כבש את האוורסט ושבר את מהירות הקול: Rolex מציג 100 שנים של יוקרה
במסגרת של ערכים ואסטרטגיה ברורה מותג Rolex ממשיך להוביל את ענף שעוני היוקרה. הוא מהווה כסמל סטטוס יציב שאינו מושפע מטרנדים חולפים. הצלחתו של Rolex מורכבת מחדשנות מחד, ושמירה על מסורת וקונסרבטיביות מאידך. שעוני Rolex עשויים ממתכות כגון זהב, פלדת אל חלד או פלטינה ועוברים בדיקות מחמירות לפני יציאתם לשוק. כך תבנו - מותג מנצח
בשיתוף Superbrands
כבר מעל 100 שנה שמותג Rolex שומר על מעמדו בשוק שעוני היד היוקרתיים בזכות הקפדה על ערכיו באסטרטגיה שיווקית גלובלית. השנה הושק קמפיין בינלאומי למותג הצעיר של החברה, Tudor, בהובלת שחקן הכדורגל דיוויד בקהאם והזמרת ליידי גאגא.
מותגי על נוספים בערוץ Superbrands
סנסודיין: מוביל שוק למען שיפור איכות חיים
ישראכרט קופצת מדרגה: שיתופי הפעולה שביססו אותה על המפה המקוונת
מזרחי-טפחות: 12 שנים של צמיחה היברידית
ההיסטוריה של שעוני Rolex מתחילה ב-1908, כאשר הנס וילסדורף, בווארי צעיר בן 24, מייצר את שעון היד האמין הראשון בעולם תחת אותו שם מותג, שנבחר בשל היותו קל להגייה בכל שפה אירופית, ומכיוון שהיה קצר דיו על מנת להופיע בצורה ברורה על חוגת השעון.
במהלך השנים, המותג היה אחראי על מספר רב של חידושים והמצאות: בשנת 1926 Rolex השיקה את טכנולוגיית ה-Oyster, שהפכה את השעון לראשון בעולם המוגן מפני מים ואבק. בשנת 1931 פיתחה החברה את מנגנון “המנוע הנצחי“ - מערכת אוטומטית למתיחת שעונים באמצעות תנועת יד.
בשנת 1945 Rolex הכירה לעולם את ה-Datejust - שעון היד הראשון המציג תאריך בחלונית על החוגה. בשנות ה-70 השיקה את שעון הצלילה Sea Dweller והשתתפה בפיתוח מנגנון הקוורץ השווייצרי.
בשנת 2010 הושק שעון הראשון מסוגו עם זיכרון מכני ה-Yacht Master II, ובשנת 2013 הושק שעון ה-Sky-Dweller - הראשון עם תצוגת חודש המצריך כיוון רק פעם בשנה.
שעוני Rolex מיוצרים במלואם במפעלים בשווייץ על ידי 6,000 עובדי החברה. השעונים עשויים מיציקה אחת של מתכת יקרה כגון זהב 18 קראט, פלדת אל חלד או פלטינה שעברה תהליך בן 150 שלבים לשם הגנה מחדירת מים ומתנאי שטח קשים. כל שעון המיוצר על ידי Rolex עובר בדיקה מחמירה הנמשכת שלושה חודשים.
פעילות המותג בישראל
מאז שנת 1975 הזיכיון הבלעדי לשיווק Rolex בישראל נמצא בידי חברת ארו-אסיה - חברה משפחתית שהוקמה על ידי הורסט פייזר ומנוהלת כיום על ידי בנו, דני.
בשנת 1939, בהיותו בן תשע בלבד ולאחר שאביו שוחרר ממחנה ריכוז בגרמניה, היגר הורסט עם הוריו לבוליביה, שם חיו כמשפחת פליטים. כשהיה בן 16 נשלח הורסט ללמוד מקצוע, וכבר בגיל 18 הקים את חנות התיקונים הראשונה שלו.
לאחר שעלה לישראל, הקים את חברת ארו-אסיה בשנת 1972, שבתחילת דרכה נתנה שירות בעיקר לשעוני Rolex. שלוש שנים מאוחר יותר קיבלה החברה את הזיכיון הבלעדי לייבא את שעוני Rolex לישראל, והחלה לשווק את דגמי המותג באמצעות סניפי רשת החנויות שלה, Rolex Show, הממוקמים כיום בתל אביב, אילת, ירושלים ורעננה - וכן באמצעות הפצה סלקטיבית לחנויות שעונים יוקרתיות.
בשנת 2012 השיק המותג את בוטיק הדגל שלו בתל אביב ובשנת 2014 את הבוטיק בירושלים. על תכנון הבוטיקים הופקד האדריכל הראשי של Rolex העולמית היושב במטה החברה בז‘נבה. כל הבוטיקים של Rolex בעולם מתוכננים על פי קונספט שנקבע באמנת העיצוב של החברה. לפני כשנתיים הבוטיקים המקומים בישראל הושקו מחדש תחת השם Watch Show, ולצד שעוני Rolex, ניתן למצוא בהם את המותג Tudor - חברה בת של Rolex.
השנה השיקה החברה העולמית קמפיין בינלאומי למותג Tudor תחת הסלוגן Born to Dare (נולד להעז). את הקמפיין מובילים כדורגלן העבר דיוויד בקהאם, הזמרת ליידי גאגא וקבוצת הרוגבי הלאומית של ניו זילנד.
Rolex ישראל נותנת חסות למועדון הגולף בקיסריה במטרה לקדם ולפתח את ענף הגולף ולהביא תיירות גולף מכל העולם לישראל - ובכך לתת יד לפיתוח החברה והכלכלה הישראלית.
האסטרטגיה השיווקית של המותג
כדי להצליח לאורך זמן, מותג חייב לספק ערך אמיתי ללקוחות שלו. לאורך השנים בחרו טייסים, ספורטאים, מגלי ארצות, נהגי מרוצים ושחקני קולנוע לענוד Rolex על פרק ידם - עובדה שסייעה למצב את השעון בתור סמל סטטוס שרכישתו אינה מושפעת מאופנות וטרנדים חולפים.
הצלחתו של Rolex כמותג נובעת בין השאר גם מאסטרטגיה, שבמבט ראשון נראית ככזאת הבנויה על ערכים מנוגדים: מצד אחד מדובר במותג שהיה אחראי לכמה מן ההמצאות החדשניות ביותר בשוק השעונים. מהצד השני, זהו מותג המבסס את הצלחתו במידה רבה על שמרנות ומסורת. כך, למשל, Rolex מוכרת גם היום דגמים בני 50 שנה ואף יותר, ולא מרבה להשיק דגמים חדשים.
המותג Rolex מצליח להתגבר על “פרדוקס שיווקי“ נוסף: כמותג אקסקלוסיבי הנמכר במחיר גבוה לצרכני פרימיום, ניתן היה לצפות ליצור מוגבל מדי שנה. אולם על פי הערכות, Rolex מייצרת ומוכרת בעולם כמיליון שעונים חדשים בשנה. Rolex משקיעה משאבים רבים בפרסום ובמיתוג הכוללים מתן חסויות לאירועים, כדוגמת מירוץ המכוניות פורמולה 1, משטי יאכטות ותחרויות גולף וטניס. בשנים האחרונות חידשה ורעננה החברה את המותג Tudor, הממוצב כצעיר ונגיש יותר מבחינת המחיר.
שבירת שיאים
המותג מלווה בתדמית של עליונות טכנולוגית, ומשתף פעולה לאורך השנים עם אתגרים פורצי דרך. לדוגמה, בשנת 2012 שיתף המותג פעולה עם הקולנוען והחוקר ג‘יימס קמרון ועם ערוץ הטלוויזיה נשיונל ג‘יאוגרפיק, שיצאו לבצע לראשונה צלילה בשקע מריאנה - הנקודה העמוקה ביותר הידועה לאדם הנמצאת בתחתית האוקיינוס השקט. במסגרת המהלך פיתחה החברה שעון מיוחד מסדרת שעוני הצלילה Sea Dweller.
כמו כן, בשנים האחרונות Rolex לוקח חלק במאמץ פורץ הדרך שמטרתו לשבור עד את שיא המהירות בנסיעה על הקרקע. במסגרת המהלך המותג משתף פעולה עם חברת Bloodhound SSC, ששמה לה למטרה לייצר טיל על גלגלים שיגיע למהירות של לפחות 1,609 קמ“ש (מהירות הגבוהה ב-31% ממהירות הקול). “מכונית הטיל“ מורכבת משילוב של 50% מכונית מירוץ ו-50% מטוס, ושלושת המנועים שלה משתווים בכוחם למנועים של 180 מכוניות המירוץ פורמולה 1. Rolex תורמת לפרויקט את מד המהירות והכרונוגרף; שניהם ימוקמו בתוך תא הנהג-טייס ויעזרו לדייק את הבלימה, כך שהרכב לא יסטה מהמסלול שאורכו 19 ק“מ.
דברים שלא ידעת על Rolex
חברת Rolex מוגדרת כמוסד ללא כוונת רווח (מלכ"ר) בזכות החלטת ההנהלה להקדיש 30% מהרווחים להשקעה בקהילה, בסביבה ובחי.
על פי הערכות, המותג מייצר מדי שנה כמיליון שעונים - אבל הביקוש עדיין עולה על ההיצע.
שעוני Rolex נענדו באירועים היסטוריים רבים, ובהם כיבוש פסגת האוורסט ושבירת מחסום הקול.
לפי מחקרים, Rolex מחזיקה בנתח שוק של כ-25% בקטגוריית שעוני היוקרה בארה“ב; מעל ל-50% מהשעוני היוקרה המזויפים הם של המותג Rolex.
כל הרכיבים והמנגנונים של שעוני Rolex מיוצרים בארבעת מפעלי החברה בשווייץ.
כל שעון של החברה עובר בקרת איכות ובדיקות מקיפות של כעשרות שעות לפני שהוא מוצע למכירה.
אבני דרך בחייו של Rolex
1908 - המצאת שעון היד הראשון.
1926 - המצאת השעון הראשון בעולם העמיד למים ולאבק.
1953 - שעון Rolex כובש את פסגת האוורסט.
1960 - שעון Rolex מגיע לעומק של 10,916 מטר מתחת למים.
1971 - שעון Rolex מגיע לירח עם אפולו 13 ו-14.
1975 - שעוני Rolex מיובאים לישראל בלעדית על ידי חברת ארו-אסיה.
2010 - השקת ה-Yacht Master II, השעון הראשון הכולל זיכרון מכני.
2011 - השקת המותג Tudor בישראל.
2012 - השקת בוטיק הקונספט Rolex Show בתל אביב.
2013 - השקת ה-Sky Dweller - השעון המורכב ביותר של רולקס.
2014 - השקת בוטיק רולקס שואו בשדרות ממילא בירושלים.
2015 - ארו-אסיה חוגגת 40 שנה לרולקס בישראל.
2016 - השקת דגמי Air King ו-Daytona ("פול ניומן").
2017 - השקת קמפיין בינלאומי ל-Tudor, המותג הצעיר של Rolex, בהובלת דיוויד בקהאם וליידי גאגא.
מותגי על נוספים בערוץ Superbrands
בשיתוף Superbrands