ארה"ב: קריטריונים חדשים לכניסת מוסלמים ופליטים
תושבי שש המדינות המוסלמיות שמנועים מכניסה לארה"ב יקבלו ויזה אם יש להם קשר משפחתי קרוב לתושב אמריקני או שיש להם חוזה עבודה. מי שהזמין כבר חופשה צפוי לאכזבה. שינוי גם באבטחת הטיסות לארה"ב: הבדיקות יתוגברו כדי לבטל איסור המחשבים
אשרות שכבר אושרו לא יבוטלו, אך על פי הנחיות מחלקת המדינה מבקשי ויזה חדשים מסוריה, סודאן, סומליה, לוב, איראן ותימן חייבים להוכיח קשר קרוב לתושב אמריקני כדי לקבל את האשרה. הדרישה תקפה גם עבור פליטים מכל רחבי העולם שעדיין ממתינים לקבלת אשרות הכניסה לארצות הברית.
הקריטריונים החדשים, שהועברו אתמול לשגרירויות ולקונסוליות האמריקניות ברחבי העולם, קובעים כי מבקשי הוויזה חייבים להוכיח קשר לתושב אמריקני בדרגת הורה, אח, בן זוג, בן או בת בוגרים, חתן, כלה, או אח.
סבים, דודים, אחיינים, גיסים, ארוסים או בני משפחה מורחבת אחרים לא נחשבים כקשר משפחתי קרוב המקנה ויזה לארה"ב. בכל הנוגע לקשרים עסקיים, מחלקת המדינה כתבה כי הקשר חייב להיות "רשמי, מתועד ושנוצר בהליך רגיל ומסודר ולא רק למטרת התחמקות מהאיסור".
עיתונאים, סטודנטים יהיו פטורים מאיסור הכניסה. גם מרצים ואנשי עסקים שבידיהם הזמנות תקפות וחוזי עבודה בארצות הברית יקבלו ויזה. הפטור מהצו לא יחול על מי שמנסה ליצור קשר עם מוסדות אמריקניים אך ורק לשם קבלת ויזה. כמו כן גם מי שכבר רכש חופשה במלון בארה"ב או שחתם על חוזה להשכרת רכב לא יהיה זכאי לקבלת פטור רק על בסיס ההזמנה.
בית המשפט העליון בארצות הברית אישר באופן חלקי את צו ההגירה השנוי במחלוקת של הנשיא טראמפ. על פי השופטים, הצו לא יחול על מי שיצליח להוכיח "קשר מהימן" עם אדם או יישות אמריקנית. השופטים הביאו הנחיות כלליות שלפיהן מדובר ביחסים עם קרוב משפחה, הצעת עבודה או הזמנה להעביר הרצאה בארה"ב, אך לא פירטו במדויק באילו מקרים מדובר.
השר להגנת המולדת בארצות הברית, ג'ון קלי, חשף אמש את אמצעי האבטחה החדשים לטיסות שמגיעות לארצות הברית. לפי גורמים רשמיים, מדובר בצעד שישים קץ לאיסור העלאת מחשבים ניידים ומוצרי אלקטרוניקה גדולים למטוס בטיסות שיוצאות מכמה שדות תעופה בעולם.
אמצעי הבטיחות החדשים, שעל פי גורמים אמריקנים ואירופים ייכנסו לתוקף תוך שלושה שבועות, ככל הנראה יאריכו את זמן הבידוק הביטחוני עבור 325 אלף נוסעים מדי יום. "חוסר מעש הוא לא אופציה", אמר קלי בתדרוך לכתבים והוסיף כי הוא מאמין שחברות התעופה יצליחו לעמוד בתנאי הבידוק החדשים. הוא גם אמר כי זה לא יהיה אמצעי הבטיחות היחיד שייכנס לתוקף.