שתף קטע נבחר

החל מיום ב': כל מונית תוכל לאסוף נוסעים מנתב"ג

בישיבה דחופה שהתקיימה הבוקר (ה') ברשות שדות התעופה, נקבע כי כל מונית הרשומה בחוק בישראל תוכל לאסוף נוסעים מנתב"ג לאחר רישום. מוניות הדר יסיימו את החוזה ב-29 במאי. הדר זכתה במכרז החדש יחד עם גט, אך החברות נקלעו לסכסוך. נהגים: "זה מעולה לנהגים, לא בטוח שזה טוב לנוסעים"

נתב"ג נפתח לכל נהגי המוניות: בישיבה דחופה שהתקיימה הבוקר (ה') ברשות שדות התעופה, הורה מנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות, לסיים את ההכנות עד יום ראשון ה-28 במאי 2017 ולהיות ערוכים להפעלה של מערך המוניות עם סיום חוזה של מוניות הדר בנתב"ג, ביום שני ה-29 במאי 2017.

 

על פי הנחיית הרשות, "החל מיום ב' הקרוב כל מונית הרשומה כחוק בישראל תוכל לאסוף נוסעים מנתב"ג לאחר רישום ועמידה בתנאי הפיקוח הכללי של רשות שדות התעופה עד להודעה חדשה. שירות לנוסעים יינתן גם באמצעות האפליקציות הרשומות בישראל".

 

בנוסף, מסרה רשות שדות התעופה כי תעמיד בשעות העומס מערך אוטובוסים ללא עלות. ל-ynet נמסר ש"האוטובוסים יופעלו למרכזי הערים, לפי הצורך".

 

הרקע למהלך: סכסוך בין מוניות הדר לבין גט

הרקע למהלך הוא סכסוך שנתגלע בין חברת מוניות הדר לוד, המפעילה הוותיקה של תחנת המוניות בנתב"ג, שזכתה במכרז חדש להפעלת מוניות מנתב"ג לבין חברת גט Gett (לשעבר גט טקסי) שזכתה עמה במכרז. במסגרת החוזה בין החברות, נקבע שגט היא זאת שתקבע את מחירי הנסיעה. גט החליטה לתת הנחה של 31% על הנסיעות מנתב"ג ולפתוח את הגישה לנמל התעופה לכל מונית.

 

אחרי הזכייה במכרז, נהגי מוניות הדר החליטו להטיל וטו על ההחלטה, למרות שכבר עכשיו החברה נותנת הנחה בגובה דומה בנסיעות לנתב"ג, מערים מסוימות. עקב הסכסוך בין החברות, רשות שדות התעופה החליטה לנקוט בפעולה. במקביל, לחברות ניתן דד ליין לחתימה עד היום בצהריים. "אם לא יחתמו עד הרגע הזה אנחנו ניערך בהתאם", מסרו ברשות.

 

טוב לנהגים. ולנוסעים?

נהגי המוניות (למעט תחנת הדר) מאושרים מהמהלך, אך השאלה האם הוא יטיב עם הצרכנים נשארה פתוחה.  נציג נהגי המוניות בירושלים, מתי שבתאי, אמר ל-ynet: "זה טוב לנהגי המוניות כי כולם יוכלו להתחרות. זה מהלך מצוין, מעולה, אין תכתיב של איזו חברה אחת. הנהגים יתנו הנחה מעצמם".

 

איזו הנחה? באיזה שיעור?

"כל אחד ייתן מה שירצה. הנוסעים צריכים להתמקח ולבקש הנחה".

 

ומי שלא טוב בלהתמקח? נניח קשיש שנהג יאמר לו מחיר מופקע מראש?

"ישראלים מתמקחים. זה שוק פתוח, זה מהלך מבריק. היו צריכים לעשות את זה מזמן".

 

נהגי המוניות מעדיפים שלא תהיה תחנה אחת בנתב"ג?

"כן. היום דמי הכניסה לנתב"ג עומדים על 5 שקלים. צריך שהרשות תעמיד סדרנים מטעמה ולא יהיה חוסר במוניות. המוניות שמגיעות לנתב"ג יירשמו וייקחו נוסעים בצורה מסודרת".

 

לא יחסרו מוניות?

"להיפך. יהיה שפע של מוניות, לא צריך תחנה בשביל זה".

 

נהג: "לנו זה טוב, אבל יהיה בלגן"

נהג מוניות הדר, גדי שוורץ, אמר ל-ynet: "לחברת הדר זה לא טוב אבל לנהגים זה טוב. אנחנו לא נשלם דמי תחנה, לא נשלם תוספת 5.80 שקלים שהם רצו במכרז על כל נסיעה ולא נוריד 31% ממחיר הנסיעה".

 

אם אין תחנה בנתב"ג זה לא יגרום לבלגן?

"בהחלט, יהיה בלגן. כרגע אין סדרנים, אלא אם יפעילו אנשים משלהם. הם יודעים שיהיה בלגן, לכן הם יביאו אוטובוסים. זה טוב לנהגים אבל לא טוב לצרכנים".

 

הדר וגט יגיעו להסכמות?

"כרגע מתקיימת פגישה בין הדר לגט ואנחנו מקווים להגיע להסכמות".

 

נהג של גט שביקש לא להזדהות אמר ל-ynet: "בכלל לא בטוח שזה טוב לנוסעים. הרי לא ידוע מה תהיה זמינות המוניות עכשיו, כשאין תחנה במקום, אם כי לנו יש בדרך כלל זמינות גבוהה. לא ניתן הנחה, כי אם אפשר לקחת במחיר מחירון או במונה אז למה לתת הנחה? אבל אני בטוח שיצאו למכרז חדש. המצב לא יישאר ככה. יהיה ג'ונגל".

 

הרשות: "המטרה: מזעור הפגיעה בנוסעים"

מרשות שדות התעופה נמסר שהרשות תדאג שהנהגים יגבו מחירים כחוק: "כחלק מההכנות יגוסו דיילי שרות שיתנו לנוסעים את מחיר המחירון של הנסיעה ובמקומות שאין מחיר מחירון ידרשו הדיילים מהנהג להפעיל מונה".

 

עוד מסרו כי: "דמי הזיכיון במכרז הוזלו ב-30% במטרה לגלגל את הרווח לכיסי הצרכן. כפי שקיים בכל נמל תעופה בינלאומי בעולם, חברות מוניות בזיכיון מאפשרות שירות זמין לנוסעים, תחת פיקוח והן פועלות באמצעות הרשאה.

 

"בכך מתאפשר שירות ברמה גבוהה לנוסעים ולתיירים מנתב"ג זמין בכל עת ובכל תדירות. רשות שדות התעופה תאפשר מוניות זמינות בכל כמות בכל נקודת זמן עבור הנוסעים הנכנסים לארץ בשעות פעילות של 24 שעות במשך 7 ימים בשבוע תוך כדי מזעור הפגיעה בציבור הנוסעים".

 

ממוניות הדר ומגט לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים