דרוש משקיע: 15 מיליון יורו תמורת נהג ישראלי בפורמולה 1
רוי ניסני מנסה לגייס 15 מיליון יורו כדי לשפר את סיכויו להגיע לפורמולה 1, ומבטיח בתמורה 10% מהכנסותיו. נהג המירוץ הישראלי סיים בסוף השבוע במקום שני ורביעי בבלגיה
קבוצת הניהול של נהג המירוצים רוי ניסני מחפשת משקיע גדול, שיהיה מוכן להשקיע 15 מיליון יורו בשלוש שנים. כך נודע ל-ynet. בעזרת כסף זה, כך מעריכים בסביבתו של הנהג, יגדלו סיכויו לקבל חוזה נהיגה בפורמולה 1 - הקטגוריה הבכירה, היוקרתית, המסוקרת והרווחית ביותר בספורט המוטורי.
מלבד מספר קבוצות צמרת בכירות, בהן פרארי ומרצדס, הדואגות באופן עצמאי למימון הפעילות היקרה, מרבית הקבוצות תלויות בהזרמת כספים מנותני חסות ישירים לנהגים שלהן. "במקרה של רוי קיימת רגישות פוליטית של נהג ישראלי, בליגה שיש לה מירוצים קבועים בבחריין ובאבו דאבי. אנחנו רוצים שלפחות עניין הכסף לא יכביד על הסיכויים בתחרות הגדולה על כ-20 מקומות פנויים לנהגים מדי עונה בסך הכל.
"אנחנו מציעים לאיש העסקים שישקיע בניסני 10% מהכנסותיו של הנהג לאחר שיצליח למצוא קבוצת פורמולה 1, במטרה להחזיר את ההשקעה", מסביר גורם בסביבתו של ניסני (23), שאביו חנוך היה הנהג הישראלי הראשון שנהג בקבוצת פורמולה 1, כאשר שימש ב-2005 כנהג המבחן של קבוצת מינרדי, היום טורו רוסו.
אנשיו של ניסני מנהלים שיחות בנושא עם אנשי עסקים יהודים מהעולם, שהביעו עניין ראשוני בהזרמת הכסף כדי לראות נהג יהודי וישראלי בקטגוריית המירוצים הבכירה. הפורמולה 1 ראתה אגב כבר אלוף יהודי, ג'ודי שכטר הדרום אפריקאי (פרארי) ב-1979, וכיום מתחרה בה נהג יהודי אחד, לאנס סטרול הקנדי (קבוצת וויליאמס).
רוי ניסני זכה למחמאות לאחר שהשתתף ב-2014 במבחנים בקבוצת הפורמולה 1 השווייצרית סאובר. בשנתיים האחרונות הוא מתחרה באליפות הפורמולה V8 3.5, מכונית מסלול חד-מושבית חזקה, המהווה מדרגה נוספת בדרך לקטגוריות המירוץ הבכירות ביותר. בשנה שעברה סיים ניסני במקום רביעי, עם 3 ניצחונות. השנה, לאחר שני המירוצים הראשונים, מדורג הישראלי חמישי באליפות, עם 45 נקודות, מרחק של 22 נקודות מהמקום הראשון.
בסוף השבוע נערך המירוץ השני העונה, שני מקצים במסלול ספא פרנקושאמפ הבלגי. ניסני סיים את המקצה הראשון שנערך אתמול (שישי) במקום השני, והיום (שבת) סיים במקום הרביעי. בשבוע שעבר נערך המירוץ הראשון בסילברסטון, בריטניה, ובו סיים ניסני שלישי במקצה השני, לאחר שנאלץ לפרוש מהמקצה הראשון עקב תאונה.
"זה היה מירוץ מרהיב", סיפר ניסני, אשר זינק מהמקום השישי, פתח מצוין וטיפס במהירות למקום שלישי. בהמשך עקף את הנהג האוסטרי רנה בינדר, חברו לקבוצת לוטוס בשנה שעברה, בדרך למקום השני. "היה לי קרב קשה עם בינדר ואחר-כך הייתי קרוב להשיג את אלפונסו סליס, שניצח בסוף. בסך הכל, מירוץ טוב". בסוף השבוע הבא יתחרה ניסני במירוץ הבא של האליפות, במסלול מונזה שבאיטליה.