תוך שנתיים: 350 בתי עסק הפכו למרכזי מסירת חבילות של דואר ישראל
לדואר כ-1,000 נקודות למסירת דברי דואר וחבילות ברחבי הארץ, וכשליש מהן נמצאות ברשתות שיווק ובבתי עסק פרטיים. 43 נקודות מסירה כאלה נוספו במרס האחרון, כששיאנית נקודות המסירה היא פ"ת. כ-10% מהנקודות נסגרו בשל תלונות צרכנים. דואר ישראל: "כתוצאה מהמהלך, זמני ההמתנה בסניפי הדואר הצטמצמו משמעותית"
שנתיים עברו מאז שהחלה חברת דואר ישראל להפוך סניפי רשתות ופיצוציות למרכזי מסירת חבילות מחוץ לסניפי הדואר, וכיום פועלים כ-350 מרכזי מסירה כאלה ברחבי הארץ. החברה החלה במהלך בעקבות תלונות צרכנים על תורים,
צפיפות בלתי נסבלת וחבילות שלא מגיעות ליעדן,
תלונות שהגיעו לשיאים בקיץ 2014 ולא
נחלשו גם ב-2015.
הבוקר (ב') הודיעה חברת פז שגם
היא מעוניינת להפוך לשחקן חלוקת דואר חבילות, שיתחרה בדואר ישראל.
עוד מסרה החברה כי "מדי חודש מגיעים כ-800 אלף לקוחות למרכזי המסירה, בנוסף ל-3 מיליון לקוחות בממוצע שמגיעים כל חודש לסניפי הדואר. מדי חודש נמסרות בממוצע כמיליון חבילות במרכזי המסירה, ובשנה נמסרות כ-12 מיליון חבילות במרכזי המסירה, בנוסף ל-40 מיליון חבילות בשאר יחידות הדואר והדוורים, כך שכמעט כל חבילה חמישית נמסרת במרכז מסירה.
נתקלתם בבעיה בנקודת חלוקה? החבילה מהדואר לא הגיעה? כיתבו לנו >>
"תוספת מרכזי המסירה הופכת את דואר ישראל לגוף הריטייל הגדול בישראל, עם למעלה מ-1,000 יחידות למסירת חבילות ודברי דואר רשום", מסרה חברת דואר ישראל. "בעקבות הגידול בהיקפי הקניות, נפתח בחודש מרס מספר שיא של מרכזי מסירה - 43, בין היתר בערים – פתח תקוה, חולון, בת ים, ראשון לציון, חיפה, אשדוד ותל אביב, הערים בהן מזמינים הכי הרבה חבילות מחו"ל. פתח תקוה מדורגת כעיר בה יש את כמות מרכזי המסירה הגדולה בישראל כיום עם 27 מרכזי מסירה. בסיכום שנת 2016 דורגה פתח תקווה במקום השלישי בהזמנות מחו"ל אחרי ראשון לציון ורמת גן", כך נמסר.
תלונות
תעלומת החבילות הנודדות של דואר ישראל
מירב קריסטל
רחל התבקשה לאסוף חבילה מדוכן בגטים במבשרת ציון. אבל החבילה לא נמצאה, ורחל טורטרה ולא קיבלה מענה. בעקבות תלונות נוספות על דוכן זה מסרו בדואר: "מרכז החלוקה שם ייסגר". גם בערים אחרות התלוננו על חבילות נודדות: המשלוח של משה מירוחם הגיע לשופרסל במודיעין. הדואר: "טעות אנוש"
300 נקודות מסירה ממוקמות בחנויות פרטיות, ובתי עסק קטנים כמו פיצוציות ופיצריות. השאר פועלות ברשתות כמו שופרסל, ביג, קניוני עזריאלי, אופיס דיפו, המשביר לצרכן וניו פארם.
לקוחות מקבלים הודעת סמס על הגעת החבילה לנקודת המסירה והם יכולים להגיע לאסוף אותה. גם חבילות של חברות שילוח פרטיות מגיעות לעתים לנקודות איסוף שהן בתי עסק פרטיים, בהתאם להסכמים של חברת השילוח עם בתי העסק.
שיתוף הפעולה בין הדואר לבתי העסק סייע להם להיחשף לקהלי יעד חדשים, ולרוב הצרכנים לא צריכים לעמוד שם בתור, כפי שקורה בבתי הדואר. לטענת דואר ישראל, כתוצאה מהמהלך, זמני ההמתנה בסניפי הדואר הצטמצמו משמעותית ועומדים כיום על ממוצע של פחות מ-10 דקות לעומת כ-18 דקות בסוף 2015
יחד עם זאת המהלך גרם גם לעומסים בלתי צפויים בבתי עסק מסוימים. לעתים בתי עסק שחשבו שמדובר בדבר של מה, כך גילו לפעמים שהם הפכו לצומת סואן של חבילות ולא תמיד השירות שניתן בהן ללקוח היה יעיל. עקב כך, כ-10% מנקודות המסירה בבתי עסק פרטיים – נסגרו.
מומלצים