שתף קטע נבחר
 

הישראלים שכבשו את יוון: הישג נוסף לספורט המוטורי "כחול לבן"

לא פחות מעשרה צוותים ישראלים השתתפו השנה במירוץ השטח ראלי "אוף רוד יוון". בפעם השנייה ברציפות ניצבו אלירן יפרח ואדר מלמד במקום הראשון. רז הימן והלל סגל סיימו במקום השלישי

אלירן יפרח (נהג) ואדר מלמד (נווט) ניצחו את ראלי "אוף רוד יוון", שהוזנק ביום שישי האחרון והסתיים היום (א'). תשעה צוותים נוספים מישראל לקחו חלק במירוץ, בו נהגים תוצרת הארץ היוו כשליש מכמות המתחרים הכוללת. במשך שלושה ימים גמאו המתחרים כאלף ק"מ, מהם כ-520 ק"מ מדודים בזמן, בתנאי שטח קשים שכללו שבילים מהירים, שבילי יערות הרריים, בוץ ומעברי מים.

 

ראלי יוון    (צילום: אבירם פריג', רני שקולנדר)

ראלי יוון    (צילום: אבירם פריג', רני שקולנדר)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 עבור יפרח ומלמד, שהתחרו השנה על גבי קאן אם מאבריק X3, זהו ניצחון שני ברציפות במירוץ היווני. גם השנה הצליחו לגבור על מתחרים בכלי רכב יעודיים למירוצים בשווי מאות אלפי שקלים. "השנה התחרות הייתה קשה והיו הרבה חששות על קו הזינוק בגלל מתחרים מקצועיים", סיפר יפרח, "גם בקטגוריה שלנו וגם בקטגוריה הכללית מול המתחרים שאנחנו מכירים מהארץ. גם תנאי מזג האוויר לא היו פשוטים. ביום השני היה מבול מטורף שגרם להרבה בוץ, ושהביא את המארגנים לבטל את קטע הדירוג באמצע".

 

 

 (צילום: רני שקולנדר) (צילום: רני שקולנדר)
(צילום: רני שקולנדר)

 

הוא הוסיף כי "הניצחון הזה הוא לא שלי, הוא שלנו כצוות. היה לי נווט מצוין שלא עשה שום טעות בכל המירוץ, וצוות סיוע בשלושה כלי רכב שליווה אותנו כמו מלאך לאורך כל הדרך. לא היינו לבד לרגע. בקטע הדירוג שלפני האחרון, נקרע צינור בלם וצוות הסיוע תיקן לנו את התקלה בתוך שלוש דקות. בלעדיהם לא היינו מצליחים בכלל להגיע לקו הסיום".

 

 

אלירן יפרח ואדר מלמד (צילום: יובל מלמד) (צילום: יובל מלמד)
אלירן יפרח ואדר מלמד(צילום: יובל מלמד)

 

עבור רז הימן והלל סגל זו השתתפות ראשונה במירוץ, כחלק מההחלטה שלהם להתחרות באליפות מזרח אירופה בראלי רייד. אחרי הניצחון בסבב הראשון ב באחה רומניה, נאלצו השניים להסתפק הפעם במקום השלישי. "זה מירוץ אחר ממה שעשינו עד היום", הודה הימן, "הוא מאוד דומה ל-WRC (אליפות העולם בראלי – נ.ב.ז). האלמנט של הניווט הוא פחות משמעותי, ולעומתו האלמנט של הנהיגה גבוה יותר ותובעני מאוד. הכל היה 'פיקס' ביומיים הראשונים, אבל ביום השלישי המנוע לא סחב, בעקבות מה שהתגלה בדיעבד כסתימה בפילטר האוויר. בקטע הבא, תקלה בתיבת ההילוכים השאירה אותנו ללא הילוך שלישי, ואיכשהו הצלחנו לדדות לסיום ולשמור על המיקום שלנו. בסך הכל אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה בהתחשב בעובדה שזו הפעם הראשונה במירוץ".

 

 (צילום: רני שקולנדר) (צילום: רני שקולנדר)
(צילום: רני שקולנדר)

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רני שקולנדר
ראלי יוון רז הימן הלל סגל אלירן יפרח אדר מלמד
צילום: רני שקולנדר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים