רוכב אופניים חשמליים בן 15 נהרג בנתניה
מכונית פגעה בנער ברחוב שמואל בעיר, והוא נמצא מוטל כמה מטרים מהאופניים. הוא פונה לבית החולים לניאדו במצב אנוש ועם חבלת ראש קשה - ושם מת מפצעיו. נסיבות התאונה נבדקות, והנהגת - חיילת כבת 20 - עוכבה לחקירה
נער שטרם מלאו לו 16, רוכב אופניים חשמליים, נהרג אחר הצהריים (יום ו') מפגיעת מכונית ברחוב שמואל בנתניה. הוא פונה לבית החולים לניאדו בעיר במצב אנוש עם חבלת ראש קשה, ושם מת מפצעיו.
התאונה אירעה מעט אחרי השעה 16:00. כונן מד"א בנימין סעדיה, חובש רפואת חירום, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו נער בן 15 מוטל על הכביש, כמה מטרים מהאופניים החשמליים. הכרתו הייתה מעורפלת ומצאנו אותו סובל מחבלת ראש קשה".
עוד סיפר סעדיה: "נתנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו מהר במצב קשה מאוד לבית החולים לניאדו בעיר". כאמור מבית החולים נמסר בהמשך כי הוא מת מפצעיו. הנער היה בן 15 ושמונה חודשים במותו.
נהגת הרכב, חיילת כבת 20, נבדקה בשטח ולא נזקקה לפינוי לבית החולים. היא עוכבה לחקירה.
נסיבות התאונה עדיין אינן ברורות, והמשטרה חוקרת. דובר משטרת מרחב השרון, רפ"ק זיוון פריידין, מסר כי למקום התאונה הגיעו בוחני תאונות הדרכים של משטרת מרחב השרון, והם חוקרים מה אירע בדיוק.
מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה כי מאז שנת 2008 נהרגו 32 ילדים בתאונות אופניים, וכי בשנת 2016 חלה עלייה דרמטית במספר ההרוגים – שבעה ילדים נהרגו בתאונות שבהן היו מעורבים אופניים. בשלושה מקרים היה מדובר באופניים חשמליים. השנה זהו המקרה השני שבו ילד נהרג בתאונת אופניים חשמליים. נתונים אלה אינם כוללים כמובן אלפי בני אדם – בגירים וקטינים – הנפצעים מדי שנה במעברי חצייה ובמדרכות מפגיעת אופניים חשמליים שרוכביהם נוסעים בהם בניגוד לחוק. רבים מהפצועים אינם מאושפזים בבתי החולים אלא מופנים לטיפול בקהילה, ולכן אינם רשומים במאגרי הנתונים.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, אמרה הערב: "המקרה המזעזע בנתניה מצטרף לשורת פגיעות חמורות של ילדים שנפגעו ולצערנו גם מתו כתוצאה מתאונות שבהן יש מעורבות של אופניים חשמליים. אנחנו מבקשים לחדד את הכללים מצילי החיים: ילד מתחת לגיל 16 לא רוכב על כלי ממונע; יש להעדיף רכיבה בשבילי אופניים ולא בכביש, אבל אין לרכוב על המדרכה; אין לבצע שינויים המאפשרים נסיעה ביותר מ-25 קמ"ש באופניים ובקורקינטים חשמליים; יש לחבוש קסדה בכל רכיבה; לפני רכישת האופניים יש ללמד את הילדים את חוקי התנועה ואת התמרורים ולתרגל זאת איתם; יש להישמע לחוקי התנועה ולהתחשב בהולכי הרגל".