שתף קטע נבחר

 

רגע לפני הפקק: באילו כבישים תיתקעו

בצמתים שכבר ידוע שיהיו עמוסים בערב החג ובמהלכו ינסו בחברת נתיבי ישראל לשנות את תוכניות הרמזורים בהתאם לעומס התנועה. במשטרת התנועה סימנו את המכשירים הניידים כאחד הגורמים המרכזיים לתאונות, והזכירו כי השימוש עלול לעלות ביוקר: קנס של 1,000 שקל וארבע נקודות

  

כאן צופים בפקקים בזמן אמת    (צילום: אסף מגל)

כאן צופים בפקקים בזמן אמת    (צילום: אסף מגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

רגע לפני שאלפי נהגים ייתקעו בפקקי התנועה בערב ליל הסדר, מתכוננים במרכז הבקרה של חברת נתיבי ישראל להתמודד עם העומסים בכבישים - ומבטיחים לנסות לווסת את התנועה ככל הניתן כדי להקל על הנהגים. 180 צמתים בינעירוניים (מתוך 540 ברחבי הארץ), כמו למשל מחלף בר אילן, צומת גולני, צומת להבים ומנהרות הראל מצולמים 24 שעות ביממה ומשודרים אונליין למרכז הבקרה של החברה.

 

עשרות עובדי חברת נתיבי ישראל ושוטרי משטרת התנועה ינסו לפתור ככל שניתן את סבך הפקקים בערב החג ובחול המועד. 15 ניידות שירות יסייעו לנוסעים שייתקעו בצד הדרך. המשטרה תגביר משמעותית את הנוכחות בכבישים כדי לשרת את הנהגים אבל גם על מנת לאכוף עבירות תנועה.

במשטרת התנועה צופים כי עומסי התנועה יתרכזו בכבישים הבאים: בערב החג: בצפון - כביש 70,722,77, 65, כביש 6 עירון-עין תות. בשרון - כביש 2 נתניה-ינאי, כביש 4 פרדסיה עוגן. בדרום - כביש 443, 38, 40 ו-31.

 

בחג ובחול המועד צפויים העומסים הבאים: כביש 4 שמרת-נהריה, כבישי סובב כנרת - 90 ו-92, 70, 722, 77, כביש 71, כביש 6 בין עירון לעין תות ובשעות אחר הצהריים כביש 65 בין מגידו לאום אל פחם. באזור ירושלים צפויים עומסים בכביש 1 בין מוצא לסחרוב. בדרום - בכביש 38, 40, 31 ו-90

פקק בכביש 1 (ארכיון) ()
פקק בכביש 1 (ארכיון)
אריק אבוטבול, מנהל אגף ניהול ובקרת תנועה בנתיבי ישראל, הסביר כי "יש יכולת להתערב בנעשה בצומת ולשנות את התוכנית של בקרת הרמזור. באופן הזה אנחנו מקלים על משתמשי הדרך ועושים את זה כאן באופן שוטף". הוא הסביר כי את המידע הם שואבים מאזרחים שמתקשרים ומתלוננים על עומס חריג בצמתים מסוימים, ובאמצעות מערכת מצלמות התנועה.

 

"בעצם מנתבים את התנועה באופן שנעשה על בסיס ספירות תנועה, כלומר יודעים כמה רכבים מגיעים מכל מקום ומנסים ליצור איזון בין צרכי כלל משתמשי הדרך כולל הולכי הרגל, שאת הרמזור שלהם מפעילים רק על פי דרישה".

 

הוא הדגים כיצד באמצעות בקרת הרמזור בצומת הטייסים על כביש 40, כשמסובבים את המצלמה רואים עומס מכיוון צפון. אבוטבול הסביר: "ברגע כזה אני נכנס לתוכנית ומחפש תוכנית טובה יותר שתשחרר את התנועה על הכביש מכיוון צפון. כמובן שזה בא על חשבון כיוון אחר, אז אני כל הזמן שם לב שבכיוונים אחרים לא יהיה עומס. זו עבודה בפינצטה לכל הכיוונים".

פקק בכביש 4 (ארכיון) (צילום: תומריקו) (צילום: תומריקו)
פקק בכביש 4 (ארכיון)(צילום: תומריקו)
 

אבוטבול הוסיף כי ההתעניינות הבלתי פוסקת של הנהג הישראלי בטלפון הנייד מקשה על התנועה. "בארץ לא מנצלים את זמן הרמזור בצורה מיטבית. כשרמזור ירוק, 20 כלי רכב יכולים לנוע יחד, אבל לנהג יידרשו 3 שניות לפחות עד שיפסיק להסתכל באייפון. רק אז הוא יתחיל לנוע. כמה פעמים אנחנו צופרים לנהג לפנינו שירים את הראש מהאייפון?".

 

במשטרת התנועה סימנו את המכשירים הניידים כאחד מהגורמים המרכזיים לתאונות דרכים. שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה עלול לעלות ביוקר: קנס של 1,000 שקל וארבע נקודות.

 

כיוון שבחג צפויה תנועה עמוסה יותר מהרגיל, מתכוונים במשטרת התנועה להגביר פעילות של כוחות גלויים וסמויים על מנת לאכוף עבירות מסכנות חיים ועבירות בריונות כביש. שם הזכירו: "נהיגה תחת השפעת אלכוהול הינה עבירה מסכנת חיים. שוטרי אגף התנועה יציבו מחסומים במטרה לתפוס נהגים שיכורים ולהורידם מהכביש. כמו כן, הוכח חד משמעית כי חגורות הבטיחות מצילות חיים, רתמו את הילדים בחגורות בטיחות ובהתקני ריסון". עוד הזכירו: "השוליים הם חלק מהכביש. אם נאלצתם לעצור, יש לצאת מהרכב במהירות ולעבור למקום בטוח מעבר למעקה הבטיחות. עצירה בשוליים - רק לצורך חירום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
כביש 1. צפוי פקק
צילום: גיל יוחנן
מומלצים