בישראל: מסוקי האפאצ'י קורקעו. בארה"ב: מטוסי ה-F-35
מפקד חיל האוויר הורה על קרקוע כל מסוקי האפאצ'י לאחר גילוי סדק ברוטור של אחד מהם. בארה"ב קורקעו עשרות מטוסי F-35 לאחר תקלות חוזרות באספקת חמצן לטייסים
מסוק התקיפה המוביל של חיל האוויר יישאר על הקרקע בתקופה הקרובה: מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, החליט לקרקע את מערך מסוקי האפאצ'י בעקבות גילוי של סדק ברוטור האחורי של אחד המסוקים על ידי אחד מהטכנאים. בשנים האחרונות אירעו כמה תקלות שבעקבותיהן נאלצו טייסי מסוקי האפאצ'י לבצע נחיתות חירום.
המטוס המוביל של חיל האוויר - והחדש ביותר - קורקע לפני ימים אחדים דווקא בארצות הברית. כרבע ממטוסי ה-F-35 של לוקהיד מרטין קורקעו עד הודעה חדשה עקב חריגות באספקת החמצן לטייסים. כך הודיע בסוף השבוע חיל האוויר האמריקני. טיסות האימון בבסיס חיל האוויר האמריקני לוק באריזונה, שם מוצבים 55 מטוסים מסוג F-35A, קורקעו לחלוטין. בסך הכול יוצרו עד כה 220 מטוסי F-35.
האמריקנים קרקעו את ה-F-35 עקב חמש תקריות שבהן טייסים חוו סימפטומים הדומים להיפוקסיה, או מחסור בחמצן. בחיל האוויר האמריקני אמרו כי המקרים אירעו בין 2 במאי עד יום חמישי האחרון וציינו כי בכל אחד מהם מערכת החמצן החלופית של המטוס החלה לעבוד כמתוכנן - והמטוסים נחתו בשלום.
המטוס משלב יכולת חמקנות מתקדמת עם חתימת מכ"ם נמוכה בשילוב עם יכולת טיסה מהירה, שרידות, היתוך מידע מלא ממגוון חיישנים, פעילויות מופעלות-רשת ותמיכה מתמשכת ומתקדמת.
מדינת ישראל רכשה 50 מטוסי F-35 מדגם A, להמראה ונחיתה שגרתיות במסלולי המראה סטנדרטיים (CTOL) באמצעות עסקת מכירה צבאית (FMS) למדינה זרה של הממשל האמריקני. תרומתה של ישראל לתוכנית ה-F-35 מתבטאת בכמה גורמים: ייצור כנפיים על ידי התעשייה האווירית, קסדה מתקדמת לטייסי המטוס מתוצרת אלביט, ואספקת חומרים מרוכבים לגוף המטוס ודלתות של תאי החימוש מתוצרת אלביט-סאיקלון.