שתף קטע נבחר

 

"קאט מנוע": ההדמיה והקולות מהתרסקות המטוס בהרצליה

בדצמבר נפצעו שני גברים באורח קשה בהתרסקות מטוס קל בהרצליה, זמן קצר לאחר שהמריא. ממצאי חקירת התאונה שפורסמו כעבור חצי שנה העלו: ההתרסקות נגרמה בשל חדירת מים למכל הדלק

 

 

הדמיית התרסקות המטוס בהרצליה

הדמיית התרסקות המטוס בהרצליה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

משרד חוקר התאונות הראשי במשרד התחבורה פרסם אתמול (א') את ממצאי החקירה לאירוע התרסקות מטוס קל בהרצליה בסוף חודש דצמבר, שבמהלכו נפצעו שני טייסים באורח קשה. בהדמיית ההתרסקות, שהתרחשה שניות לאחר ההמראה, נשמע אחד הטייסים מדווח ברשת הקשר: "קאט מנוע, עושה נחיתת אונס". הגורם לתאונה: חדירת מים למכל הדלק.

 

האירוע שהסתיים בפציעתם באורח קשה של שני טייסים חובבים, התרחשה ביום שישי ה-23 בדצמבר, כששני השותפים במטוס הקל מסוג "מוני" תכננו להמריא משדה התעופה בהרצליה לחיפה. שניות ספורות לאחר ההמראה דיווח הטייס בקשר למגדל הפיקוח בהרצליה שמנוע המטוס הפסיק לעבוד. "קאט מנוע, מבצע נחיתת אונס".

 

התרסקות המטוס בהרצליה לפני כחצי שנה ()
התרסקות המטוס בהרצליה לפני כחצי שנה

 

 

המטוס פנה בחדות ימינה, נחת בשדה חיטה, ונעצר במרחק של 100 מטרים מהמסלול לקראת סופו. כתוצאה מהנחיתה ומפגיעת המטוס בקרקע, נפצעו שני הטייסים, בני 68 ו-61, באורח קשה. הם אושפזו בבתי חולים לתקופה ממושכת ואילו המטוס יצא מכלל שימוש.

 

במהלך חקירת התאונה על ידי חוקר התאונות הראשי, יצחק רז, עלה חשש שכביית המנוע באוויר התרחשה בגלל מים שחדרו למנוע. יומיים לאחר התאונה התקבלו תוצאות המעבדה שאיששו את החשש עם הקביעה שכמות מים משמעותית נמצאה בצינורות הדלק במטוס. במסקנות האירוע נקבע כי "סביר להניח שבגלל העובדה שהנוזל הוצא פעמיים והיה כולו אחיד וצלול, הטייס טעה וסבר שהמים בכוסית - הינם דלק", נקבע בדו"ח. כמו כן, מומלץ בעתיד לחדד את ההנחיות לפני ביצוע בדיקות למטוס לפני יציאה לטיסה, כל שכן בתחילת עונת החורף וכחלק ממוכנות לגשמים.


פורסם לראשונה 14/05/2017 23:17

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים