מבוכה לאל על: אחרונה במדד הרעש, הזיהום והאיחורים בלונדון
"מדד השיימינג" של נמל התעופה הית'רו בלונדון מדרג את חברת התעופה הישראלית במקום ה-50 והאחרון בכל הנוגע להתחשבות בסביבה בנמל. הקריטריונים: רעש, איחורים, נחיתות יעילות ופליטת מזהמים. אל על בתגובה: החברה מצטיידת במטוסי הדרימליינר השקטים והידידותיים יותר לסביבה
לדירוג המלא באתר של הית'רו - לחצו כאן
לפי נתוני נמל התעופה הית'רו, שהוא העמוס ביותר באירופה, כמעט חצי מחברות התעופה הגדולות שפועלות בו נמנעו מהטלת הגבלות על טיסות לילה, על רעש חריג ממטוסים או על פליטות מזהמים. מהנתונים עולה כי 24 מ-50 חברות התעופה הפועלות בנמל הפרו לפחות פעם אחת ברבעון הראשון של 2017 מגבלה שנועדה להפחית הפרעה לאנשים המתגוררים בסמוך לנמל התעופה ולשפר את זיהום האוויר באזור. "חברות התעופה מהמזרח התיכון היו ללא ספק העברייניות הגדולות ביותר", נכתב ב"טיימס".
חברת התעופה הישראלית אל על הגיעה לתחתית הרשימה בחמש משבע קטגוריות, בהן רעש, פליטת חנקן חמצני (NOx), גישות יעילות לנחיתות ואיחורים.
מנתונים שפורסמו ב"טיימס" עולה כי שבע מ-50 חברות התעופה הפרו כללים הנוגעים לטיסות בלילה - הן נחתו לאחר השעה 23:30 ללא אישור מיוחד. בנתב"ג אגב יש עוצר לילה בשעות 2 בלילה עד 5 בבוקר.
הנהלת נמל התעופה הית'רו החליטה לפרסם את דירוג חברות התעופה בכל רבעון כדי לבייש חברות תעופה ולאלץ אותן לשפר את ביצועיהן - זאת מעבר לקנסות המוטלים עליהן בשל הפרת תקנות.
מאט גורמן, מנהל תחום הקיימות בנמל התעופה הית'רו, אמר: "הטבלה שפרסמנו אמורה להיות כלי נוסף שיגרום לחברות התעופה להפחית את פגיעתן באיכות הסביבה".
חברת אל על מסרה בתגובה כי השבוע היא השיקה את מטוסי הדרימליינר החדשים, וכי הם ייכנסו לשימוש החל מאוגוסט 2017 וידועים בהיותם רועשים פחות וידידותיים יותר לסביבה: "מטוסים אלו, שייכנסו בהדרגה עד לשנת 2020, יחליפו עד תחילת 2019 את צי מטוסי ה-747-400, זאת בהמשך למטוסי ה-737-900 החדישים שרכשה החברה, אשר פועלים כבר כיום בקווים באירופה והופכים את צי מטוסי אל על לצעיר יותר ומזהם פחות".