שיבושים במזרחי טפחות
העובדים מממשים את האיומים ומתחילים באסיפות הסברה לעובדים בסניפים אשר במהלכן לא ניתן שירות ללקוחות. הבוקר (ד') נסגר סניף ראשון לציון לקהל למשך שעתיים. יו"ר ארגון העובדים: "לא מתקבל על הדעת שבנק שמרוויח מיליארדים יזלזל כך בעובדים שלו". הנהלת הבנק: "כל סניפי מזרחי טפחות פתוחים ופעילים"
אין שירות: סניף ראשון לציון של בנק מזרחי טפחות נסגר הבוקר (ד') לקהל לצורך קיום אסיפת הסברה של ועד העובדים לעובדי הסניף. בהנהלה הכחישו בתחילה שהסניף בראשון סגור לקהל וטענו כי מדובר באסיפות הסברה בלבד, אך כאמור הסניף לא סיפק שירות ללקוחות במהלך שעתיים.
העובדים הכריזו על סכסוך עבודה בסוף חודש יוני לאחר שלא עודכן הסכם השכר בבנק, ומאז נערך משא ומתן בין העובדים להנהלה אשר הגיע לפיצוץ. כתוצאה מהפיצוץ הוועד התחיל באסיפות הסברה אשר במהלכן לא ניתן שירות ללקוחות. לפי הוועד אם לא יהיו הסכמות בעוד שבועיים יוחרפו העיצומים, ועד אז יתקיימו אסיפות הסברה במספר סניפים אשר במהלכן לא ינתן שירות לקהל.
יו"ר ארגון העובדים דניאל דהן אמר כי "לא מתקבל על הדעת שבנק שמרוויח מיליארדים יזלזל כך בעובדים שלו. פשוט לא נתפס שקיים בבנק שלנו אחוז גבוה כל כך של עובדים בשכר מינימום. את ההנהלה זה פשוט לא מעניין מכיוון שהבונוסים שלהם נגזרים מהרווחים של הבנק והם כנראה יודעים שאם הם ישלמו לעובדים את מה שמגיע להם, אז הם יקבלו פחות בונוסים ודיבידנדים.
"עובדי הבנק זועמים ומרגישים שכבר אין להם מה להפסיד. אנחנו יוצאים למאבק ומתכוונים לנצח בו. אני רק מצטער על כך שלקוחות הבנק יפגעו מההתנהלות של ההנהלה".
בשבועות האחרונים התקיימו בבנק מזרחי טפחות דיונים אינטנסיביים בין ארגון העובדים להנהלה במטרה למנוע את ההידרדרות וההסלמה בסכסוך העבודה שהוכרז בסוף חודש יוני. בהנהלת הבנק טוענים כי הוצעו הצעות לשיפור בשכר שלא התקבלו על ידי הוועד. אך בוועד נטען כי מדובר בהצעה מזלזלת.
לקראת תחילת העיצומים והשבתת הפעילות בבנק מזרחי טפחות הבהירו העובדים להנהלה כי לא יתפשרו על כך ש"תנאי מוקדם לסיומם של כל עיצומים ושביתה עתידית יהיה אך ורק לאחר שבנוסף לחתימה על הסכם שכר חדש, ההנהלה גם תשלם לכל העובדים תגמול מלא עבור כל ימי השביתה" אך על פי גורמים בבנק,"בבנק כמו בכל ארגון, ישולם שכר רק בגין עבודה"
מהנהלת בנק מזרחי טפחות נמסר :"כל 185 סניפי מזרחי טפחות פתוחים ופעילים. בסניף ראשון לציון כינס הוועד, ללא תיאום מראש כפי שנדרש, אסיפת הסברה, במהלך שעות הפעילות. הנהלת הבנק תמשיך לפעול להענקת שירות מלא וסדיר לכל לקוחותינו, בכל הערוצים: בסניפים, במרכזי הבנקאות הטלפוניים ובערוצים הדיגיטליים".