רשת יינות ביתן השיקה אתר מכירות עצמאי
ב-3 השנים האחרונות הרשת מכרה באינטרנט דרך מיי סופרמרקט, וכעת השיקה אתר משלה. מכירות האונליין מהוות 3% ממכירות הרשת. המטרה: להגיע ל-6%-7% ולהפחית את התלונות על הזמנות שחסר בהן מוצרים
יינות ביתן השיקה אתר מכירות אונליין בהשקעה של 2 מיליון שקל, ובכך היא מצטרפת לרשתות שמוכרות דרך האינטרנט באופן עצמאי. עד כה, הרשת מכרה אונליין דרך אתר מיי סופרמרקט, כמו ויקטורי לפניה, שגם היא השיקה אתר מכירתי.
רשתות נוספות שמוכרות דרך האינטרנט הן שופרסל, ששולטת בשוק האונליין ורמי לוי, שנתח השוק שלו באונליין דומה לזה של יינות ביתן, למרות שהרשת שלו עובדת בשטח משלוחים מצומצם יותר מזה של יינות ביתן. כך או כך, ביינות ביתן אומרים כי 70% מפעילות האונליין שלהם מתרכזת בגוש דן. גם מחסני השוק מוכרת אונליין וחצי חינם מוכרת דרך האינטרנט במסגרת פיילוט.
האתר של יינות ביתן הושק לפני כשבוע וחצי ומשרת לקוחות בין נהריה עד אשקלון. כלומר, אין שירות בקריית שמונה, רמת הגולן, ב"ש, אילת ואריאל, לדוגמא. בירושלים השירות יושק בקרוב. משלוח בסכום קנייה של עד 750 שקל יעלה 29 שקל ובקנייה מעל 750 שקל משלוח יעלה 10 שקלים.
"מנסים לייעל את ההזמנה מהחנויות"
"נתח מכירות האונליין מהמחזור של הרשת, עומד על 3%", אמר ל-ynet סמנכ"ל השיווק של קבוצת יינות ביתן ארז אייזנברג. "אני מעריך שנתח השוק שלנו מכלל שוק האונליין הוא בסביבות 5%".
עיקר התלונות עליכם ועל רשתות אחרות הן על מוצרים חסרים או החלפת מוצרים שהוזמנו במוצרים "דומים" מבלי לבקש רשות מהלקוח. למשל בעמוד הפייסבוק שלכם יש תלונה של מישהי שקיבלה שמפו ממותג Y למרות שהזמינה מותג X.
"אנחנו מטפלים בכל תלונה ויש לנו שירות לקוחות ייעודי לאונליין. תביני שלשלוח שליח שרק יחזיר לה את השמפו, זה לא כלכלי בשבילי. בכל הזמנה אם יש מוצרים חסרים, אנחנו מנסים לתפוס את הלקוחות ולומר להם: אלה הפריטים החסרים זה לא נמצא, אלה תחליפים, כדי לצמצם כמה שיותר את הפער. ברקע אנחנו מפעילים מערכות לייעל את המגוון באתר. זה קורה כי המוצרים יוצאים מחנות פיזית. יכול להיות שיש משהו באתר ועוד שעתיים לא יהיה בחנות כי הוא אזל. לכן אנחנו מנסים לייעל את החלק הזה".
אין לכם מרכז לוגיסטי? זה עשוי היה לפתור את הבעיה שנוצרת בשל הזמנות מהסניפים
"אין לנו מרכז לוגיסטי, אבל גם המתחרים שמחזיקים מרכזים לוגיסטיים, חווים את אותה בעיה".
תלונה נוספת של לקוחות – היא על הגעה בעייתית של מוצרים מעוכים ושבורים
"אצלנו הכל נשלח בארגזים סגורים עם קרח ייעודי כדי שהכל יגיע בשלום".
בסקרי המחירים: יינות ביתן לא תמיד זולה
לפי הרשת מחירי האתר זהים למחירי הסניפים, אבל יש שונות בין המחירים בסניפים בשל הורדות והעלאות מחירים מקומיות, בשל תחרות או היעדר תחרות מקומית. כמו כן, יש סניפים שהם באופן עקבי יקרים יותר ברשת. "המחירים הם מחירי הסניפים למעט מבצעים מקומיים, אבל יש גם מבצעים מיוחדים לאתר", טוען אייזנברג.
בסקרי המחירים אתם בדרך כלל יוצאים יחסית יקרים לעומת רשתות הדיסקאונט האחרות
"אנחנו דואגים למחירים טובים ולמבצעים טובים לאורך כל המחלקות ולא יוצאים במבצעים רק על 40 מוצרים ספציפיים שהמועצה לצרכנות בודקת, או שנבדקים בסקר כזה או אחר שאפשר לשחק איתו".
אתם מרוויחים ממכירות אונליין? או שאתם חייבים להיות שם?
"מרוויחים כשזה עובד נכון ואין תקלות. 3 השנים האחרונות היו מבחינתנו למידה ובחינה וניסוי ותהייה. כעת, כשהשקנו אתר שלנו אנחנו מצפים להרוויח. המטרה היא להגיע ל-6%-7% מהמחזור".