שתף קטע נבחר
 

לא רק הומאנית או ריאלית: עולם המגמות משנה כיוון

פעם החלוקה הייתה ברורה, היו את אלו שהלכו ללמוד במגמה ספרותית, סוציולוגית, גרפיקאית, והיו את אלו שהלכו לפיזיקה, כימים ומחשבים, אבל היום, כשהטכנולוגיה מתפתחת בקצב מהיר, בתי הספר חייבים ליצור הזדמנויות חדשות לתלמידים להתפתח בעולם המשתנה בתדירות גבוהה

בשיתוף רשת עמל

 

העולם משתנה בקצב מהיר במיוחד בתחום הטכנולוגי. דור הילדים ובני הנוער הגדל כעת חשוף בפני כל אותם אמצעים טכנולוגיים חכמים ולא סתם חשוף, אלא משתמש בהם מדי יום, מדי רגע.


כל אפליקציה חדשה מקפיצה את הילדים לחפש ולחקור אודותיה, להוריד מיד לטאבלט או לסלולארי, ויש גם ילדים שהנושא בדמם והם משקיעים שעות רבות בניסיון לפענח ולהתחקות אחר כל פיתוח חדש שיוצא.

 

עם כל הזמן שהילדים משקיעים הם גם צריכים להגיע לבית הספר, וכאן נשאלת השאלה האם ניתן ליצור סביבת לימודים שתספק את כל הגירויים להם נחשפים הילדים/בני הנוער ואף לקדם אותם לפיתוחים טכנולוגיים משל עצמם?

 (באדיבות רשת עמל)
(באדיבות רשת עמל)

ובכן, אם פעם המגמות בבית הספר יצרו חלוקה ברורה למגמות כמו פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, ספרותית, גרפיקה סוציולוגיה וכן הלאה. בבתי הספר של היום כבר ניתן למצוא מגמות לימוד ייחודיות ליזמות ופיתוח ברוח הטכנולוגיה המתקדמת המאפשרות לילדים לגדול ולצמוח עם העולמות הללו ולהיות מוכנים לעתיד, ואפילו להתמחות בחברות חיצוניות.

 

"תלמידי מגמות הסייבר ופיתוח אפליקציות לומדים גם מחוץ לבית הספר בחברות ההיי-טק עצמן, הם יוצאים לכנסים שאותן חברות מארגנים, וכך הם לומדים להכיר מקרוב את העולם העסקי האמיתי ולומדים להתמודד עם בעיות אקטואליות ורלוונטיות", מסביר מקס סיוון, מנהל בית הספר שבח מופת של רשת עמל, שבו, לצד מגמות מחשבים, קולנוע, פיזיקה מנהל וחשבונאות, פותחו מגמות טכנולוגיות מתקדמות כמו הנדסת תוכנה בהתמחות סייבר, פיתוח אפליקציות וגרפיקת תלת ממד בתכנות, רובוטיקה וביוטכנולוגיה.

 

כל זה במסגרת המרכז ליזמות וסייבר ופיתוח אפליקציות שהיה חזונה של עו"ד רוית דום, מנכ"לית רשת עמל - והפך למציאות.

 (באדיבות רשת עמל)
(באדיבות רשת עמל)
 

 

"הלימודים במגמות מתחילים בכיתה ט' והשיעורים מועברים ע"י מומחים מהתעשייה העוסקים בתחום. המומחים, שפועלים בהתנדבות, משמשים גם 'מנטורים' לתלמידים, ואלו מקבלים את ההזדמנות השווה ליצור ולבנות עולם טכנולוגי חדש. במרכז הסייבר, למשל, הם מפתחים אפליקציות, לדוגמה אפליקציית SAS המיועדת לשידור אות מצוקה לחברים ולמשפחה בעת צרה ותוכנית להגנה על מחשבים".

 

סיוון מבקש להדגיש שהתלמידים מגיעים עם מוטיבציה אישית שבאה מבחירה. מכיוון שהתלמידים למעשה בוחרים את בית הספר. "עצם הבחירה כבר מעצימה את המוטיבציה שלהם ושלנו כצוות מורים. אין אצלנו תלמידים שלא לומדים, זו הבחירה שלהם ללמוד ולהצליח. בתלמידים שמתקשים אנו משקיעים שעות על גבי שעות בהוראה פרטנית מותאמת, צוות המורים לא משאירים אף אחד מאחור."

 

בנוסף לנחישות וההתמדה, הן של התלמידים והן של המורים, גם לדרכי ההוראה היצירתית, המשלבת טכנולוגיה עדכנית לצד מגמות לימוד חדשניות ואטרקטיביות, יש השפעה רבה על מידת ההצלחה של התלמידים.

 (באדיבות רשת עמל)
(באדיבות רשת עמל)
  

כיצד מגמות חדשניות ודרכי לימוד יצירתיות משפיעות על התלמידים?

 

"כבר שלוש שנים עוסקים בבית הספר בלמידה שהיא מחוץ לכותלי בית הספר ומחוץ לקופסה ואכן התוצאות לא אחרו לבוא, מאז פותחה השיטה אחוזי הבגרות רק נסקו מעלה. זו השנה השנייה שבית הספר עומד על 100% אחוזי זכאות לבגרות - כנראה שיש קשר ישיר בין השניים".

 

נתוני התלמידים בבית הספר מראים כי שליש מהתלמידים הם תושבי דרום תל אביב, שליש מאזור רמלה לוד והשאר מכל חלקי הארץ. רובם ילדים למשפחות עולים מחבר העמים, אם כי כמעט כולם נולדו בארץ.

 

עוד מראים הנתונים כי רוב התלמידים החל מכיתה י׳ עובדים ולומדים, חלקם יוצאים לעבוד על מנת לעזור בפרנסת הבית.

 

ולמרות זאת, העובדה שהינם לומדים ועובדים אינה פוגעת ולו במעט בנחישותם להצליח ולהגיע להישגים נדירים של 100% הצלחה.

 

מקס מסביר שהם עושים זאת עם הרבה נחישות ומחויבות של הצוות שלא מוכן לוותר על אף תלמיד.

 (באדיבות רשת עמל)
(באדיבות רשת עמל)
 

"הצוות קשוב לכל תלמיד באופן אישי ורגיש לצרכי התלמידים בתחום ביה"ס ומחוצה לו, וכמובן שגם לתלמידים עצמם חלק גדול בהצלחה".

 

בשיתוף רשת עמל


פורסם לראשונה 11/07/2017 15:49
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים