אסטון מרטין מבטיחה פורמולה 1 לכביש
יצרנית מכוניות הספורט הבריטית מעלה הילוך בדרך להשקת מכונית ספורט קיצונית ויקרה להחריד. בתמורה להון הקטן ש-150 לקוחות יפקידו - תעניק אסטון מרטין ביצועים מעולם אחר
אסטון מרטין חושפת פרטים נוספים על הוואלקירי, מכונית-על קיצונית שאותה היא מפתחת בשיתוף פעולה עם קבוצת הפורמולה 1 של רד בול. המכונית, שנחשפה לראשונה לפני כשנה בשם הקוד AM-RB-001, מתיימרת - כך טוענת היצרנית בהצהרה לא ריאלית - להציע יכולת של מכונית פורמולה 1 עם רישוי לכביש הציבורי. לקוחות ראשונים, שכבר הפקידו שלושה מיליון דולר כל אחד, צפויים לקבל אותה לידיהם ב-2019. יש להזכיר כי כל 150 היחידות המיועדות לייצור נמכרו זה מכבר.
התמונות החדשות שפרסמה היצרנית חושפות את עיצוב המכונית בגרסתו הכמעט "סדרתית" (95% ממנה), אך הוא צפוי להשתנות קלות כדי לייעל את האווירודינמיות וכוח ההצמדה. גובה מרכב הקרבון עומד על פחות ממטר, ולטענת אסטון מרטין תנוחת הנהיגה בה דומה לזו של מכונית מסלול שבה הנהג נמצא במצב של כמעט שכיבה. באופן זה אפשר לוודא שמרכב ומרכז כובד נמוכים במיוחד, לייעל את תיעול האוויר מתחת למכונית ולשפר את האחיזה. עם זאת, תנוחה שכזו היא בעיה של ממש על הכביש הציבורי שכן היא מגבילה מאוד את הראות.
כדוגמה (מוגזמת לכל הדעות) לחיסכון במשקל מסבירים באסטון מרטין כי החליטו להתאים את לוגו היצרנית בחזית. במקום היחידה הרגילה וה"כבדה" של היצרנית, וכדי להימנע ממדבקה "לא ראויה", עוצב תג אלומיניום חרוט דק במיוחד וקל הרבה יותר מהסמל המקורי.
המנוע הוא V12 בנזין (אטמוספרי) בנפח 6.5 ליטר שפותח על ידי סדנת קוזוורט' ומשלב מערכת אגירת אנרגיה בדומה למכוניות פורמולה 1. הוא צפוי להפיק כ-900 כ"ס, והודות ליחס הספק משקל של ק"ג לכ"ס הזינוק ל-100 קמ"ש צפוי להסתיים בתוך כ-2 שניות. אסטון מרטין ורד בול משתמשות בספקים חיצוניים נוספים למכלולי המכונית: תיבת שבעה הילוכים סיקוונסיאלית, שפותחה במיוחד על ידי ריקארדו; בלמים קלי משקל, שאותם תייצר אלקון; ומערכת החשמל לניהול המנוע, בקרת המשיכה ובקרת היציבות יסופקו על ידי בוש.
הצמיגים בגודל 265/30R20 מלפנים ו-325/30R21 מאחור יגיעו ממישלין וייעטפו בחישוקי מגנזיום עם חיבור מרכזי (כמו במכונית מרוץ) בלבד כדי לחסוך במשקל בלתי מוקפץ.
אל הקוקפיט נכנסים דרך דלתות כנפי שחף. צמד מושבי מרוץ עשויים קרבון מרופדים באופן מינימלי ומחוברים ישירות לרצפה. הדוושת מתכווננות, וכמוהן גם ההגה, שמגיע ישירות ממכונית המרוץ של אסטון מרטין בלה מאנס וכולל את מרבית פקדי הנהיגה המקוריים, בהם לוח מחוונים. בנוסף כולל התא שלושה מסכי נתונים, שניים בסמוך לקורות A ואחד במרכז הקונסולה.