שחיקה במכירות וברווחיות של סלקום ברבעון לצד 13 אלף מנויי טלוויזיה חדשים
הכנסות החברה ברבעון הראשון עמדו על 959 מיליון שקל, ירידה של 6.2%. הרווח הנקי עמד על 26 מיליון שקל, צניחה של 55.9%. מצבת לקוחות הטלוויזיה: 124 אלף
סלקום פרסמה היום (ד') את תוצאות הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2017, בהם נמשכת מגמת הירידה בהכנסות וברווחים על רקע התחרותיות בשוק הסלולר.
הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-959 מיליון שקל, ירידה של 6.2%. הירידה בהכנסות מיוחסת לירידה בהכנסות משירותים בשיעור של 4.5%, ובהכנסות מציוד שירדו ב-11.3%. הירידה בהכנסות התקזזה במעט לאור עלייה בהכנסות במגזר הנייח (גידול בהכנסות משירותי האינטרנט והטלוויזיה), שם רשמה סלקום הכנסות בסך 279 מיליון שקל עלייה של 5.7%.
הירידה ב-EBITDA נבעה בעיקר כתוצאה מהמשך השחיקה בהכנסות משירותים, אולם קוזזה בחלקה מירידה בהוצאות מכירה ושיווק בשל היוון חלק מהעלויות להשגת חוזים עם לקוחות כתוצאה מאימוץ מוקדם של תקן דיווח חדש (IFRS15) ברבעון הראשון של 2017.
ירידה של כ-56% ברווח הנקי ברבעון הראשון
הרווח הנקי לרבעון הראשון של שנת 2017 הסתכם ב-26 מיליון שקל בהשוואה ל-59 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2016, ירידה של 55.9%.
מצבת מנויי הסלולר של החברה לסוף הרבעון הראשון של 2017 עמדה על כ-2.792 מיליון מנויים, ירידה כ-21 אלף מנויים בהשוואה לנתון המקביל בשנה שעברה.
ההכנסה החודשית למנוי סלולר הסתכמה ברבעון הראשון ב-60.2 שקל לחודש, זאת בהשוואה ל-65.2 שקל ברבעון המקביל אשתקד – ירידה שמיוחסת לתחרות המוגברת בשוק הסלולר.
למרות הירידה במנויי הסלולר, סלקום הצליחה לגדול במגזרים האחרים בהם פועלת. מספר בתי אב המחוברים לתשתית האינטרנט דרך החברה הסתכם בסוף הרבעון ב-173 מיליון בתי אב, זאת לעומת 121 אלף ברבעון המקביל בשנה שעברה – עלייה של 43%. בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית סלקום הגדילה את מספר המנויים בכ-13 אלף לקוחות בהשוואה לרבעון הקודם. מצבת לקוחות הטלוויזיה עמדה על 124 אלף.
במהלך הרבעון השני סלקום השיקה חבילת תקשורת מרובעת הכוללת טלוויזיה, אינטרנט, טלפון קווי ו-3 מנויי סלולר, זאת בעוד שחברות תקשורת אחרות אינן מספקות את כל השירותים הללו או יכולות מבחינה רגולטורית לשווק חבילות מסוג זה.