שתף קטע נבחר

 

מתל אביב וצפונה בכביש החדש: זה הזמן שתחסכו

אתמול אחר הצהריים, בשעת השיא בכבישים, יצאנו לבדוק אם הארכת כביש 20 צפונה יצרה חלופה מעניינת לנהגים. התוצאה ברורה

 

קטע הכביש החדש נפתח. נסיעת מבחן

קטע הכביש החדש נפתח. נסיעת מבחן

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

ביום שלישי השבוע נחנך מקטע נוסף בנתיבי איילון (כביש 20) לכיוון צפון המחבר בין מחלף מעפילים עד לכביש החוף (2) באזור געש. הארכת כביש 20 יצרה חלופה עבור הנוסעים מגלילות צפונה, שעד כה נאלצו להסתפק בנסיעה איטית בכביש 2 הפקוק בשעות העומס. נסיעת מבחן שערכנו הבהירה כי המצב השתפר.

 

עד לפתיחת הקטע החדש, נסיעה בכביש החוף בין מחלף גלילות לקיבוץ יקום ארכה כ-45 דקות בשעות העומס של אחר הצהריים. כדי לבדוק את השפעת הארכתו של כביש 20, יצאנו אתמול (ה') בשעה 17:00, זמן השיא של העומס התחבורתי, ממחלף גלילות עד לקצהו הצפוני. התוצאה: שמונה דקות של נסיעה חלקה לחלוטין במהירות המקסימלית המותרת הביאו אותנו לאזור שפיים.

נסיעת המבחן בכביש החדש  (צילום: מתן טורקיה) (צילום: מתן טורקיה)
נסיעת המבחן בכביש החדש (צילום: מתן טורקיה)

 (צילום: מתן טורקיה) (צילום: מתן טורקיה)
(צילום: מתן טורקיה)
 

את 17 הדקות שלאחר מכן בילינו בפקק שנוצר כתוצאה מצוואר הבקבוק שהתהווה ביציאה מאיילון לכביש החוף, באזור געש. ליעד שקבענו - קיבוץ יקום - הגענו כעבור 25 דקות, וחסכנו 20 דקות יקרות.

 

הקטע המקביל בכביש החוף, בין גלילות לשפיים, התאפיין בעומס בינוני ובנסיעה במהירות ממוצעת של 30 קמ"ש. עם זאת, פתיחת הקטע החדש דיללה את התנועה בכביש והדבר התבטא גם בזמן הנסיעה, שהתקצר בעשר דקות ל-35 דקות. ניכר גם שיפור משמעותי בפקק הקבוע שהיה בצומת גלילות שבכביש החוף. עד לא מזמן התנקזה לשם רוב תנועת כלי הרכב מאיילון, שעכשיו ממשיכים בנסיעה רציפה לכיוון צפון.

בסיכומו של דבר, ניתן לומר שהפקק שהיה בצומת גלילות "דילג" לאזור שפיים, ופתיחת הקטע החדש מאפשרת עוד כמה דקות של נסיעה רצופה בין שתי הנקודות הללו.

 

תושבי המועצה האזורית חוף השרון מתחילים להתרגל לאופציה הנוספת שנפתחה בפניהם בדרכם הביתה. ראש המועצה, אלי ברכה, אמר כי "התושבים שלנו ספגו במשך כשלוש שנים את המטרד של העבודות, המשאיות, האבק, הרעשים והלכלוך. זה פגע באיכות החיים שלהם, וגם של החקלאים שנתנו אדמה לטובת הפרויקט וטחנו להם את השטח. אבל בסופו של דבר הפרויקט הזה טוב ונכון. כבר עכשיו אנחנו רואים שהמאזן חיובי, והוא ילך וישתפר ככל שהעבודות בחיבור בין הכבישים יתקדמו".

 

נדב קאלי מקיבוץ יקום מרוצה מהשיפור התחבורתי אך כואב את ההשלכות: "בתור חקלאי ואחד שמדווש עם אופניים באזור, חבל לי מאוד על השטחים הפתוחים". תושב געש מוסיף: "מדובר על הריאה הירוקה האחרונה באזור השרון. תמיד מסתכלים עלינו כעל יישובי נדל"ן, אבל יש פה גם חקלאות. יש חשיבות לשימור השטחים הפתוחים בראייה לאומית. השטחים האלה הולכים ומתמעטים, והם לא משרתים רק את החקלאים, אלא את כל מי שרוצה לטייל עם המשפחה ולראות ירוק. אף אחד לא יגיד שהכביש לא היה צריך לקום, אבל זה כואב לנו, וצריך לכאוב גם לתושבים שגרים בעיר".

 

בעוד כשנה צפוי להיפתח החיבור מכביש החוף לנתיבי איילון לכיוון דרום. בנוסף, סמוך לקיבוץ שפיים יוקם מרכז תחבורתי משולב, הגדול בישראל, שיכלול תחנת רכבת, תחבורה ציבורית ומתחם "חנה וסע" המיועד לאלפי כלי רכב. בכך יבוא לסיומו אחד הפרויקטים התחבורתיים הגדולים בישראל, שיאפשר נסיעה באזור השרון ללא רמזורים, מכביש 2 במערב, דרך כביש 20, ועד כביש 6 (חוצה ישראל) במזרח.

פורסם לראשונה 06/04/2017 23:16

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתן טורקיה
עד הפקק הבא
צילום: מתן טורקיה
מומלצים