מטוסים צבעוניים ולוגו חדש: המיתוג החדש של ארקיע
מטוס ה"אמבראר" הראשון עם הצבעים החדשים והלוגו החדש של ארקיע נחת בשבוע שעבר בארץ, במסגרת המיתוג החדש של החברה. כחלק מהמיתוג, רכשה החברה מטוסים חדשים שבהם יוכלו הנוסעים לגלוש באינטרנט
אירוע היסטורי בחברת ארקיע : ביום רביעי האחרון נחת בנמל התעופה מטוס ה"אמבראר 190" של החברה שהגיע מרומא - כשהוא צבוע בצבעים החדשים ובלוגו החדש של החברה, ובולטת בו האות a באופן צבעוני במיוחד. האות משמשת כאלמנט הזיהוי החדש של החברה, וצבועה על זנב המטוס. צביעת המטוס היא נקודת השיא במסגרת המיתוג מחדש של החברה, הכולל רכישת מטוסים חדשים ומתקדמים, שינוי הלוגו וגם מיתוג התפיסה של החברה, המעוניינת להיות מזוהה עם כיף ונופש.
המטוס נצבע ברומא, ומשלחת עיתונאים הוזמנה לעיר על ידי החברה, שם שמעה, בין היתר ממנכ"ל קבוצת ארקיע ניר דגן, על רכש המטוסים החדש. עם השלמת הרכש יהיו ברשות החברה 12 מטוסי סילון, מסוג אמבראר ואיירבאס. כיום יש לחברה חמישה מטוסי אמבראר (השישי יגיע בתוך מספר חודשים). לדברי המנכ"ל, בחודש אוקטובר 2018 יסופק לחברה המטוס הראשון מדגם A321 NEO, ובתשעת החודשים שלאחר מכן יגיעו שלושה מטוסים נוספים. בטווח הארוך יותר, מעוניינת הקבוצה לרכוש עוד ארבעה מטוסים רחבי גוף מאיירבאס, מדגם A330-900.
לדברי דגן, בכל המטוסים החדשים יותקנו מערכות תקשורת מתקדמות, שיאפשרו לנוסעים גלישה באינטרנט, ועד אז יותקנו במטוסי האמבראר מערכות אינטראנט שיאפשרו לנוסעים להשתמש במכשירים המקוונים שלהם כדי להתחבר למערכות הבידור במטוס (כפי שהדבר נעשה כיום בחלק ממטוסי אל על). "אנחנו מסיימים תהליך שנמשך שנתיים וחצי. הסיום הוא פתיחה של משהו חדש, של יעדים חדשים, ותפיסה של החברה ומה ארקיע תהיה בעתיד", אמר דגן.
את הליך המיתוג הובילו מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, עוז ברלוביץ', המעצב ברוך נאה והאסטרטגית לימור ארליכמן. עלות המהלך הגיע לכדי 1.6 מיליון דולר. בחברה החליטו למצב את עצמם כחברת התעופה האחראית לנופש ולכיף, תוך שימוש בשורה של מסרים בהם "ארקיע מ-א' ועד כיף" ו"לא ביזנס, לא עניבות, החיים יפים בכפכפים".
עובדי החברה, השותפים למיתוג, יספקו לנוסעים בין השאר גם "טיפים" על מקומות בילוי ואטרקציות ביעדי החברה, ובמקביל יגדל מספר היעדים הבינלאומיים והחברה תשיק בהם גם חבילות נופש. לדברי ברלוביץ', כ-60% מלקוחות החברה מעדיפים להזמין חבילות מלאות.
בתקופה הקרובה תשיק החברה אפליקציה להזמנת טיסות וחופשות. "אנחנו מצטרפים לחברות התעופה הגדולות בעולם", אמר ברלוביץ', "ונאפשר ללקוחותינו המשתמשים באפליקציה, גישה למידע המהימן והעדכני ביותר, נציג בפניהם את כל אפשרויות החופשה ונציע להם גם שירותי טרום טיסה מתקדמים דוגמת הזמנת מקום ישיבה במטוס וביצוע צ'ק אין".
החלק החזותי והנראה ביותר של ההליך הוא צביעת המטוסים ושינוי הלוגו הוותיק של החברה - מהלך שבוצע בפעם האחרונה רק לפני 17 שנה. הלוגו החדש יכלול את המלה "arkia", כאשר האות a צבעונית ושאר האותיות בצבע כחול, כמו גם המלה ארקיע בעברית.
כל אחד מהמטוסים ייצבע בגוונים אחרים, שיופיעו לא רק על הגה הכיוון אלא גם על הכנפונים, על גוף המטוס ועל גחונו, כך שייראו מהקרקע. הגוונים הייחודיים לכל מטוס, אגב, מייקרים את תהליך הצביעה שמגיע ליותר מ-100 אלף שקל למטוס (בהתחשב גם במשך הצביעה שמשביתה את המטוס מפעילות למשך קרוב לשבוע). בחודשים הקרובים יישלחו מטוסי החברה לצביעת הלוגו החדש, ואילו המטוסים החדשים יגיעו כבר בצבעי החברה.
השינוי לא יהיה רק בחלקו החיצוני של המטוס - גם השטיחים במטוס, ריפוד המושבים, הבדים שנתלים על משענות הראש ואפילו הכוסות ייצבעו בצבעים הייחודיים, ומסרי החופשות ישולבו גם בהם. עיצוב מחדש יהיה גם לעניבות של אנשי צוות האוויר והדיילים, וכן בסמלים שהם עונדים.
המעצב ברוך נאה הסביר כי המשיך להתבסס על המותג החזק, הלוגו הוותיק של ארקיע, שנכתב באותיות אנגליות קטנות. "החלטנו לשמר את זה, ומצד שני לתת לזה את הקפיצה הקטנה בדמות הקונספט של 'אנחנו צובעים לכם את החופש'. לקחנו גם את ה-a והפכנו אותה מודרנית יותר, ונתנו לה דינמיות קלה. גם הכחול שהיה מזוהה עם אילת, הועמק לכחול נייבי יותר בינלאומי. בשילוב עם ה-a יש לנו לוגו קלאסי מודרני".
הכתב היה אורח חברת ארקיע