שבועיים בשיבוץ יותר נוח - שם הלכה וצברה תאוצה. לפני עליית הסדרה נעצר דנזה בעקבות קטטה בבר ניו יורקי על תקיפת מאבטח. יומיים לפני שהסדרה עלתה הוא נשפט. העונש המיועד היה שנה מאסר בפועל, אבל השופט הסכים להמיר לו את זה ל-250 שעות עבודת שירות ושלוש שנים על תנאי, כדי לא לפגוע בסדרה. או במילים אחרות - טוני מיסלי די הציל את התחת של טוני דנזה. כשיצא מהמשפט אמר דנזה שהוא "מרגיש כמו אדיוט. אני מבטיח שהם יקבלו את 250 השעות הטובות ביותר שהם קיבלו אי פעם".
עוד "בשידור חוזר":
האווירה על הסט הייתה די מהנה רוב הזמן. בכתבות של "הוליווד טרו סטורי" על "מי הבוס?" השערורייה החמורה ביותר שהכתבים מצליחים לקושש היא התקפי זעם של דנזה על הסט בצילומי העונה הראשונה. דני פינטאורו ואליסה מילאנו מעידים שטוני תפקד על הסט כמו האבא השני שלהם. הוא דאג שהם יעשו שיעורים וכשמילאנו התבגרה הוא התחיל לגרש מהסט בחורים שהתעניינו בה, ותבע להכיר בחורים שהיא יוצאת איתם. באזור הפרק השישי הוא כל כך התעצבן שהוא הלך לנוח שבועיים בבית בזמן ששאר השחקנים צילמו את הסצנות שבהן הוא לא שיחק.
הוא חזר עם חולצות לכולם עם הכיתוב "שרדתי את השבוע השישי", כסוג של התנצלות, חולצות ששאר הצוות סירב ללבוש כי הם ידעו שטוני היה הבעיה האמיתית מלכתחילה, או כמו שהאנטר הגדיר את זה "הוא מאוד אהב את התוכנית והייתה לו דרך מעניינת להביע את זה". זה כנראה הלך והשתפר ככל שהרייטינג עלה. כשטוני נשאל באחת הפעמים אם הוא פשוט משחק את עצמו בסדרה, הוא הודה שהוא "מגלם את עצמי אבל במצב רוח ממש טוב".
"מי הבוס?" שמרה על איכות די אחידה במהלך שש העונות הראשונות, עד שבעונה השביעית הרייטינג התחיל לדעוך. מילאנו, שכבר סיימה את תהליך ההתבגרות שלה על הסט, הודיעה שהיא מתכוונת לפרוש בסוף העונה כדי לחזור ללימודים והפתרון היצירתי שהשחילו הכותבים בניסיון להחיות את הסדרה - ילד קטן, בילי, הבן של השכנה של טוני מברוקלין שמתה, לא עלינו - לא ממש עזר. נציגי ABC לחצו לממש את היחסים של טוני ואנג'לה, בעיקר כשהרייטינג התחיל לצנוח, אבל היוצרים, מגובים בטוני דנזה שהיה מעורב בסדרה עד הפרט האחרון - שכבר ידעו שהסדרה כבר גוססת ושהחיים היחידים שמחכים לה הם בשידורים החוזרים - התעקשו שזה יפגע בצופים העתידיים וסירבו.
הם הסכימו לשריין את העונה השמינית והאחרונה ליחסים של אנג'לה וטוני, שעליהם, בואו נודה, נשענה בסופו של דבר הסדרה. אחרי ששכנעו את מילאנו להישאר לעונה האחרונה והעיפו את בילי מהסיפור, הבמה התפנתה לשתי ציפורי האהבה, אלא שמימוש של ממש לא היה. החתונה של אנג'לה וטוני, שהייתה אמורה לשלוח אותם באושר ועושר אל שנות ה-90 ותוכננה לאמצע העונה האחרונה של הסדרה, בוטלה. במקומה טוני נשלח לאייווה לאמן קבוצת בייסבול, ואנג'לה נשארה בבית בקונטיקט, לפרסם דברים. הוא חזר רק כדי לשחזר את סצינת הפגישה הראשונה עם אנג'לה ולסחוף אותה לנשיקה - לא ראשונה (הנשיקה הראשונה הייתה כבר בעונה השישית) אבל אחרונה.
המתח נשמר במשך שמונה עונות, שזה הרבה יותר ממה שאפשר להגיד על סדרות דומות, כמו למשל "בלשים בלילה. על הסט כולם בכו ובכו ובכו, ואז הלכו לענייניהם. הפרק האחרון שודר בערב בו הסתיימה גם "Growing Pains", ערב אחד לפני ש"מקגייוור" נפחה את נשמתה ושבוע אחד לפני ש"משפחת קוסבי" החזירה ציוד. סופה של תקופה.
לאן כולם הלכו? ובכן. פינטאורו יצא מהארון אחרי שה"נשיונל אינקוויירי" איים להוציא אותו משם. לפני שנתיים הוא התראיין אצל אופרה והודה שהוא נשא HIV, אותו קיבל במהלך מגע אוראלי לטענתו. טוני דנזה התאושש מתאונת סקי מסוכנת, העלה טוק שואו כושל אבל הצליח יותר במחזות בברודוויי. אליסה מילאנו התפשטה בניסיון לדלג לעולם המבוגרים עד שתמונות עירום שלה התפרסמו באינטרנט והיא תבעה - וניצחה, ואז התפכחה וחזרה לסדרות כמו "מכושפות" ו"מאהבות". לייט משחקת בסדרה "טרנספרנט" ושיחקה בסדרות כמו "חוק וסדר" ובברודוויי (בתפקיד חולת סרטן, עם זכייה בשני פרסי טוני) וקתרין הלמונד המשיכה לכמה תפקידי אורח בסדרות כמו "כולם אוהבים את ריימונד" ו"דם אמיתי".