יונייטד מנסה לרדת מהעץ
סערת יונייטד: מה אתם הייתם עושים לו המאבטחים היו דורשים מכם לרדת מהמטוס? באיזה פיצוי הייתם מסתפקים ומי צודק? הצביעו. וגם: יונייטד תחזיר את כספם של נוסעי הטיסה בה התרחש האירוע שמסעיר את עולם התעופה
סערת יונייטד נמשכת. ד"ר דיוויד דאו, שנגרר באלימות אל מחוץ לטיסה בתחילת השבוע, הגיש היום (ה') באמצעות שני עורכי דינו את מסמכי התביעה נגד החברה. סכום התביעה עדיין לא ידוע, אך על פי ההערכות הוא יעמוד על מיליוני דולרים.
בתוך כך הודיעה החברה כי כל הנוסעים בטיסה המדוברת משיקגו ללואיוויל בקנטאקי יזכו לפיצוי בגובה מחיר הכרטיס ששילמו. מדובר בצעד מעשי ראשון של החברה לשיפור תדמיתה, לאחר התבטאויותיו השנויות במחלוקת של מנכ"ל יונייטד אוסקר מונוז בעקבות התקרית, ובראשן זו שקדמה להתנצלותו: "הנוסע היה תוקפני ופרוע".
"למנכ"ל יונייטד אין עוד הרבה מה לעשות"
בראיון לרשת CNBC רמז נשיא חברת אמריקן איירליינס לשעבר, ואחד מבכירי התעופה בארה"ב, בוב קרנדל, כי על מנכ"ל יונייטד אוסקר מונוז להתפטר. קרנדל לא אמר זאת במפורש, אך בחר להגיד "אין לו עוד הרבה מה לעשות בעקבות המקרה הזה".
לדברי קרנדל, על חברות התעופה לנהוג באחריות ובשיקול דעת בקבלת החלטות גורפות בעקבות המקרה. "אנחנו צריכים לחשוב היטב באילו צעדים לנקוט, כדי שלא יווצר מצב שצעדי המניעה העתידיים יפגעו בנוסעים".
"עבר זמן רב מאז נחקקו חוקי רישום היתר (אוברבוקינג) וזה הזמן לבחון אותם שוב. אבל יש להבין שהתהליך הזה מאפשר לבצע את ההושבה במטוסים בצורה נכונה יותר". לשאלה אם חברות שיכריזו כי הן מוותרות על רישום היתר ירוויחו מכך מול הנוסעים, לא זכו המראיינים לתשובה חד משמעית, אלא לתיאור מצב של רישום יתר בשדה התעופה באטלנטה בסוף השבוע שעבר, שנפתר על מי מנוחות.