עלייה במכירות וברווח הנקי של שופרסל; קיפאון במכירות בסניפים זהים
המכירות של רשת המזון הגדולה בישראל גדלו ב-1.5% ברבעון הראשון ועמדו על 2.9 מיליארד שקל. הרווח הנקי עלה ב-23% ועמד על 65 מיליון שקל
שופרסל מדווחת היום (ד') על עלייה במכירות וברווח הנקי, לצד קיפאון במכירות בחנויות הזהות (נתון המנטרל השפעה של סניפים חדשים). המכירות גדלו ב-1.5% ועמדו על 2.9 מיליארד שקל. הרווח הנקי עלה ב-23% ועמד על 65 מיליון שקל.
בשנת 2017 חל חג הפסח ב-10 באפריל, לעומת 22 באפריל בשנת 2016. השבועיים שלפני חג הפסח הם השיא השנתי של מכירות קמעונאי המזון. במקרה של הרבעון הנוכחי בשופרסל, השפעת חג הפסח הייתה גדולה יותר - מה שאמור להשפיע לטובה על המכירות. לכן, מאכזב מעט לראות ששופרסל לא צמחה בנתון החנויות הזהות, מה שמצביע על קיפאון ואף שחיקה בנתח השוק של הרשת.
כמו כן, מכירות חג הפסח אמורות לשחוק מעט את הרווחיות הגולמית של הרשת, שכן מכירות חג הפסח כוללות מבצעים אגרסיביים יותר משאר השנה. גם כאן, שופרסל הציגה מגמה הפוכה והראתה שיעור רווחיות גולמית של 25.4% לעומת 25.1% ברבעוון המקביל. החברה הסבירה את השיפור ברווחיות הגולמית בהעמקת החדירה של מוצרי המותג הפרטי הרווחיים יותר לרשת (במוצרי המותג הפרטי שופרסל היא גם הספק וגם הקמעונאי), ושיפור בתנאי הסחר מול הספקים (במילים אחרות, לחץ מסחרי על הספקים).
העלייה ברווחיות הגולמית התגלגלה גם לשורת הרווחיות התפעולית, שכן אחוז ההוצאות של הרשת לא עלה בהתאם. כך, שופרסל סיימה את הרבעון הראשון עם רווחיות תפעולית בקמעונאות המזון לפני הוצאות אחרות של 2.8% לעומת 2.3% ברבעון המקביל. ה-EBITDA של הרשת עמד על 186 מיליון שקל, עלייה של 10.7% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2016.