סיטרואן C3 איירקרוס - יגיע לישראל בסוף השנה
רכב הפנאי העדכני של סיטרואן יגיע ארצה בחודש דצמבר ויציע מראה רענן לצד מידות גדולות משמעותית מהדגם שיחליף
ה-C3 איירקרוס זוכה להגבהת מרכב עם מרווח גחון נדיב בכשני ס"מ, מציג מסילות גגון מסיביות וקורה C מודגשת. במפתיע, רפידות אוויר קשיחות בדלתות (airbump) המוכרות מהקקטוס נעדרות מהמפרט. עיצוב הפנים מוכר מה-C3, עם מסך מגע בגודל "7 במרכז הקונסולה הכולל אפשרות צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto, ותצוגת נתונים עילית מעל לוח המחוונים.
ה-C3 איירקרוס יכלול מעתה גם בלימה אוטונומית במצבי חירום (עד 85 קמ"ש), בנוסף למערכות אזהרה לשטחים מתים, סטיה מנתיב ועירנות נהג, כמו-גם תאורה אדפטיבית.
ה-C3 איירקרוס ארוך מה-C3 עליה הוא מבוסס ב-16 ס"מ (415 ס"מ), רחב בסנטימטר (176 ס"מ) וגבוה ב-15 ס"מ (164 ס"מ) - מהם שניים להם אחראית הגבהת המרכב. בסיס הגלגלים עומד על 260 ס"מ (ארוך מה-C3 ב-6 ס"מ) ומאפשר כעת - לדברי היצרנית - להפוך את מרחב הפנים לנוסעים לנדיב בקטגוריה. שורת המושבים האחורית נעה למרחק על גבי מסילה ומאפשרת לשנות את נפח תא המטען בין 410 ל-520 ליטר.
היצע המנועים מוכר וכולל בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (82 כ"ס) המשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית, בעוד גרסה מוגדשת של אותו מנוע תשווק בשתי רמות הספק - 110 כ"ס עם תיבת חמישה הילוכים ידנית או שישה אוטומטית ו-130 כ"ס עם תיבת שישה הילוכים ידנית בלבד. בנוסף יוצע מנוע ה-1.6 ליטר טורבו-דיזל המוכר בשתי רמות הספק, 100 כ"ס ו-120 כ"ס, עם תיבות חמישה ושישה הילוכים ידניות בלבד.
כאופציה תוצע מערכת GripControl הכוללת ארבעה מצבי נהיגה (כל-דרך, חול, שלג וללא בקרת יציבות) ומערכת בקרת גלישה במורד האמורות לאפשר לרכב הפנאי בעל ההנעה הקדמית יכולת התמודדות טובה יותר עם קרקע דלת אחיזה.