טרמינלים חדשים: כך ייראו תחנות ת"א מרכז והשלום
שתי תחנות הרכבת העמוסות בארץ מתרחבות: טרמינל נוסף בתחנת סבידור-מרכז, שייפתח השנה, יכלול רציפים גם על גשר מודעי ברמת גן. בתחנת השלום ייפתח עוד טרמינל באוקטובר 2019, מדרום לדרך השלום. העלות: 70 מיליון שקל
בהשקעה של כ-70 מיליוני שקלים מרחיבה רכבת ישראל את תחנות הרכבת השלום וסבידור בתל אביב. בתחנת סבידור-מרכז עובדים בימים אלו על הקמת טרמינל נוסף שבו יסתיימו הרציפים על גשר מודעי ברמת גן. הצפי לסיום הפרויקט הוא בנובמבר 2017. בתחנת רכבת השלום צפוי להיפתח טרמינל נוסף באוקטובר 2019 מדרום לדרך השלום.
עשרות אלפי נוסעים עוברים מדי יום בתחנות הרכבת השלום וסבידור, הנחשבות לעמוסות ביותר ברכבת ישראל. במסגרת הקמת הטרמינל ברכבת השלום הוקמו שני מבני ענק בגובה של כ-6.4 מטר ובאורך של 60 מטר שהיוו את הבסיס לקונסטרוקציה של התחנה.
בזמן הקמת המבנים בסוף חודש אוגוסט השנה נסגרו לתנועה נתיבי איילון בשני הכיוונים במהלך סוף השבוע, ואז פרץ משבר פוליטי סביב עבודות התחזוקה בשבת. מאחר שברכבת קיבלו אישור לביצוע העבודות גם בשבת, לא צפוי עיכוב בפרויקט והוא צפוי להסתיים באוקטובר 2019, אז תתאפשר יציאה וכניסה לתחנה גם מצדו השני של הכביש, מהלך שצפוי לצמצם את העומס והדוחק בתחנת הרכבת שעוברים בה מדי יום כ-55 אלף נוסעים.
עלותו של הפרויקט ברכבת השלום - 50 מיליון שקל. ב-2015 הודיעה הרכבת כי היא מתכוונת לשדרג את תחנת השלום בעלות של 17 מיליון שקלים, אך לאחר מכן מסרה כי אלו העלויות לשלב הראשון בלבד של השדרוג.
בתחנת סבידור-מרכז יש כיום שני טרמינלים, האחד בתל אביב במסוף ארלוזרוב והשני במתחם הבורסה ברמת גן. במסגרת הפרויקט, יתאפשרו היציאה והכניסה לרציפי הרכבת גם מטרמינל חדש שמוקם בימים אלו על גשר מודעי. בתחנת סבידור מרכז עוברים גם כן כ-55 אלף נוסעים ביום והיא תאפשר גישה נוחה נוספת ממתחם הבורסה ברמת גן. עלות הפרויקט: כ-32 מיליון שקל.
השדרוג בתחנות נעשה על סמך מחקר שהזמינה הרכבת, ממנו עולה ש-70 אחוזים מהציבור שעושה את דרכו לעבודה באמצעות הרכבת, יורד בתחנות בתל אביב, ולפיכך הן המאופיינות בהגעה מסיבית של נוסעים בשעות הבוקר ובשעות הערב. מסלולי זרימת הנוסעים נותחו כדי לפתוח את "צוואר הבקבוק" ותורים ארוכים מדי בעת השימוש ברכבת.
ברכבת מציינים שהרחבת התחנות היא גם חלק מהיערכותה של החברה לקליטת קו הרכבת החשמלי הראשון בארץ שינוע בין תל אביב לירושלים, לפי הבטחות משרד התחבורה כבר בפסח בשנה הבאה. ההיערכות כוללת גם עבודות תשתית נרחבות במסילות כדי להתאימן לחשמול ולמערכת האיתות החדשה שתיכנס לפעולה בשנים הקרובות.