הסכם ברכבת: מענק של 2,000 שקל והעלאה
ההסכם מחיל על כ-3,000 עובדי הרכבת את עקרונות הסכם המסגרת במגזר הציבורי, תוך התאמה ייחודית לרכבת. במסגרת ההבנות, כל עובדי הרכבת יקבלו מענק חד-פעמי של כ-2,000 שקל, וכן העלאה של כ-500 שקל
כחלק מההבנות נקבע כי כלל העובדים ברכבת יקבלו מענק חד-פעמי בסך של כ-2,000 שקל. כמו כן, כל עובד יקבל העלאה שקלית בשכרו, בגובה של כ-500 שקל.
הסכם השכר הקיבוצי במגזר הציבורי במשק, שהעניק תוספת שכר בשיעור של 7.75% בפריסה של שלוש שנים, יזכה לעוד תוספת של 2% כפיצוי בגין הוצאת חלק מתחזוקת הרכב למיקור חוץ, כך שהתוספת לשכר מעבר למענקים מגיעה לכ-9.75%. עוד נקבע שהעובדים הוותיקים יקבלו תוספת להפרשות הפנסיוניות.
כמו כן, המתווה שהוסכם מקדם עובדי סקטורים שונים ברכבת. כך לדוגמה סקטור הקופאים/יות יהנה מתוספת "מנקו" (הייחודית לעובדים שבמסגרת תפקידם מבצעים מכירת כרטיסים) ועובדים בדירוג הנדסאים/טכנאים/אקדמאיים ייהנו מהפרשות ל"קרן ידע" המעניקה בין השאר השתתפות בשכר לימוד. בנוסף, יקוצר משך ימי העבודה לעובדים הורים במהלך ימי החופש הגדול של בתי הספר.
ההסכם נחתם לאחר מו"מ בהשתתפות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי וועד העובדים ברכבת בראשות ניקה שמחוביץ'. ההסכם נחתם ימים ספורים לפני הבחירות בהסתדרות, שיתקיימו ביום שלישי.
בהכנת הידיעה השתתף ליאור גוטמן, "כלכליסט"