נהג המירוץ הישראלי בר ברוך עולה מדרגה
נהג המירוץ הצעיר מכרמיאל יתחרה בעונה הקרובה באיטליה בסבב GT3 היוקרתי, נגד נהגים מנוסים ומהירים במיוחד - "עברתי מבריכה של מים רדודים לים פתוח עם כרישים"
הישג נוסף לנהג המירוץ הישראלי. בר ברוך (21) מכרמיאל, נהג מירוץ ישראלי המתחרה בחו"ל, ינהג בעונה הקרובה בסבב המירוצים היוקרתי סופר GT3 האיטלקי. מדובר באחת מליגות מרוצי המסלול הנחשבות באירופה, הממוקמת מדרגה אחת מתחת לאליפות העולם במרוצי סיבולת. המירוץ הראשון יערך כבר בסוף השבוע הבא, ה-28.4, במסלול אימולה באיטליה.
בר ברוך אליפות GT קאפ איטליה
בשיחה עם ynet אמר היום (ה') ברוך כי "כיוונתי לשם, ובדרך כלל אני מגיע להיכן שאני מכוון. אבל עכשיו זה כמו לעבור מבריכת מים רדודים לים פתוח עם כרישים. ההתרגשות לקראת זה היא עצומה. יש בסבב הזה נהגים מאוד ותיקים ומנוסים וגם המכוניות הרבה יותר מהירות. זה מחייב אותך לדיוק גבוה במיוחד, כי הבלימות למשל מתבצעות ממהירויות גבוהות יותר - 250 ולפעמים אפילו 290 קמ"ש בחלק מהמסלולים. הבדל של מטרים בודדים במהירות כזו יכול להיות ההבדל בין לעלות כמה מקומות בדירוג או לרדת כמה. צריך לדייק כאן פעם אחר פעם".
בעונה הקודמת התחרה ברוך בליגת סופר GT קאפ האיטלקית כנהג קבוצת למבורגיני, המהווה חממה לנהגים עבור הליגות הבכירות. הוא סיים אותה במקום החמישי (מתוך 35 קבוצות) כולל שני ניצחונות ושש פעמים נוספות על דוכן המנצחים (גם במקומות שני ושלישי). לאור הישגיו החליטה קבוצת למבורגיני להחתים אותו לסבב ה-GT3 הנחשב לתחרותי עוד יותר, עם יריבות גדולה והיסטורית בין יצרניות רכב כמו פרארי, אסטון מרטין, אודי, מרצדס וב.מ.וו. הסבב כולל 14 מירוצים (שני מקצים בכל סוף שבוע) במסלולים המפורסמים ביותר באיטליה כמו אימולה, מיזאנו, מונזה ומוג'לו.
כל צוות מתחרה מורכב משני נהגים המתחלפים במהלך המירוץ. השותף של בר העונה יהיה פדריקו לאו (28), אלוף סבב GT3 ב-2016. "הוא שותף אידיאלי. גם נהג טוב וגם חבר טוב. אנחנו חושבים אותו דבר ואני לומד ממנו הרבה, מה שיאפשר לי להשתפר השנה יותר מבעונה הקודמת. התקשורת בין הנהגים חשובה כאן כי אם אני יותר מהיר ממנו בפניות מסוימת במסלול, והוא מהיר יותר בפניות אחרות, אנחנו יכולים ללמוד אחד מהשני איך ליצור הקפה יותר מהירה. כל מאית שניה חשובה כאן", אמר ברוך.
רכב המירוץ של ברוך יהיה למבורגיני הורקאן GT3, דומה ויזואלית לרכב בו התחרה בשנה שעברה, אבל שונה מהותית. הוא מבוסס על שלדה שונה ומחוזקת ומרכב קרבון, ושוקל כטון בלבד. הוא כולל גם מערכות אלקטרוניקה מתוחכמות, תיבת הילוכים סיקוונסיאלית ובעל כוח הצמדה גבוה בהרבה. הדבר היחיד שדומה הוא מנוע V10 מהדגם הסדרתי המפיק כ-600 כ"ס.
בר ברוך למבורגיני סופר GT3
צילום: יח"צ