בעקבות הסערה: דלתא תסיר את הריפוד מהגוזייה לילדות
לילך התלוננה על חזיית-גופייה מרופדת שנמכרת לילדות בנות 6-5 ברשת דלתא. דלתא הגיבה: "הקאפים כמובן נשלפים לנוחיות ולבחירתה של הלקוחה". כעת, אחרי הפרסום ב-ynet, החברה הודיעה ש"תסיר לחלטין את הקאפים מהדגם המדובר ובמידה ולקוחה תהיה מעוניינת תוכל לקבלם בקופה"
חברת דלתא מתקפלת: אחרי שלקוחה בשם לילך התלוננה כי נתקלה בגוזיות מרופדות המשווקות לילדות בגילאי 6-5 ואחרי שהדבר פורסם ב-ynet, החברה החליטה להסיר את הריפוד מהדגם. דלתא מסרה בתגובה כי: "הליין המדובר נמתח מאד ולכן מתאים למגוון מידות, גם של נערות, הקאפים נשלפים לנוחיות, העדפה ולבחירה. חברת דלתא תסיר לחלוטין את הקאפים מהדגם המדובר ובמידה ולקוחה תהיה מעוניינת תוכל לקבלן בקופה".
בתחילה החברה הגיבה לפרסום כך: "לילך שלום, המוצר שראית בחנות הינו מוצר מאוד נמתח ומתאים למגוון מידות עד גיל 10. נציין שהקאפים כמובן נשלפים לנוחיות ולבחירתה של הלקוחה. המוצר נועד לתת מענה ללקוחה שמעוניינת בגוזייה בכל גיל. חג שמח מדלתא".
המוכרות אמרו שאפשר להוציא את הריפוד
הלקוחה, אם לילדה, נכנסה לסניף דלתא לרכוש בגדי ספורט לבתה והבחינה בפריט יוצא הדופן שנמכר במידות 6-5, 8-7, 10-9 ו-12-11. "למה לעזאזל ילדה צריכה ללבוש גוזייה מרופדת?", תהתה בפוסט שפרסמה בפייסבוק. "מבלי להפחית מאשמת מעצבי ומנהלי השיווק של דלתא, מי אתם אותם הורים, אמהות ואבות, שרוכשים לבנות ה-5 שלכם גוזייה מרופדת"?
רוב התגובות לפוסט, כללו ביטויי פליאה, כעס וזעזוע. רבים חשבו שמדובר בפריט "חולני". רחל חשבה שזו "טעות בפס יצור! לא יתכן דבר כזה", אבל אימהות אחרות שהגיבו לפוסט, כתבו שגם הן נתקלו בפריט. מירי הגיבה: "קניתי לילדה שלי (את הפריט מ.ק) וביקשתי להשאיר בחנות את הריפוד. המוכרת רצתה שאקח לכל מקרה. הסברתי לה שהילדה שלי בת 10 ואין לה ולשום ילדה צורך בריפוד. שמחה לדעת שאני לא היחידה שהזדעזעה".
גם הדס טוענת שנתקלה בפריט: "גם אני הרגשתי ככה ואמרתי למוכרות בחנות והן אמרו לי, נו אפשר להוציא את הריפוד. אמרתי שזה לא האישיו, לא היה צריך לעצב את זה ככה בכלל".
לעומת זאת, היו גם מגיבות שטענו שאין פה שום סיפור. אחת המגיבות כתבה שיש ילדות שמקדימות להתפתח והמוצר מיועד להן. אחרות הגיבו שגם אם אכן כך - מדוע צריך להוסיף לכך גם ריפוד.
גם בארה"ב ובבריטניה פרצו שערוריות דומות: "הריפוד הוא שכבת צניעות"
מקרים דומים אך לא זהים, אירעו בבריטניה ובארה"ב מדינות ליברליות, בהן דרות בכפיפה אחת מסורות פוריטניות ואופנה שנראית בוגרת מדי עבור בנות צעירות. בין היתר, בבריטניה, רשת פרימרק הורידה מהמדפים
חזיות ביקיני מרופדות שהחלה לשווק לילדות ב-2010. אמנם במקרה הזה, לא מדובר היה בילדות בנות 5, אלא בבגדי ים המיועדים לבנות 7 ומעלה ובכל זאת - גם בנות 7 לא זקוקות לריפוד, כך נטען. קמה סערה ציבורית והחברה החזירה את הסחורה למחסנים. ארגוני הגנה על ילדים הביעו סיפוק מהמהלך: "פרימרק טעו, אבל עשו את הדבר הנכון שנסוגו משיווק הפריט".
גם חברת מיידנפורם / היינס התמודדה ב-2016 עם ביקורת דומה על חזיות מרופדות לילדות שנמכרות בארה"ב. במקרה הזה, החברה הגנה על המוצר שלה: "חזיית מדיינפורם לילדות, לא נועדה להגדיל את הגזרה של הבנות. ה'ריפוד' זה ספוג נמתח והוא נועד לספק כיסוי שמצניע גזרה מפותחת", מסרה.
באותה שנה, רשת מטלן בבריטניה ספגה גם היא ביקורת שהוטחה בה על מכירת חזיות מרופדות לילדות וגם היא הגנה על הפריט, בטענה שהוא נועד לשמש "שכבת צניעות ונוחות" לילדות שהתפתחו מוקדם. גם כאן לא מדובר היה בבנות 5, אלא בבנות 8 ומעלה.