טויוטה יאריס מחוזקת ואקסקלוסיבית, אבל לא בישראל
טויוטה חושפת פרטים נוספים על יאריס ספורטיבית, המסמלת את חזרתו של המותג לקטגוריית הקטנות-לוהטות, עם מנוע 1.8 ליטר מוגדש וב-400 עותקים בלבד. אף אחד מהם לא יגיע ארצה
טויוטה חושפת פרטים נוספים על יאריס GRMN,
גרסה הספורטיבית לסופר-מיני הוותיקה וכזו האמורה להתמודד מול פורד פיאסטה ST, פיז'ו GTI 208, אופל קורסה OPC, רנו קליאו ספורט, ופולקסווגן פולו GTI. אך בשונה מהן, היא צפויה להיות הרבה יותר אקסקלוסיבית, שכן היא רק 400 יחידות ייוצרו ממנה - אף לא אחת תגיע לישראל.
טויוטה יאריס GRMN
השם GRMN פחות מוכר מ-GTI, OPC, ST או RS של המתחרות, והוא מייצג שילוב בין קבוצת המירוצים של היצרנית Gazoo Racing ל-Meister of Nürburgring, הכינוי שהוענק לנהגי הניסוי של היצרנית, אשר פיתחו אותה סביב מסלול המירוצים המפורסם בעולם במשך תשעה חודשים בלבד. היאריס GRMN מסמלת את חזרתה של טויוטה לקטגוריית ההוט האץ' ממנה נעדרה כעשור, מאז יאריס TS ששווקה בתחילת המילניום.
היאריס הלוהטת מצוידת במנוע בנפח 1.8 ליטר שנעזר במגדש-על (סופר צ'ארג'ר), מזרקים שונים ובית מצערת מוגדל ב-40% כדי לספק 212 כ"ס ו-25.4 קג"מ. אל עוברים לגלגלים הקדמיים בעזרת תיבת שישה הילוכים ידנית ומאפשרים - בין היתר תודות למשקל עצמי צנוע של 1,135 ק"ג - זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות בלבד בדרך ל-230 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. דיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן מסייע להוריד את הכוח לאספלט.
לעומת יאריס "רגילה", תת השלדה הקדמית מחוזקת, המוט המייצב מלפנים עובה והקפיצים קשיחים ב-60%. המרכב נמוך ב-2.4 ס"מ ונתמך בולמי זעזועים של Sachs. צמיגי ברידג'סטון פוטנזה RE050 במידה 205/45R17 עוטפים חישוקי BBS קלים (1.6 ק"ג ליחידה פחות מהרגילים). הבלמים הקדמיים מצוידים בקאליפר עם ארבע בוכנות.
היאריס הספורטיבית תוצע רק במרכב שלוש דלתות, ונבדל מאחיותיה בעיקר מאחור עם מסיט אוויר גדל-מידות בקצה תא המטען, ופגוש אחורי עם מסיט אוויר ומפלט גדול במרכזו. בפנים יש הגה שלוש צלעות עם פס מרכוז בחלקו העליון, דוושות מתכת ומושבי ספורט בעלי תמיכה משופרת.
טויוטה יאריס GRMN