שתף קטע נבחר

 

צפו: פתרון מקורי של נוסע לצפיפות ברכבת ישראל

עומס הנוסעים בקרונות ממשיך לאתגר את מעוז ינון שפתח עמוד פייסבוק מיוחד כדי להציע פתרונות לבעיה. "בעבר ראיינתי נוסע שישב על מושב השירותים, עכשיו מצאתי מקום באמת מרווח, פתרון פשוט לצפיפות הבלתי נסבלת"

 

 

איך למצוא מקום ברכבת?    (צילום: אלי סגל)

איך למצוא מקום ברכבת?    (צילום: אלי סגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

הצפיפות, הדוחק, העומס והעצבים של נסיעות הבוקר ברכבת הם מנת חלקם של המשתמשים בתחבורה הציבורית בישראל. נוסע אחד מצא פתרון יצירתי בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו - ובו נצפה שוכב באזור אחסון התיקים, מעל מושבי הנוסעים.

 

"אני נוסע יום יום הלוך חזור מתחנת רכבת בנימינה לתחנות תל אביב, והצפיפות בשנתיים האחרונות רק עולה", אמר באולפן ynet הנוסע מעוז ינון. "משרד התחבורה והרכבת לא דואגים לפתרונות אז אני כל פעם מציע. בעבר ראיינתי נוסע שישב על מושב השירותים, עכשיו מצאתי מקום באמת מרווח, מדף המזוודות שאין בו כמעט שימוש, פשוט פתרון לצפיפות הבלתי נסבלת", אמר.

 

מעוז נוהג לתעד ליקויים ועומסים ברכבת ולהעלות אותם לדף הפייסבוק שאותו הוא מפעיל "בארכבת". לפני שבועיים אף עוכב בתחנה על ידי מאבטחי הרכבת לאחר שצילם ליקויי בטיחות לטענתו בתחנת בנימינה.

 

לדבריו, "זה גם גימיק אבל מצד שני גם פתרון אמיתי. אני חושב שהרכבת צריכה למצוא פתרונות. אם להפוך קרונות לקרונות עמידה, שבהם יהיו מאחזים לידיים, קרונות יחודיים או תאי אחסון לאופניים. עכשיו ברגע שהקטר בולם בלימת חירום, האופניים מתחילים לעוף ברכבת ולפצוע נוסעים".

 

ד"ר ישראל טל סרנגה, מנהל אגף דוברות והסברה ברכבת ישראל, הגיב לסרטון: "אני חייב להגיד שזה סטרט אפ. העובדה נכונה, בשעות העומס אנחנו בצפיפות גדולה ברכבות, בעיקר בקווים הפופולריים, ואנחנו בתהליך של רכש קרונות חדשים שחלקם כבר הגיעו ארצה וייכנסו אוטוטו לקווים ומנסים לעשות כל מאמץ לנסות לפתור את הצפיפות הזאת. אבל היא לא תיפתר בחודשים הקרובים".

 

תוכנית החומש של רכבת ישראל כוללת חשמול של מרבית הקווים בישראל, באיחור קריטי של עשרות שנים אחרי רבות מהמדינות המפותחות. במסגרת הפרויקט ירכשו קרונות וקטרים רבים שיונעו באמצעות חשמל, בנסיעה מהירה יותר. הקטר החשמלי יוכל למשוך קרונות רבים יותר אבל עד אז הרכבת מתקשה למצוא פתרונות.

 

"הפתרונות לטווח הקצר הם בטפטוף, סדר גודל של בין 90-60 קרונות שנכנסים בשנה שנתיים הקרובות. אם פעם רכבות היו קטר עם ארבעה קרונות, היום יש קרון חמישי, שישי שביעי ואפילו שמיני. הכול במטרה לספק שירות ולהקל על הצפיפות", אמר סרנגה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים