שתף קטע נבחר

שופרסל: "אם אנחנו לא הוגנים, שיענישו אותנו"

הרשת ממשיכה לצמוח במכירות, אך קופאת בחנויות הקיימות. על טענות שיש לה כוח עודף על ספקים, בזכות המותג הפרטי החזק שלה, עונה מנכ"ל החברה: "לא נעשה תרגיל ונייקר מוצרים ממותגים". על הצרכנים הוא אומר: "הם לא חזרו לקנות כמו פעם"

שופרסל הציגה היום (ד') את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון ה-1 של 2017. לצד עלייה במכירות וברווח הנקי, הציגה הרשת קיפאון במכירות בחנויות הזהות (חנויות הפועלות מעל לשנה, כלומר המכירות בניטרול סניפים חדשים). זאת, למרות שחג הפסח חל מוקדם יותר השנה, ב-10 באפריל, והמכירות לקראת החג היו אמורות להשפיע גם על הרבעון הראשון.

 

סך הכל המכירות של הרשת גדלו ב-1.5% ל-2.9 מיליארד שקל. הרווח הנקי עלה ב-23% ועמד על 65 מיליון שקל. בעיקר הציגה שופרסל בדו"ות התחזקות במכירות האונליין ובמותג הפרטי.

סניף שופרסל בעפולה (צילום: אבישג שאר-ישוב) (צילום: אבישג שאר-ישוב)
סניף שופרסל בעפולה(צילום: אבישג שאר-ישוב)
אז כמה נפח תופס על המדף המותג הפרטי של שופרסל? בשיחה עם ynet טוענים יו"ר שופרסל ישראל ברמן, והמנכ"ל איציק אברכהן, כי "לצד ההצלחה והבולטות שיש למותג שופרסל, אנחנו גם מקדמים את המותגים המובילים האחרים, הם עדיין מהווים 80% מהתמהיל שלנו". 

 

- אם היו מדרגים את שופרסל ברשימת הספקים הגדולים ביותר, היא היתה נכנסת לעשירייה הפותחת?

 

ברמן: "בעולם יש רשתות עם 50%-60% מותג פרטי, לצד המותגים המובילים האחרים. אנחנו לא בעשירייה וזו לא מטרה שלנו, זו תוצאה סטטיסטית, אבל נגדיל את היקף המותג הפרטי בהתאם לתוכניות ל-25% עד סוף השנה".

 

- יש לכם יותר כוח היום מאשר לספקים. יש לכם יכולת לקבוע מחירים לצרכן למשל. אתם יכולים להעלות מחיר, או לא להוריד מחיר של מוצר, כדי שמחיר המותג הפרטי של הרשת ייראה נמוך יותר וכך לחזק אותו לעומת המותגים.

 

אברכהן: "אנחנו לא עוסקים בכוח, אלא בבניית הצעות הערך הכי טובות לצרכן. אנחנו לא משחקים במשחקי כוח, הספקים שלנו הם גם שותפים שלנו, ובכל זאת הכוח שלנו מוגבל, כי אנחנו מספקים רק לעצמנו ולא לרשתות. שופרסל מתמודדת עם המותגים במחירי שוק ואנחנו מוכרים אותם במחיר המתאים ביותר ואפשר לראות זאת במאגר המחירים המקוון.

 

"ברגע שיתפסו אותנו לא הוגנים לציבור הלקוחות - שיענישו אותנו. אחרי המחאה החברתית, התחלנו לדבר בשפה חדשה עם ציבור הלקוחות. לא נעשה תרגיל ונייקר את המוצרים הממותגים. מותגי שופרסל נמכרים במחירים נמוכים ב-20%-25% מתחת למחירי המותג המוביל, לא נעלה את המחיר של מותג מוביל כדי להוריד את המחירים שלנו".

 

- פסח היה טוב לרשתות. הצרכנים קונים יותר?

 

"לא. הצרכנים לא חוזרים לקנות יותר. יש הצפה של חנויות, אז צרכנים לא לחוצים היום ולא צריכים לאגור. כל אחד קונה מה שהוא צריך להיום. אוגרים פחות והמזווה פחות עמוס. צרכנים אומרים: 'שהחנות תאחסן'. זו הסיבה. הם לא חזרו לקנות כמו פעם. כמו כן יש היום יותר מודעות למוצרי בריאות, לאיכות.

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל (צילום: סיוון פרג') (צילום: סיוון פרג')
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל(צילום: סיוון פרג')
 

"יש עליות במכירות ובמחזורים של רשתות מסוימות, אבל אלה רשתות של קמעונאים שקיבלו חנויות חדשות (בעקבות נפילת מגה מ.ק). רוב הפעילות של שופרסל (שלא יכלה לקנות חנויות של מגה מ.ק) היא בחנויות זהות".

 

-אצלכם יש קיפאון בחנויות זהות.

 

"קיפאון? הלוואי שה'קיפאון' הזה יימשך 5 שנים. נוספו עשרות אלפי מטרים לרשתות האחרות, אז ברור שהן יציגו עלייה במכירות. אנחנו מרוצים מהתוצאות.

 

"שופרסל מתמודדת היום מול רשתות דיסקאונט פרטיות וציבוריות חדשות שגדלו בעשרות אלפי מטרים. אנחנו מתמקדים בלצמוח בתוך עצמנו, במותג הפרטי ובאונליין, שהגיע ל-12%-11% וזהו".

 

- אתם יבואנים וגם תתחילו למכור מיצים ומשקאות קלים בקרוב. זה אומר שתצטרכו לסמן מוצרים באדום בעקבות הרפורמה של משרד הבריאות. אתם בעד, או מתנגדים לה כמו יבואנים אחרים?

 

"אנחנו לא אוהבים יותר מדי רגולציה. אם זה יחול על כולם, אז זה יחול גם עלינו".

 

- תנובה בלמה את הצמיחה של מוצרי החלב של המותג הפרטי שלכם.

 

"בחלב אנחנו שומרים על נתח של כ-30% ושמחים שאנחנו תורמים לתחרות ולמבצעי העומק בשוק".

 

- ומה בנוגע לתרכובת המזון לתינוקות שלכם (תמ"ל)? היא לא הצליחה להוריד מחירים בשוק.

 

"אנחנו הצלחה גדולה בתמ"ל. מעל 12% נתח שוק, ונמשיך לפתח את התחום במהלך 2018".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: סיוון פרג'
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל
צילום: סיוון פרג'
מומלצים