ב.מ.וו M5 החדשה - בישראל בתחילת 2018
הספורט סדאן החזקה והמהירה ביותר בחטיבת M של ב.מ.וו יוצאת לגמלאות ומוחלפת על-ידי דגם כל-חדש עם הנעה כפולה, כ-600 כ"ס, מערכות מתוחכמות ונתוני ביצועים מבטיחים. תגיע לישראל בתחילת 2018
ב.מ.וו M5 חדשה תוצג בתערוכה פרנקפורט הקרובה, עם כ-600 כ"ס, הנעה כפולה מתנתקת, משקל נמוך מבעבר וביצועי תאוצה טובים מאי פעם. היצרנית הגרמנית מעניקה היום (ד') אישור רשמי למרבית ההערכות בנוגע לספינת הדגל הכל-חדשה של חטיבת הספורט במותג. יבואנית ב.מ.וו לישראל, חברת דלק, מאשרת כי ה-M5 החדשה תגיע ארצה כבר בתחילת 2018.
ב.מ.וו M5 חוגגת 30 במהדורה מיוחדת עם 600 כ"ס
כצפוי, ב.מ.וו החליטה ללכת בדרך המוכרת לניצול מנוע רב-עוצמה בדרך להתנהגות כביש טובה ובטוחה - הנעה כפולה. כמו יצרניות מתחרות אחרות לפניה, גם מהנדסי החברה ממינכן בחרו לפזר את כל כוח מנוע ה-4.4 ליטר V8 המוגדש על פני ארבעה גלגלים ולא שניים אחוריים בלבד. ומכיוון שמנוע ה-M5 המוכר מייצר 600 כ"ס זה למעלה משלוש שנים בגרסת "30 שנה" לדגם, יש להניח כי גם המכונית החדשה תציע הספק שכזה, לפחות.
למרות שהיצרנית נמנעת מלנקוב במספרים מדויקים, לפי הערכות תאיץ ה-M5 ב-3.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, עם מהירות מרבית אפשרית של יותר מ-300 קמ"ש. לשם השוואה, גרסת 30 השנה האיצה ב-3.9 שניות וחצתה אף היא את קו ה-300. המכונית החדשה צפוניה להשיל גם כ-150 ק"ג ממשקלה, בעזרת שימוש מסיבי בחומרים קלי משקל (סיבי פחם ואלומיניום) - עובדה שתסייע ה גם בסעיף צריכת הדלק והזיהום.
אלא שעם כל הכבוד למנוע ונתון ההספק המרבי המרשים, הנעה כפולה סופר-מתוחכמת - שונה מה-xDrive המוכרת - תהיה השינוי החשוב ביותר בגרסה העדכנית. ב.מ.וו תאפשר לנהג ה-M5 בחירה בין מספר מצבים בשילוב מערכת בקרת היציבות הדינמית של החברה (DSC) והדיפרנציאל מוגבל ההחלקה.
הנעה כפולה ובקרת יציבות מלאה לנהיגה בטוחה עם אחיזה מירבית, בקרת יציבות ליברלית יותר המאפשרת החלקה מסוימת של הגלגלים האחוריים, יחד עם הנעה כפולה במצב ספורט, או ניתוק מלא של בקרת היציבות ובחירה בין הנעה כפולה מלאה, ספורטיבית יותר או מנוטרלת לחלוטין. במצב האחרון יועבר כל הכוח לגלגלים האחוריים ויאפשר החלקות כוח פוטוגניות למי שידע כיצד לשמור על המכונית היקרה על הכביש.
שינוי נוסף בו בחרה ב.מ.וו מתמקד בתיבת ההילוכים - סטפטרוניק עם שמונה יחסי העברה ואפשרות בחירה בין שלוש מפות תפעול מכוילות מראש למצב "העברה ידנית מלא" או "אוטומטי מלא". החל בהחלפות הילוך המתעדפות חסכון בדלק ונוחות, ועד העברות הילוכים סופר-ספורטיביות ומאד מהירות. אפשר לצפות גם למספר מצבי כיול של מערך המתלים ולמערכות בטיחות מתקדמות במיוחד.