שתף קטע נבחר

מחיר שירותי הטלפוניה של בזק בשוק הסיטונאי: 16 שקל לקו לחודש; 1.6 אג' לדקת שיחה

כך על פי משרד התקשורת שפרסם את מחיר שירותי הטלפוניה של בזק לתחרות. ההחלטה תיכנס לתוקף החל מ-17 ביולי, מה שיאפשר למתחרים להתחיל לפעול בהצעת שירותי טלפוניה ללקוחותיהם כבר בעת הקרובה

משרד התקשורת פרסם היום (ג') את מחיר שירותי הטלפוניה של בזק לתחרות. מחיר שירותי הטלפוניה שיוצעו בשוק הסיטונאי יהיו 16 שקל לקו לחודש ו-1.6 אגורות לדקת שיחה יוצאת.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

במטרה להגביר את התחרות בתחום התקשורת הנייחת, כמפורט במסמך מדיניות משנת 2012, חתם בשבוע שעבר מ"מ שר התקשורת צחי הנגבי בהסכמת שר האוצר משה כחלון על החלטת המשרד הקובעת את התשלומים לשירותי טלפוניה במכירה חוזרת (ריסייל), בה מחוייבת חברת בזק בשנה הקרובה. לשירות ריסייל מחויבת בזק לספק למתחרותיה שירותים בתעריפים קבועים וידועים.

 

ממשרד התקשורת נמסר כי: "חשיבות מהלך זה הינה במתן אפשרות לספקיות המתחרות להציע שירותי טלפוניה איכותיים על בסיס תשתית חברת בזק, ולצרפם לחבילות שירותים הכוללות אינטרנט ו/או שידורים בתעריפים אטרקטיביים ותחרותיים. מהלך זה מהווה שלב נוסף בפועלו של המשרד להגברת התחרות ויצירת מגרש משחקים מאוזן".

 

החלטת הטלפוניה תיכנס לתוקף כמעט באופן מיידי החל מיום ה-17 ביולי 2017, במה שיאפשר למתחרים להתחיל לפעול בהצעת שירותי טלפוניה ללקוחותיהם כבר בעת הקרובה. התעריפים נקבעו כתעריפים מחייבים שיחולו באופן מיידי, החל ממועד מתן השירות ולתקופה של 12 חודשים. בהמשך, יושלם הליך שימוע לבחינה רטרואקטיבית של התעריפים, וככל שימצא לנכון לקבוע תעריפים שונים מהתעריפים האמורים יעשה הדבר בדרך המתחשבת בתשלומים ששולמו.

 

כאמור, עם מועד תחילת אספקת שירות הטלפוניה תושלם האפשרות של הספקיות לרכוש מבזק את השירותים העיקריים המאפשרים להן להתחרות בשירותים הנייחים של בזק.

 

 (צילום: גיל לרנר) (צילום: גיל לרנר)
(צילום: גיל לרנר)

נזכיר כי ב-2014 משרד התקשורת פרסם מחירי טלפוניה, אולם בזק התנגדה אליהם בתוקף בטענה שהם לא כלכליים עבורה. המחירים הראשוניים שהוצגו על ידי משרד התקשורת קבעו שמתכונת המכירה של בזק תהיה לפי השיטה הסיטונאית, במקביל לשירות האינטרנט שהמפעילים מספקים עם תשתית בזק במסגרת השוק הסיטונאי.

 

באותה העת המחיר עמד על 6 שקל לחודש ואגורה לדקת שיחה יוצאת (במחירי 2017). כשמנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר נכנס לתפקידו בשנת 2015, הוא קיבל את טענותיה של בזק והחליט לשנות את מתכונת התשלום שתהיה בשיטת ריסייל ותעריפים חדשים שהיו לטעמה של בזק, בהם נמכרו חבילות של דקות יוצאות הכוללות תעריף גבוה יותר למחיר דקת שיחה חורגת. אולם לאחר התנגדויות מצד המתחרות, הוחלט למצוא תעריף ביניים - בו הוחזרה מתכונת התשלום לקודמתה, אך שיטת המכירה נותרה בעינה.

 

למעשה, שיטת המכירה החוזרת מאפשרת לבזק לדעת את רשימת הלקוחות של המתחרים, מאחר שהיא זו שמנהלת את ההליכים ומנפיקה חשבוניות למפעילות. כתוצאה מכך, המפעילות לא יוכלו להציע שירותים נוספים על קווי הטלפוניה למשתמשיהם, כלי שיווקי שנועד לעודד את התחרות, אולם כעת אינו ניתן ליישום.

 

בהשוואת המחירים לחבילת 300 דקות עולה כי החבילה שפורסמה היום אטרקטיבית יותר מהחבילה האחרונה שהוצעה, אך עדיין גבוהה לצרכן פי 2 מההצעה הראשונה. חבילת 300 דקות בהצעה משנת 2014 הייתה עולה 9 שקל לחודש, החבילה שהוצעה בשנת 2015 עמדה על 28.15 שקל לחודש - פי 3.1 וההצעה הנוכחית תעמוד על 20.8 שקל לחודש - פי 2.3 מההצעה המקורית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים