בטיחות: אלפא רומיאו סטלביו מככבת, הונדה סיוויק מאכזבת
רכב הפנאי החדש של אלפא רומיאו כיכב במבחן הריסוק שערך לו מכון הבטיחות, בעיקר עקב ציון נדיר בהגנה על נוסעים מבוגרים. המשפחתית הקומפקטית של הונדה זכתה רק בארבעה כוכבים עקב ציון נמוך בהגנה על ילדים
עורכי המבחן ראו לנכון לציין במיוחד את אלפא רומיאו סטלביו, רכב הפנאי הראשון של המותג האיטלקי ומי שאמור להעביר אותו לרווחים גדולים בעתיד. לא רק שהסטלביו זכה בציון המרבי, אלא עשה זאת תוך שהוא משיג 97% בהגנה על מבוגרים, קרוב לציון מושלם וזהה להישג יוצא הדופן של וולוו XC90 שנבחן ב-2015. בשאר הקטגוריות קיבל הסטלביו 84 אחוז הגנה על ילדים, 71 אחוז בהגנה על הולכי רגל ו-60 אחוז על מערכות בטיחות מתקדמות.
בקצה השני של דו"ח מכון הבטיחות ניצבה הפעם במפתיע הונדה סיוויק, אשר השיגה ציון מאכזב של ארבעה כוכבי בטיחות בלבד - בעיקר עקב ציון נמוך בהגנה על ילדים (67%), עם הגנה גרועה על הראש והצוואר והגנה לא מספקת לחזה. בשאר הפרמטרים זכתה הסיוויק לציונים טובים יותר, בין היתר 92 אחוז בהגנה על מבוגרים, 75 אחוז בהגנה על הולכי רגל ו-88 אחוז למערכות בטיחות.
אופל אינסגניה זכתה לציון מירבי עם הגנה טובה (93 אחוז) על מבוגרים, 85 אחוז על ילדים, 78 אחוז על הולכי רגל ו-69 אחוז למערכות בטיחות מתקדמות. המתחרה פולקסווגן ארטאון (מחליפת הפאסט CC) זכתה אף היא לחמישה כוכבי בטיחות עם 96 אחוז הגנה על מבוגרים, 85 אחוז הגנה על ילדים, 85 אחוז הגנה על הולכי רגל ו-82 אחוז על מערכות בטיחות.
סיאט איביזה זכתה אף היא למחמאות שכן היא סופר-מיני ראשונה שנבחנת השנה ומקבלת ציון מירבי של חמישה כוכבים. באירגון הבטיחות ציינו כי לציון הגבוה אחראית בין היתר מערכת בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל אותה משווקת היצרנית הספרדית כציוד תקני, בניגוד למתחרותיה שמציעות זאת כאופציה בתשלום בלבד. האיביזה זכתה לציון של 95 אחוז בהגנה על מבוגרים, 77 אחוז בהגנה על ילדים, 76 אחוז בהגנה על הולכי רגל ו-60 אחוז על מערכות בטיחות.
יונדאי i30 החדשה זכתה בחמישה כוכבים עם הגנה של 88 אחוז על מבוגרים, 84 אחוז על ילדים, 64 אחוז על הולכי רגל ו-68 אחוז על מערכות בטיחות. פורד מוסטנג הפחות רלוונטית לשוק המקומי, אשר כשלה לחלוטין בבדיקה הקודמת, חזרה למבחן נוסף אך עדיין השיגה רק שלושה כוכבי בטיחות.