שריפת ענק במרכז ההפצה של אסוס בברלין כילתה מלאי בשווי 8 מיליון דולר
השריפה התרחשה ב-3 לפנות בוקר וכל עובדי החברה ששהו במקום פונו ואיש לא נפגע. נזכיר שב-2014 מרכז ההפצה המרכזי שלה בבריטניה עלה באש, והרס מלאי בשווי 30 מיליון דולר. מהחברה נמסר כי להערכתה החללים שלא נפגעו מהשריפה יחזרו כבר היום לפעילות רגילה
קמעונאית האופנה הבריטית אסוס מסרה היום (ג') על שריפת ענק במרכז הפצה סמוך לברלין. מרכז ההפצה Eurohub2 כלל בתוכו כ-7 מיליון פריטים בזמן שהשריפה פרצה ב-3 לפנות בוקר, מתוכם ניזוק מלאי בשווי של כ-8 מיליון דולר.
על פי אסוס, הציוד והפעילות העסקית היו מבוטחים באופן מלא. נזכיר כי הקמעונאית המקוונת כבר חוותה שריפות בעבר. מרכז ההפצה המרכזי שלה בבריטניה בברנסלי עלה באש ב-2014, אז נגרם נזק של 30 מיליון דולר. ובנוסף, התפוצצות מכל דלק בבונספילד ב-2005 הרסה גם היא את אחד מהמחסנים של החברה.
חברת אסוס, שפירוש שמה הוא As Seen on Screen - "כפי שנראה על גבי המסך" (צג המחשב) נוסדה בשנת 2000 ונעשתה אחת מקמעונאיות האופנה הגדולות ביותר בבריטניה שמוכרות אונליין.
ישראלים רבים קונים באתר, שכן הוא עורך משלוחים לארץ, ויחד עם נקסט (NEXT) נחשב לאתר הקניות אונליין הבריטי הפופולרי בישראל. אסוס מציע 60 אלף פריטים של המותג ASOS וכן של מותגים אחרים ומוכר ל-109 ארצות. לפי רויטרס, המכירות הבינלאומיות של החברה, מגיעות ל-60% מהעסקים שהיא מגלגלת
מאסוס נמסר כי נעשו "הערכות נזק ראשוניות", וכי החברה הסיטה הזמנות למחסן בברנסלי. להערכתה, החללים שלא נפגעו מהשריפה יחזרו כבר היום לפעילות רגילה. השריפה לא פגעה במערכות האוטומציה, הטכנולוגיה או המבנה. עובדי החברה ששהו במחסן פונו כשהאש פרצה, ואיש לא נפגע.
יניב בן טובים, מנכ"ל E - post, חברת ההפצה של ASOS בישראל מסר: "המרכז הלוגיסטי של ASOS שאחראי על אספקת מוצרים להזמנות לישראל נמצא בבריטניה והוא לא נפגע. השריפה בברלין לא צפויה להשפיע בשום צורה על הלקוחות הישראלים של האתר. בכל מקרה, כל ההזמנות מוגנות בביטוח כנגד מקרים כמו שריפה, ועל כן אין כל סיבה לדאגה ללקוח הישראלי".