בלגן בנתב"ג: מוניות הדר הסכימו ל-31% הנחה לנוסעים; הנהגים מחו
כמחאה על ההסכם העקרוני בין בעלי מוניות הדר לוד לרשות שדות התעופה, לפיו יתחייבו לספק הנחה יחד עם חברת גט, נהגי התחנה השכירים שיבשו את איסוף הנוסעים בנתב"ג. לטענת בעלי המניות: הם חששו מתביעות אישיות
נהגי המוניות השכירים מתחנת הדר לוד חסמו הבוקר (ו') את הכביש בנתב"ג. המחאה באה לאחר שבעלי התחנה אישרו אמש חתימה על החוזה עם רשות שדות התעופה, לפיו הם הסכימו על הנחה של 31% ממחיר הנסיעה.
בתחנה 75 בעלי מניות, 34 מהם השתתפו בישיבה דחופה שנערכה אמש (יום ה') ו-20 מתוכם הצביעו בעד חתימה על החוזה על הרשות. לפי החוזה הם ונהגי תחנות אחרות מתחייבים להעניק לנוסעים הנחה של 31% על נסיעות מנתב"ג. הנהגים טוענים שהצביעו כך משום שלטענתם הרשות איימה עליהם בתביעות אישיות.
מחאת הנהגים הלילה
עקב כך, משעות הלילה הנהגים השכירים של הדר לא נתנו לנהגים לאסוף נסיעות בנתב"ג. הם חסמו את הכבישים בכניסה לנתב"ג במחאה על האישור העקרוני של בעלי המניות של הדר לחתום על החוזה שמחייב את הנהגים לתת הנחה של 31% על נסיעות מנתב"ג. הצטרפו אליהם גם נהגים נוספים.
נהג מונית, הדר יחיאל סיפר ל-ynet: "לא יכול להיות שיורידו לנו 31% ועוד 7% שהורידו לנו פעם קודמת. אני עובד 16 שעות ביום שבתות וחגים משאיר את האישה והילדים בבית ומביא הביתה משכורת 7000. לנוסע אגיד באירופה המחירים פי שתיים יותר מפה .אנחנו מציעים שלא יפגעו בפרנסה תנו לעבוד".
יונה נוסע שמחפש מונית: "הגעתי מלוס אנגלס אני יורד מטיסה של 14 שעות וצריך להגיע הביתה לפתח תקווה ואני צריך לחכות לאשתי שתבוא עכשיו לאסוף אותי. קראתי שהם מוחים ואני חושב שזו התנהגות של קרטל".
נהג מונית נוסף אמר ל-ynet, "אני נהג 18 שנה. מציגים אותנו רע. אמרו שנהגי הדר בבלעדיות כבר יותר מ-4 שנים. יש פה נהגים מכל התחנות. לא מתנגדים לכניסתם של כולם, אבל לעבוד במחיר הוגן".
בימים האחרונים נהגי הדר לוד התנגדו לחתימה על החוזה, מפני שלא רצו לתת לנוסעים הנחה על נסיעות מנתב"ג, הבטחה שניתנה במסגרת החוזה החדש. גובה ההנחה נקבע על ידי חברת גט (Gett, גט טקסי לשעבר), שניגשה יחד עם מוניות הדר למכרז וזכתה בו.
אתמול (יום ה') רשות שדות התעופה הודיעה שתפתח את נתב"ג לכל נהגי המוניות בעקבות תום החוזה עם הדר ואי החתימה על חוזה חדש.
ממוניות הדר לוד נמסר בתגובה: "מוניות הדר לוד ימשיכו לשרת את הציבור הנוסעים בנתב״ג במקצועיות ונאמנות, לצד מחויבות לשמירה על מטה לחמם ופרנסתם של הנהגים".
תגובת רשות שדות התעופה: "רשות שדות התעופה אינה צד במחלוקת העסקית שבין הדר לוד לגט ונערכת למיזעור הפגיעה בשרות לציבור הנוסעים ולהפעלת מערך ההיסעים המיוחדים החל מתום החוזה של הדר לוד ביום ב'".
טרם נמסרה תגובה מגט.
מרכבת ישראל נמסר כי "לאור שביתת נהגי המוניות בנתב"ג ובתאום עם משרד התחבורה ונמל התעופה בן-גוריון תתגבר רכבת ישראל באופן משמעותי את הרכבות העוצרות בתחנת הרכבת שבנתב"ג". רכבת ישראל נערכת לתוספת של 3,000-4,000 נוסעים שיגיעו מנתב"ג. הרכבות צפוייות לסיים את פעילותן בקווים השונים בלו"ז המתוכנן והסדיר.