סטארט-אפ: לקנות ולמכור בגדי יוקרה משומשים כחדשים - אונליין
אתר שהקימו זוג חברים שלמדו יחד בבינתחומי, יאפשר לצרכנים לקנות ולמכור בגדים שקנו ולא לבשו. יתרון: אפשר להחזיר בגדים שנקנו מאסוס. חיסרון: אין רשתות ישראליות פופולריות, אלא בעיקר מותגי יוקרה. האתר לוקח עמלה של 30%-70% מכל מכירה ואם הבגדים לא מתאימים למכירה – תתבקשו לשלם 60 ש' על החזרה
"קנינו יותר מדי בגדים כשלמדנו בסינגפור ופתאום הבנו מה לעשות איתם", כך מתארת שרון שסטוביץ, את רגע הפיצוח של הרעיון עליו מבוססת החברה שהקימה יחד עם חברה הטוב גיא אקרמן, עמו למדה יחד בבינתחומי ועימו שהתה בחילופי סטודנטים בסינגפור.
כתבות נוספות בערוץ הצרכנות
לאתר קוראים MINE והוא אתר "מרקט פלייס", שלפי היזמים: "מתווך בין מוכרים לקונים, בשוק אופנת האונליין ומייצר זירה אינטרנטית שיתופית. האתר מציע פריטים חדשים ופריטים כחדשים, שאינם בשימוש, וניתנים למכירה מחודשת, בטווחי מחירים של עד 70% הנחה". כרגע יש בו אלף פריטים לנשים, גברים וילדים והיזמים מקווים ל-5 אלף כניסות בחודש ולכ-6,000 משתמשים. הוא נבנה על-ידי חברה בינלאומית משום שמדובר בהפעלה מסובכת, שכן מכל דגם יש פריט אחד בלבד.
הצטלמת עם פריט לאינסטגרם? שרפת אותו
"ערכנו סקרים וגילינו ש-70% מהארון של אנשים צעירים בכלל לא נמצא בשימוש, כמחצית מהבגדים - לא נלבשו מעולם", מסבירה שסטוביץ. "פריט שלבשתי לאירוע פעם אחת – כבר לא אלבש אותו. פריט שהצטלמתי איתו לאינסטגרם – שרפתי אותו. פריט שקנינו לילד והוא לא הספיק ללבוש. כל אלה נמצאים בארון שלנו ואפשר למכור אותם ולהרוויח מהם כסף".
באתר נמכרים רק מותגים שנחשבים ליקרים. "מבחינתנו זה מינימום זארה, אין H&M, אין קסטרו, פוקס ורנואר", היא מסבירה. בין היתר יש מארק ג'ייקובס, שאנל, דיזל, ג'ימי צ'ו, לואי ויטון, BCBG, מייקל קורס, כריסטיאן לובטון, אקנה, פראדה, ולנטינו, סן לורן. המותגים הכי זולים הם אמריקן אפרל, AND OTHER STORIES, אסוס וזארה.
איך מוכרים דרך האתר?
המכירה דרך האתר הולכת ככה: "אפשר לשלוח באמצעות שליח ללא עלות, מינימום 4 פריטים. לשם כך, מזמינים מהאתר שקית ממותגת. היא תגיע לבית "המוכר" תוך 24 שעות. המוכר אמור להכניס פריטים לשקית ולתאם איסוף. שליח מגיע עד ביתו ואוסף את השקית למשרדי החברה.
"שם, האיכות של הפריטים תיבדק על ידי אנשי החברה (שני המייסדים הם כרגע עובדי החברה היחידים). עוד הם יבדקו אם הפריטים חדשים (עם אטיקט) או משומשים כחדשים ולפי קריטריונים אלה ואחרים הם יתומחרו (ללא מע"מ), יצולמו, יקוטלגו ויוצעו למכירה באתר.
מחיר מוצר משומש יהיה נמוך ב-50% מערכו המקורי. המוכר לא יכול להמליץ על מחיר. לטענת מנהלי האתר – הם מומחים בתמחור ולכן הם יתמחרו את הפריטים. עם זאת, המוכר יכול להוריד או להעלות את המחיר בעצמו ב-10%.
אם הפריטים לא יתקבלו למכירה (זולים מדי, לא איכותיים, לא שייכים למותגים שנמכרים באתר) המוכר יכול לבחור מה לעשות עמם: לתרום לפתחון לב, או לקחת אותם בחזרה באיסוף עצמי מהמשרדים בבת ים, או לשלם על משלוח חזרה 60 שקל. "הקריטריונים לקבלה למכירה באתר הם איכות, ניקיון, מוצרים שלמים, פריטים מקוריים וכן: לא נקבל משקפי שמש בגלל חשש לזיופים וכן לא הלבשה תחתונה", מסבירה שסטוביץ.
הפריטים מוצגים באתר 100 יום. לכל קונה ומוכר יש איזור אישי אינטראקטיבי באתר ואפשר גם להצטרף לרשימת המתנה למקרה שהפריט המבוקש כבר נקנה אבל יש סיכוי שיוחזר.
.
עלויות נוספות: דמי משלוח ועמלה שגוזר האתר
יש גם דמי משלוח. מתחת ל-349 שקל: עלות המשלוח היא 20 שקל. אפשר לאסוף אותו מתחנת איסוף – לוקרים או דרך epost. שליח עד הבית עולה 25 שקל.
המוכר מקבל את הכסף על המכירה 14 יום אחרי שהיא מתבצעת (כדי לוודא שהקונה לא מחזיר את הפריט. אפשר לבחור בהעברה בנקאית או זיכוי כרטיס אשראי, בניכוי עמלת MINE. העמלה שהאתר נוטל לא קטנה אבל השיעור שלה יורד ככל שהפריט יקר יותר.
על פריטים שיימכרו ב-49-10 שקל, האתר גובה 70% עמלה; על פריטים שיימכרו ב-99-50 שקל, האתר גובה 60%; על פריטים שיימכרו ב-299-100 שקל האתר גובה 50% עמלה; על פריטים שנמכרים ב-599-300 שקל, האתר גובה 40% עמלה ועל פריטים שנמכרים ב-600 שקל, האתר גובה 30% עמלה.