שתף קטע נבחר

המכונית עם הזינוק המהיר בעולם מגיעה מארה"ב

דודג' צ'אלנג'ר דמון היא שיאנית העולם החדשה בזינוק, וזקוקה ל-2.3 שניות בלבד כדי להגיע ל-96 קמ"ש ול-5.1 שניות כדי לחצות את קו ה-160 קמ"ש

אחרי מספר קדימונים שעוררו תיאבון חושפת דודג' את הצ'אלנג'ר SRT דמון, דגם שישמש ללא ספק נהגי מירוצי תאוצה (דראג) אך בעל רישוי לכביש הציבורי. עם 840 כ"ס, הדמון מזנקת ב-2.3 שניות ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה), ובכך היא הופכת למכונית בייצור סדרתי בעלת הזינוק המהיר בעולם.

 

 

לצ'אלנג'ר דמון מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר העושה שימוש במגדש על (סופרצ'רג'ר) גדול יותר מגרסת הלקאט. איבריו הפנימיים חוזקו (בוכנות, טלטלים וגל ארכובה), מנתק ההצתה עומד כעת על 6,500 סל"ד (300 יותר) ויש גם ביטוי פיזי כמובן. כונס אוויר גדול על מכסה המנוע, צמד כונסים נוסף במרכז פנסי החזית פלוס מצנני ביניים (אינטרקולר) אמורים לסייע בקירור המתכת הלוהטת, בתמיכת לא אחרת ממערכת המיזוג של הרכב. משאבת דלק כפולה מאפשרת לחץ גבוה ויחד עם אפשרות לכיול ייעודי למחשב ניהול המנוע ניתן לשחרר 808 כ"ס עם דלק רגיל או 840 כ"ס ו-106.5 קג"מ עם דלק באוקטן מירוצים (100).

 

 

הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית שחוזקה ומצוידת במערכת TransBrake הנועלת את התיבה ומאפשרת בניית כוח במנוע לפני הזינוק. יש גם מערכת לנעילת בלמים קדמיים שמאפשרת סחרור גלגלים אחוריים בזמן עמידה במקום לטובת חימום הגומי, על-מנת לייצר בהם טמפרטורה של 93 מעלות האידיאלית - כך דודג' - לאחיזה מרבית.

 

מידת הצמיגים היא 315/40-18, ולדברי היצרנית פותחו במיוחד על ידי Nitro, ומיועדים למרוצים ולשימוש בכביש הציבורי. דודג' תציע גם ערכה ייעודית למרוצי דראג, הכוללת צמד צמיגים קדמיים צרים, מגבה, מברגה, מד למומנט סגירת ברגים ומד לחץ אוויר.

 

 

הדמון קלה מהצ'אלנג'ר הלקאט בכ-90 ק"ג, בין היתר תודות למוטות מייצבים חלולים, קאליפרים מאלומיניום של ברמבו, והיא מוותרת על מערכת שמע, ספסל אחורי ואפילו מושב לצד הנהג. מעניין לציין כי דודג' מתמחרת את כל הפרטים האלה - מערכת שמע, מושב וספסל אחורי - באופן סמלי בדולר אחד לכל פריט.

 

מלבד נתון תאוצה מדהים ל-60 מייל לשעה ב-2.3 שניות, ל-160 קמ"ש (100 מייל לשעה) היא תגיע ב-5.1 שניות, ואת קו הסיום של רבע המייל היא צפויה לחצות תוך 9.65 שניות, מהר יותר מכל מכונית אחרת בייצור סדרתי. הזינוק של הדמון כל-כך ברוטאלי, עד כי היא מייצרת תאוצה של 1.8G, כמעט כפליים ממה שמייצר מטוס קרב בזמן ריצת המראה. זינוק בעוצמה מלאה יניף את הגלגלים הקדמיים מעל האספלט, שוב, משהו שאף מכונית אחרת בייצור סדרתי אינה מסוגלת לו.

 

 

טים קוניסקיס, ראש חטיבת מכוניות הנוסעים בחטיבת קרייזלר, אמר כי "הפרויקט הזה נולד בצללים של קונצרן FCA, פרויקט שבכל יצרנית רכב אחרת היה מקבל "אור אדום" מרואי חשבון ועורכי דין. אבל בדודג', אם הצלחת להלחיץ את בעלי חליפות העסקים, זו עדות לכך שאנחנו במסלול הנכון. כשכולם מדברים על העתיד של התעשייה, עם מכוניות אוטונומיות חסרות תחושה וחדווה, אנחנו מאמינים שעדיין יש מקום למותג עבור אנשים שלא רוצים את העתיד הזה. ככל שיצרניות הרכב עושות מאמץ להוציא את הנהג מהמשוואה, אנחנו עושים מאמץ להחזיר אותו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים